Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Aaah, nu ved jeg ikke med LiAlH4, men HF æder glas :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
...og derfor er HF også fuldstændigt sikkert at anvende, hvis bare man bruger plastikudstyr. På lige fod med, at LiAlH4 er sikkert at bruge, hvis man er fucking sikker på, hvad man har med at gøre. Og alligevel kan det gå galt.
Jeg har set en portion LiAlH4 selvantænde ved overførsel fra vejebakke til kolbe (kønt syn i øvrigt, lækker rød farve :D ) og det er sgu ikke noget man gider at døje med. Pulveret blev efter "eksplosionen" distribueret over et rimeligt stort areal i stinkskabet, hvorefter det fortsatte med at brænde huller i al ting. Endnu en god grund til at have et ryddeligt stinkskab...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg kan sgu ikke lade være med at bidrage lidt til denne off-topic diskussion :x

Men for at se om lithiumaluminiumhydriden stadig var reaktiv, skulle min ældre lektor i organisk kemi lige prøve at smide lidt i vasken - 1 tsk. fuld ned i vasken med vand...PUFF...jo det virkede. Han havde nok sørget for at der ikke var studerende i umiddelbar nærhed, da han jo nok vidste hvad han lavede efter 40 år i faget. Men der var et par (læs: samtlige) af de omkringstående studerende, der fik et mindre chock...

Og så den bedste: Et lille udpluk af pensumet var at kende den reduktive aminering, amfetaminsyntesen ud fra P2P. Med et smil på læben spurgte jeg ham derfor, om ikke det var muligt at rekvirere lidt af phenylacetonen til den organiske syntese...
En lille stund senere kom han gående med 1 liter af stoffet efterfulgt af "Ja, det kan JEG købe, men det kan DU ikke gnæk gnæk" på klingende jysk, hvorefter han daffede ud med flasken igen på det aflåste lager .
Alle andre anede ikke en skid om hvad der var gang i, men jeg var på vippen til at flække af grin :)

Rygterne vil vide, at den selvsamme lektor prøvesmagte på den syntetiserede acetylsalicylsyre, for at bedømme om det skulle omkrystalliseres påny...og det undrer mig sgu ikke engang, hvis det skulle være sandt. Sådan var det jo i mundafpipetteringens tid long time ago LOL

Titel:
Insane psychedelia user!

Hehe, fed røverhistorie ;)

Så vidt jeg indgik det i gamle dage til eksamen i visse kemiske fag, at man skulle identificere et stof ud fra smagen.

Har også siddet til kedelige forlæsninger i organisk kemi, hvor han så pludselig slår over i syntese af LSD, en lang fortælling om Albert Hofmann og om den dag han opdagede det (cykelturen hjem og det hele) og om MDMA og GHB.

Man undrer sig sgu lidt, hvad de nogle gange foretager sig ovre i synteselaboratorierne på de forskellige institutter :D

Jeg ved ihvertfald, at der kører nogle Ph.D projekter, bl.a. med syntese af GHB og identifikation af GABA receptor ligander, på et af vores institutter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]