Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

NicklaZZ skrev:
"Jeg har søgt overalt efter en opskrift til guldkakao af pot, men kan intet finde - jeg kan kun finde med hash i. Hvordan laver jeg guldkakao af pot? En opskrift eller et par tips, ville være lækkert :) på forhånd tak.

Mvh. Nicklas

Jeg vil umiddelbart sige den samme opskrift. Har jeg da prøvet med gode resultater. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Her kommer jeg med egen opskrift lavet med skunk

½ liter mælk - Letmælk eller derover
1 tsk kakao (ægte selvfølgelig)
0,5 - 1,1 gram pot - Afhængig af hvor potent dit pot er og om du skal
drikker det sammen med andre.

Findel dit pot så godt som muligt.
Start med en gryde med en lille klat smør, når smørret er smeltet tilsætter du potten, HUSK ikke at have for meget varme på gryden.

Når det har stegt lidt sammen med smørret hælder du mælken i
Mælken lader du simre på svag varme (temperaturindstilling; 1)

Doserne har jeg sat meget lavt da det er et HR forum, hvis du er bekendt med cannabis skal du nok bruge lidt mer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ellers kan de også anbefales at bruge en plade mørk, god chokolade(f.eks. marabou, den er der masser af kakaosmør i). Smelt chokoladen langsomt i en gryde, tilsæt pot, lad det simre i5 min ved temmelig lav varme og tilsæt så mælk og lad det koge op en gang. Det er ihvertfald min favoritguldkakao.

Drumstick burde egentlig have credit for opskriften, da det er ham jeg har tøvstjålet ideen fra, men gider ikke finde topicet frem

Titel:
Medlem
Brugeravatar

NicklaZZ skrev:
Jeg har søgt overalt efter en opskrift til guldkakao af pot, men kan intet finde - jeg kan kun finde med hash i.

NicklaZZ skrev:
Lyder godt, men jeg kan ikke finde opskriften til guldkakao af hash heller.
har søgt på søgemaskinen..

Jeg syntes du modsiger dig selv lidt? ^^

Jeg foretrækker selv at bruge hash når jeg kokkererer med cannabis, idet jeg synes det er træls at få pot mellem tænderne når jeg drikker kakao - hashen opløses derimod næsten helt i kakaoen. Sørg ihvertfald for at undgå stængler, og findel potten grundigt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Mecka skrev:
jeg synes det er træls at få pot mellem tænderne når jeg drikker kakao

Så si da potten fra før du drikker din kakao. :roll:

Titel:
Junior medlem

Behøver det blive "opløst" i smør/margarine ?
Ved godt at THCen binder sig i fedtstoffer, men der er jo også fedt i kakaoen selv ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jepster skrev:
Ved godt at THCen binder sig i fedtstoffer, men der er jo også fedt i kakaoen selv ?

Det er meget afhængig af, hvilken kakao du vælger. Men for at sikre et acceptabelt resultat (efter min mening), bør du bruge smør/margarine. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

jepster skrev:
Nej, det er ikke nødvendigt. Men hvis du kan lide at drikke smør eller margarine opløst i kakao, så kan du da lige så godt. :)
Der er masser af fedt i kogechokolade.

Titel:
Junior medlem

Tak Stonez og Kjær.. :D
Jeg springer over det med smøren hvis jeg engang skal prøve guldkakaoen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

elmand skrev:
Mecka skrev:
jeg synes det er træls at få pot mellem tænderne når jeg drikker kakao

Så si da potten fra før du drikker din kakao. :roll:

Det utrolige er, at jeg faktisk slet ikke havde overvejet den mulighed... Det må være et tegn på jeg indtager mere end nok cannabis...^^

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nicklazz har ikke svaret endnu :!:

Måske var min opskrift med letmælk og ægte kakao lidt for ulækker, LOL

Jeg elsker at hælde topskuddene med op i koppen og sidde og gnaske i dem.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Hmmm...

Dette er måske nok et lidt ligegyldigt svar på dit spørgsmål, men jeg fortsætter dog ufortrødent...

Jeg har mange gange brugt følgende fremgangsmåde når jeg har brugt pot(oftest)/skunk, med et fremragende resultat:

1. Tag dit grønne guf og findel det i en grinder....hvis ikke du har det og masser af grønt kan en persillehakker(jaja....jeg ved godt at det nærmer sig blasfemi, men giv mig lige en chance;o) gøre det.

2. Når du så har dine fintdelte grønsager, skal du varme en pande, med en god stor mængde fedtstof(hellere for meget end for lidt!) op, og tilsætte dine grønsager. Lad dem simre ved lav varme(2-3 på et alm. komfur er ok....men endelig ikke for meget varme) i en 10 til 12 min...det må endelig ikke branke eller lugte for varmt! I så fald skal du skrue ned for varmen og fjerne panden med det samme!

3. Når det så har stået der og boblet(der skulle gerne komme små fine bobler under din afsmeltning af grøntsagerne) i de der 10 12- min er smøret klar til videre forarbejdning.

4. Nu skulle alle de aktive stoffer gerne være frigjort i fedtstoffet, og du kan nu bruge det til en hel masse(Den samme fremgangsmåde kan også bruges til hash, da skal man bare sørge for at findele hash'en, og smelte den i smøret, som ovenfor)

Denne type smør, har jeg med stort held selv, brugt til følgende:

- to spiseskefulde uden noget på tom mave (Fin og kraftig effekt, og er ret ulækkert!)

- til at at putte i pandekager(pandekager kan trække en masse fedt, og giver en fin spiseoplevelse, samtidigt med en god langsom skævert)

- til at lave Guldkakao (kan laves på mange måder, men bliver aldrig en favorit for mig)

- at lave kager med....alle kager, hvor i der indgår flydende fedtstof kan bruges, også mange "Shake'n'Bake" kager f.eks. fra Maizena er ganske fine, så længe der bruges flydende fedtstof.

- thai kan også laves med denne type smør/fedtstof, men der ville jeg foretrække en masse pot og en masse fløde/sødmælk(tilsat en mængde forskellige krydderier) og en hulens lang kogetid. Men det er nok bare mig:o)

Mine personlige favoritter er pandekager og en god meget stærk potchai.

Generelt for oral intagelse kan siges at du får det bedste og kraftigste resultat på tom mave. Det er under disse forudsætninger jeg har haft de mest optimale oplevelser. Til gengæld bør nævnes, at hvis man ikke har de store erfaringer med urten, bør man spise lidt mad/snack før og efter indtagelsen, da det nedsætter effekten og optagelsen en del....selvfølgelig alt efter hvor meget mad/tjald du indtager.

Håber du får en god og lækker oplevelse:o)

Prøv dig frem og spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Med væmmelig hilsen

Dwarfen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hey Niklas.. Jeg ville ikke lave guldcacao af pot. Til gengæld skal du lave the af det. Det er virkelig lækkert. Er det første gang du skal drikke det så lav en kop varmt vand og kom et gram pot i, selvfølgelig i en thepose. Det er lækkert, smager godt og man bliver dejlig ramt af det synes jeg. :) peace

NicklaZZ skrev:
"Jeg har søgt overalt efter en opskrift til guldkakao af pot, men kan intet finde - jeg kan kun finde med hash i. Hvordan laver jeg guldkakao af pot? En opskrift eller et par tips, ville være lækkert :) på forhånd tak.

Mvh. Nicklas

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mini-krøl skrev:
Hey Niklas.. Jeg ville ikke lave guldcacao af pot. Til gengæld skal du lave the af det. Det er virkelig lækkert. Er det første gang du skal drikke det så lav en kop varmt vand og kom et gram pot i, selvfølgelig i en thepose. Det er lækkert, smager godt og man bliver dejlig ramt af det synes jeg. :) peace

Du vil få meget mere ud af at lave guldkakao, med mindre du har fedtstof i din te. (Mælk?)

THC skal bindes til noget fedtstof før du får noget nævneværdigt ud af det

Ether skrev:

looool :lol:

Synes ikke det smager godt desværre. Synes det stikker og prikker på tungen/munden. Det samme hvis man lige giver et bud en slikker. Foretrækker at ryge det, eller ned med det samme

Medlem
Brugeravatar

Hey igen.. okay. jeg må indrømme jeg ikke ved så meget om den slags ting. F.eks. at thc skal bruge fedtstof og alt det pjat. Tror måske mere jeg er typen der bare eksperimenterer. Men Jeg er i hvert fald nede med potthe. Og det er jo det der er vigtigst :D
Fortsat god aften. Og god jul
Mini-krølst

Xp3rt skrev:
Mini-krøl skrev:

Du vil få meget mere ud af at lave guldkakao, med mindre du har fedtstof i din te. (Mælk?)

Ether skrev:

Synes ikke det smager godt desværre. Synes det stikker og prikker på tungen/munden. Det samme hvis man lige giver et bud en slikker. Foretrækker at ryge det, eller ned med det samme

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Hey igen.. okay. jeg må indrømme jeg ikke ved så meget om den slags ting. F.eks. at thc skal bruge fedtstof og alt det pjat. Tror måske mere jeg er typen der bare eksperimenterer. Men Jeg er i hvert fald nede med potthe. Og det er jo det der er vigtigst :D
Mini-krølst

Xp3rt skrev:
Mini-krøl skrev:

Ether skrev:

Det er også helt i orden :)

Nu ved jeg ikke hvor meget du har puttet i, men med guldkakao skal der normalt ikke mere end ½-1g i pr. person og så er man godt ramt. Hvis der ikke er fedtstof så virker det ikke særlig godt hvis overhovedet.
En jeg kender åd engang 10g god ryger fra Staden da han blev stoppet af smølferne, han fik en effekt ud af det, men ikke noget der kan betale sig ;)

Hvis der havde været fedstof og varme blandet sammen med.... :shock:

Medlem
Brugeravatar

nej okay.. det er lidt nøjeren det du siger. For jeg har også en ven der åd 10g da han blev stoppet af them smurfs. Han var så helt færdig nogle timer efter. men der gik et stykke tid. Men når jeg drikker potthe er det typisk 1g pr kop. Jeg prøver gerne at bilde mig selv ind at koppen er større end normalt så jeg altid kommer lidt mere i. hehe

Xp3rt skrev:
Mini-krøl skrev:
Mini-krølst

Xp3rt skrev:
Mini-krøl skrev:

Ether skrev:

Det er også helt i orden :)

Nu ved jeg ikke hvor meget du har puttet i, men med guldkakao skal der normalt ikke mere end ½-1g i pr. person og så er man godt ramt. Hvis der ikke er fedtstof så virker det ikke særlig godt hvis overhovedet.
En jeg kender åd engang 10g god ryger fra Staden da han blev stoppet af smølferne, han fik en effekt ud af det, men ikke noget der kan betale sig ;)

Hvis der havde været fedstof og varme blandet sammen med.... :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
OT: Mini-krøl, kan du ikke lige lære dig selv, at holde det du citerer, over dine kommentarer til citatet.
Det gør det unægteligt mere forståeligt, end først at læse din kommentar, og derefter det du kommenterer. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
nej okay.. det er lidt nøjeren det du siger. For jeg har også en ven der åd 10g da han blev stoppet af them smurfs. Han var så helt færdig nogle timer efter. men der gik et stykke tid. Men når jeg drikker potthe er det typisk 1g pr kop. Jeg prøver gerne at bilde mig selv ind at koppen er større end normalt så jeg altid kommer lidt mere i. hehe

Kan være at han havde et usædvanligt højt indhold af svinefedt og glødende trækul i maven? :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Hmmmm...

Jeg er en smule smattet, men vil dog lige give mit besyv med...

Jeg har ved flere lejligheder indtaget hash oralt uden at det har været tilberedt. Altså bare spist en klump tjald(oftest som en "dare") og har ikke mærket det store til effekten, trods en stor dosis(stor er 3-5g, efter min mening). Jo jo...jeg er da blevet påvirket, men slet ikke i en grad som hvis det var opløst i fedtstof.

Xp3rt
Citat:

Jeps....mælk kan gøre det...sødmælk/fløde som koger længe med en god røvfuld pot, er bestemt en fin ide, men ved ikke om det er lige så godt som at steget "guffet" af i fedt. Har ofte fået en fin skævert på mælke/fløde potthai.

Den allerbedste skævert, jeg har oplevet ved oral indtagelse, var da jeg lavede smelt af 10 g god pot og 1 g ryger. Har faktisk overvejet om jeg skulle skrive en triprapport, men har ikke rigtigt fået taget mig sammen.
12 timer næsten ude af stand til at bevæge mig....måske ikke et ideal scenarie, men meget lækker oplevelse. Der gik 2 døgn før jeg følte mig nogenlunde på højde med situationen(livet) igen.

Hmmm...men igen...prøv dig frem og vid at fedtstof + tjald + tom mave = en voldsom, og til tider, uforudsigelig skævert.

Drop det varme vand selvom det måske kan kaste en smule cannabis resin af sig....du behøver fedt og varme for at opnå den optimale effekt.

Med væmmelig hilsen

Dwarfen

(Edit...slette pladder og en smule af stvafjelene)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]