RedMinNougatArm skrev:
nu har jeg været på dexofan i fredag+lørdag hver weekend i 2 måneder hvor jeg i gennemsnit har taget 12 piller, +meget alkohol.
Det lyder sgu ikke specielt sundt.
RedMinNougatArm skrev:
så nogle kunne måske hitte op med nogle mildere ting end dxm?
men der er vel egentlig ingen stoffer, e.l som man ikke tager skade af, på længere sigt.
Jeg tror det er rimelig enighed om, at THC ikke har nogen egentlige langtidssigtede skadevirkninger*. Men husk at det hurtigt bliver en vane, og så længe det er i kroppen begrænser det korttidshukommelse og indlæringsevne, så begræns forbruget hvis du er igang med en uddannelse.
Ellers er der jo GHB, hvis effekt, så vidt jeg ved, svarer til alkohols, men uden tømmermænd, neurotoksicitet og andre ubehageligheder. Det har dog samme (hvis ikke større) afhængighedspotentiale som alkohol og giver lige så grimme abstinenssymptomer efter noget tids misbrug.
Ellers er der alle de klassiske psykedeliske stoffer. De ses generelt som aldeles ugiftige, men her skal man absolut også tage sine forholdsregler, og det er nok ikke anbefalelsesværdigt at bruge dem bare for at "weekend-lamme" sig.
*) Der er dog, som med mange andre stoffer, mulighed for at fremprovokere en evt. latent psykisk sygdom.