Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Havde lidt for meget fritid idag, så gav mig i kast med at oversætte en MDMA/MDA syntese.Jeg er kun 9. klasses folkeskole-elev, så mit engelsk er meget begrænset. Hvis der er fejl må i meget gerne rette på mig.

original:
To a well stirred, cooled mixture of 34g of 30% H202 (hydrogen peroxide) in 150g 80% HCO2H (formic acid) there was
added, dropwise, a solution of 32.4g isosafrole in 120ml acetone at a rate that kept the reaction mixture from exceeding 40 deg C.
This required a bit over 1 hour, and external cooling was used as necessary. Stirring was continued for 16 hours, and care was
taken that the slow exothermic reaction did not cause excess heating. An external bath with running water worked well. During
this time the solution progressed from an orange color to a deep red. All volatile components were removed under vacuum which
yielded some 60g of a very deep residue. This was dissolved in 60ml of MeOH (methyl alcohol -- methanol), treated with 360ml of
15% H2SO4 (sulfuric acid), and heated for 3 hours on the steam bath. After cooling the mixture was extracted with 3x75ml Et2O
(diethyl ether) or C6H6 (benzene). Its recommended that, the pooled extracts can washed -- first with H2O and then with dilute
NaOH (sodium hydroxide). Then the solvent is removed under vacuum to afford 20.6g 3,4-methylenedioxyphenylacetone
(3,4-methylenedioxybenzyl methyl ketone). The final residue may be distilled at 2.0mm/108-112 deg C, or at about 160 deg
C at the water pump.
Add 23g 3,4-methylenedioxyphenylacetone to 65g HCONH2 (formamide) and heat at 190 deg for five hours. Cool, add 100ml H20,
extract with C6H6 (benzene) and evaporate in vacuum the extract. Add 8ml MeOH (methyl alcohol -- methanol) and 75ml 15% HCl to
residue, heat on water bath two hours and extract in vacuum (or basify with KOH and extract the oil with benzene and dry,
evaporate in vacuum) to get 11.7 g 3,4-methylenedioxyamphetamine (MDA). To produce MDMA substitute N-methylformamide
for formamide in the above synthesis.

Min:
Til en vel blandet, nedkølet mixtur af 34g 30% H2o2 (Hydrogen peroxide) i 150g 80% HCO2H (Myresyre-Formic acid) der er
tilført drypvis, en blanding af 32.4g isosafrole i 120ml acetone på en sats der holder mixturens reaktion under 40 grader C.
Dette kræver lidt over en time, og yderlig nedkøling er nødvendigt. Blanding fortsætter i 16 timer, og forsigtighed tages for
at den lansomme exothermic reaktion ikke skaber en overflåd ophedning. En ekstern blanding med løbende vand virker fint.
i løbet af denne tid vil blandingen skifte farve fra orange til en mørk rød farve. Alle livlige komponenter er fjernet med vakum for
at yde 60 g rest. Dette opløses i 60 ml. MeOh (methyl alcohol - Træsprit),trakteret med 360 ml. af 15% H2SO4 (Svovlsyre),
og opvarmet i 3 timers vandbad. Efter nedkøllingenen skal mixturen ekstarteres med 3x75 ml. Et20 (Diethyl æter)
eller C6H6 (Bennzene). Der anbefales at den trukkede ekstrakt vaskes - Først med H2O (vand) og så med fortyndet
NaOH (Sodium Hydroxide - kaustisk soda). Bagefter fjernes opløsningsmidlerne under vakum for at frembringe
20.6g 3,4-methylenedioxyphenthylacetone (3,4-methylenedioxybenzyl methyl ketone). Den sidste rest skal destilleres
ved 2.0mm/108-112 grader C, eller omkring 160 grader C på vandpumpen.
Tilfør 23g 3,4-methyldioxyphenylacetone til 65g HCONH2 (Formamide) og opvarm det i 4 timer.Når det er koldt tilføjes 100ml H2O,
Ekstraktet med C6H& (Benzene) og i vakum, fordampe ekstrakten. Tilføj 8ml. Meoh (Methyl alcohol - Træsprit) og 75ml. 15% HCl
til rest, opvarmet med vandbad 2 timer og ekstaktereti vakum (Eller KOH og lav en ekstrakt af olien med benzene og tør det,
fordamp det i vakum) for at få 11.7 g 3,4-methylenedioxyamfetamin (MDA). For at producerer MDMA skift fomamide ud med
N-Methylformamide i overstående syntese.

Håber nogen kan fortælle om den er rigtig, eller nogen evt. kan bruge
den til noget.

-Technotramperen-

Titel:
Insane psychedelia user!

Min oversættelse: "Til en velomrørt, nedkølet opløsning af 34g 30% hydrogenperoxid i 150g 80% myresyre, blev der dråbevis tilsat en opløsning af 32,4g isafrasol i 120 mL acetone, med en hastighed der undlod opløsningens temperatur at overstige 40 grader C. Dette krævede lidt over en time og ekstern nedkøling (f.eks. isbad) blev brugt, hvis nødvendigt. Omrøring forsatte i 16 timer, og der blev sikret, at den langsomme exothermiske proces ikke førte til overophedning. Et ekstern bad med rindende vand fungerede fint. I løbet af denne tid ændredes opløsningens farve fra orange til dyb rød. Alle uønskede komponenter blev fjernet under vakuum, som gav et udbytte på 60g af et dyb rødt fast stof. Dette blev opløst i 60 mL methanol, behandlet med 360 mL 15% svovlsyre og opvarmet i 3 time på dampbad. Efter afkøling blev opløsningen ekstraheret med 3x 75 mL diethylether eller benzen. Det anbefales at de samlede ekstraheringer vaskes - føst med vand og siden med fortyndet NaOH. Herefter blev solventet fjernet under vakuum, som gav 20,6g 3,4-methylendioxyphenylacetone. Det endelige stof kan eventuelt destilleres ved 2mm Hg og 108-112 grader C, eller omkring 160 med vandstrålesug.
Tilsæt 23g 3,4-methylendioxyphenylacetone til 65g formamid og opvarm til 190 grader i fem timer. Afkøl, tilsæt 100 mL vand, ekstraher med benzen og inddamp ekstratet under vakuum. Tilsæt 8 mL methanol og 75 mL 15% HCl til det faste stof (det inddampede), opvarm på vandbad i to timer og ekstraher under vakuum (eller basificer med KOH og ekstraher olien med benzene og inddamp til tørhed under vakuum) for at få 11,7g 3,4-methylendioxyamfetamin (MDA). For at danne MDMA, brug N-methylformamide, i stedet for formamid, i den ovenstående syntese.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ok #1, kan godt hører det er lidt mere end det jeg kom op med...
Godt lavet... 8)

Thumbs up

Titel:
Insane psychedelia user!

techno-tramperen skrev:
ok #1, kan godt hører det er lidt mere end det jeg kom op med...
Godt lavet... 8)

Thumbs up

Det er også lidt nemmere at forstå hvad der menes, hvis man kender til de forskellige metoder og udstyr der er beskrevet ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Men ellers godt initiativ, Techno! Det var en ganske fin oversættelse, som dog nok bar lidt præg af mangel på viden om den slags processer, men du skal have skulderklap for initiativet!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak Thebo, Det er sådan noget jeg kun siger når jeg er fra`en... :D
Hehe...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Yir thumbs up til både techno-drenge(udemærket oversat med 9. klasses engelskkundskaber!) og treasure!

Jeg går igang med MDMA-produktionen med det samme :mrgreen:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Kanon techno-tramperen :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er glad for at i ser så positivt på den... hehe...
Tak...

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja, hvad med at løbe en tur i stedet? :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ej det er mere hygge at stene med en ordbog.... :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]