Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: phenylacetone
Junior medlem

Er det egentlig lovligt at købe i håndkøb i DK, eller går det ind under narkotika precursors???

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
komet skrev:
Er det egentlig lovligt at købe i håndkøb i DK, eller går det ind under narkotika precursors???

Det er ulovligt at besidde phenylacetone/phenyl-2-propanon i DK, medmindre der er givet specifik tilladelse til at arbejde med stoffet.

Titel:
Junior medlem

Ja tænkte det nok. Rød fosfor der bruges til en amerikansk meth syntese, er ulovligt i DK?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

komet skrev:
Ja tænkte det nok. Rød fosfor der bruges til en amerikansk meth syntese, er ulovligt i DK?

Er syntesen stadigvæk amerikansk, hvis den udføres i DK heh?
Jeg er stærkt overbevist om, at rød P ikke er ulovligt, men derimod overvåget. Det samme skulle vist nok gælde for frit iod, men hæng mig ikke 100 op på det!
Anyone?

Titel:
Junior medlem

Okay. Er det egentlig alle slags tændstikker der indeholder RP? Eller er der mulighed for at det kan være et helt andet stof der er brugt

Titel:
Junior medlem

Er også interesseret i at vide om man kan købe frit iod herhjemme. Eller det er muligt skaffe det på anden måde

Titel:
Junior medlem

Har fundet disse jod piller. http://www.netspiren.dk/Details.aspx?ID=3562

Vil de kunne bruges til en syntese?

Titel:
Site Admin

Kære Komet.

Jeg er overbevist om at du gør klogt i at holde dig langt fra så tung kemi - du har slet ikke styr nok på praktisk teoretisk kemi til at slippe afsted med det (det kan man se fra dit spørgsmål om pillerne, som absolut ikke kan bruges). Desuden lægger du op til hammer ulovlige sager på et offenligt board. Stop mens legen er god.

MVH
KenIshii

Titel:
Flueknepper kongen

komet skrev:
Har fundet disse jod piller. http://www.netspiren.dk/Details.aspx?ID=3562

Vil de kunne bruges til en syntese?

Jeg kan kun anbefale dig at holde dig fra det inden du har bedre praktisk og teoretisk kemisk viden!

Det iod der er i de piller er et iodsalt (sikkert kaliumiodid), hvor det iod der kræves til reduktionen af pseudoephedrin/phenylpropanolamin er frit iod, som har nogle andre egenskaber end iod-ionen...

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:42, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
komet skrev:

Det er ulovligt at besidde phenylacetone/phenyl-2-propanon i DK, medmindre der er givet specifik tilladelse til at arbejde med stoffet.

Men hvis han finder det i håndkøb et sted, skal han sgu bare købe skidtet :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Troll skrev:
KenIshii skrev:
Desuden lægger du op til hammer ulovlige sager på et offenligt board. Stop mens legen er god.

MVH
KenIshii

Okiiiii ..... den bemærkningen burde du skrive i mange mange mange mange flere tråde.

Ja, jeg tænkte lige det samme, MDMA syntese tråden fx. Ikke at jeg siger den skal lukkes, men hvad er psy's(administratornes/mods'enes) holdning egentlig til knark opskrifter på boardet?

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Troll skrev:
KenIshii skrev:
Desuden lægger du op til hammer ulovlige sager på et offenligt board. Stop mens legen er god.

MVH
KenIshii

Okiiiii ..... den bemærkningen burde du skrive i mange mange mange mange flere tråde.

En ting er seriøse kemidiskussioner af teoretisk karakter, en anden ting er diskussioner om hvor man let og hurtigt skaffer illegale udgangsmaterialer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Butters skrev:
Troll skrev:
KenIshii skrev:

MVH
KenIshii

En ting er seriøse kemidiskussioner af teoretisk karakter, en anden ting er diskussioner om hvor man let og hurtigt skaffer illegale udgangsmaterialer.

Så bare synteserne er svære nok, så er det okay?

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Var det dét jeg sagde? Prøv at fatte noget, tak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Butters skrev:
Var det dét jeg sagde? Prøv at fatte noget, tak.

Nej okay, det var nok lidt frit fortolket, sorry.
Men come on, af teoretisk karakter? Jo, nogen ynder at læse og diskutere synteserne, uden nødvendigvis at udføre dem, men mange andre vil jo udføre dem alligevel.

Dette er stadig ikke en kritik af visse syntese tråde, men du selv om der ikke direkte opfodret til ulovligheder i nogle af trådene, så ligger de da stadig langt inde i en gråzone imo, hvis en tråd som denne bliver opfattet som uacceptabel.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Grunden til KenIshii´s kommentar, grunder i, at Komet tilsyneladende ikke rigtig har de fornødne færdigheder på plads, inden han vil give sig ud i synteser, han ikke ved noget om. Det skinner temmelig tydeligt igennem, på den måde han spørger om ioden. Ikke, at jeg ikke har respekt for Komet(eller jeg for den sags skyld ved, hvor meget han ved om kemi), men jeg ville have nok valgt, at respondere i samme boldgade, som KenIshii!

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...........

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Grunden til KenIshii´s kommentar, grunder i, at Komet tilsyneladende ikke rigtig har de fornødne færdigheder på plads, inden han vil give sig ud i synteser, han ikke ved noget om. Det skinner temmelig tydeligt igennem, på den måde han spørger om ioden. Ikke, at jeg ikke har respekt for Komet(eller jeg for den sags skyld ved, hvor meget han ved om kemi), men jeg ville have nok valgt, at respondere i samme boldgade, som KenIshii!

Ja, jeg kan også godt se det smarte i, på det kraftigste, at fraråde at folk der ikke har nok kemividen begiver sig ud i synteser af det ene eller andet.

Har nok formuleret mig lidt dårlig, men det jeg egentlig ville prikke lidt til, var at jeg synes det var lidt mærkeligt, at der bliver slået så hårdt ned på forhandlerlinks herinde (hvilket jeg synes er HELT ok, da jeg godt kan se det smarte i at vi holder os fra at blive viderformidler af narko, lovligt som ulovligt), men at udveksling af opskrifter på narko accepteres.
Jeg må igen pointere at det ikke er en kritik af syntese trådene, men nærmere et nysgerrigt spørgsmål til hvorfor man ikke ser det som risikabelt(mht. til medier og politi osv), at synteserne florerer herinde.

Titel:
Insane psychedelia user!

I øvrigt er det vel ikke på nogen måde forsvarligt, at sidde og forklare hvordan en narkosyntese rent praktisk udføres. Jeg kunne forstå, hvis der blevet stillet teoretiske spørgsmål til hvordan et trin i en syntese foregår, men når der blevet spurgt til rent praktiske forhold, synes jeg det begynder at lugte for meget af ulovligheder, som jeg håber de fleste tager afstand fra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]