Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
Hejsa psy folk..
Forleden dag kom min mor til at fortælle for mig at man altså godt kan være misbruger af svampe og det ødelægger din hjerne fuldstændigt og lsd er meget værre..

jeg blev ligbleg og sagde til hende jeg ikke turer tage denne her diskussion med hende. gik der efter ud af lokalet.

Min mor er pædagog, og har i mange år arbejdet med misbrugere på diverse misbrugs centre..
Hendes meninger er fastgroet igennem mange år, og sikkert bygget på en rigtig dårlig bog om stoffer, eller bare den sædvanlige uvidenhed om emnet som de fleste nu ejer.

Jeg har igennem længere tid indtaget diverse alkaloider/entheogener samt lsd og lidt til.
Jeg ved hun er helt galt på den.

Problemet er bare hvad skal jeg gøre?
Fortælle hende ærligt om hvem jeg er, og at hendes viden om stoffer(trods hendes erfaring fra misbrugsmiljøet) er utrolig begrænset og slet ikke har noget på sig.

Se det vil jeg egentlig helst, problemet er bare jeg tror hun vil stejle med det samme og se mig selv som en misbruger, som er blevet gak i låget af de forfærdelige stoffer.

Jeg frygter resultatet vil blive at det er mig der kommer til at acceptere at hun ikke kan acceptere min viden.
Men det jeg vil er jo at hun skal acceptere at det er hende selv der ikke ved en skid.

Jeg går udfra det er en beslutning mange af jer har stået overfor på et tidspunkt.
Kunne så godt tænke mig at høre noget af jeres erfaring om det at fortælle jeres forældre om psykedeliske stoffer.

Er det komplet umuligt? eller kan det rent faktisk lade sig gøre at banke ny viden ind i hovedet på et gammelt individ, der har ejet denne uvidenhed om den viden i mange år?

Laver denne tråd med henblik på at komme frem til den beslutning der skal afgøre at jeg enten skal lyve overfor min mor resten af hendes liv, eller fortælle hende hvem jeg er og hvad stoffer er.

Jeg håber med jeres svar at komme frem til at hjælpe med min beslutning.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det er vel i bund og grund kun dig der er istand til at afgøre det? Vi andre har jo absolut ingen fornemmelse af hvordan hun vil reagere, men med hendes job i misbrugssektoren, tænker jeg umiddelbart det godt kan blive svært at banke ny information i hende. Men stadig - I´m only guessing!

Jeg kom i en situation hvor jeg var tvunget til at fortælle mine forældre at jeg indtog diverse ulovlige stoffer, og det var utroligt rart at komme ud med. Har ikke siden gjort det store i at overbevise dem, om at deres viden er rimelig farvet af medierne, udoverne når det naturligt kommer op i diskussioner, hvor jeg er NØDT til at rette på deres misinformationer.

(Min stedfar begyndte at forklare mig hvordan ecstasy jo var et "designerdrug", designet til at give en bestemt rus - Det bestod nemlig af noget CNS-stimulerende som først gjorde dig frisk, bagefter var der noget bedøvelsemiddel der tog over og gjorde dig behageligt doven) :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg bad min mor om at sætte sig ned sammen med mig og se nogle dokumentarere om stoffer.. blandt andet abc news ecstasy rising..
og den anden jeg ik ka huske hvad hedder men omhandler iboga mod coke misbrug og at de kristne i syd amerika får ayahuasca hver 14. dag ;)

prøv med det og evt nogle rapporter forskellige steder fra der sige det samme, det som hun netop ik selv mener..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg stod selv i samme dilemma for et lille års tid siden.
Mine forælde var klar over jeg dyrkede cubensis-svampe på daværende tidspunkt, da udstyret fyldte det meste af køkkenet i min gamle lejlighed, og var lidt svært at overse når de en sjælden gang kom forbi.
Jeg havde fortalt at de var ganske harmløse og misbrugspotentialet var ganske minimalt. Men så var der en mediehype efter der havde været et par dødsfald hvor folk havde indtaget en kombination af, så vidt jeg husker amfetamin og benzodiazepiner, men tilfældigvis også havde fået svampe indenbords, og medierne havde valgt at sætte fokus på disse "dræbersvampe".
Min mor ringede en aften og var helt knust, da hun troede jeg havde løjet for dem og var sikker på jeg var igang med at slå mig ihjel.
Det havde jeg det selvfølgelig utrolig skidt med at hun skulle rende rundt og få søvnlæse nætter over, så jeg gik igang med at samle diverse artikler fra forskellige mediers udlægning af disse uheldige dødsfald. Og fik hende vist at udlægningers troværdighed var ret begrænset, da de involverede stoffer varierede fra avis til avis, og at det altså bare var hype at svampene skulle svines til i overskrifterne.
Jeg viste hende desuden den hollandske Padma-rapport som konkluderer man for at risikere at dø af indtagelsen af cubensis-svampe, skal man spise omkring sin egen vægt i friske svampe, og at de altså er noget af det mest ugiftige i verden. Jeg fortalte hende desuden lidt om det hemmelige liv jeg havde ført i en årrække, og gav hende et mere nuanceret billede af stof(mis)brugerens verden. Jeg havde haft et decideret misbrug af amfetamin og MDMA i flere år, ungdommens stupiditet, og dengang nok havde truffet nogen risikable valg som meget vel kunne have endt i jeg selv var blevet forsidestof, men at jeg altså var blevet klogere siden og nu hovedsagligt kun benyttede psykadeliske substanser til at sætte lidt ekstra kulør på tilværelsen.
Det var en tung kamel at sluge på én gang for min mor, men efter det lige havde fået lov at komme ind og vende, var hun glad for min ærlighed, og det gav noget ro at jeg tydeligvis havde sat mig ind sagerne og nok ikke var så stor fare for mig selv som hun havde frygtet.
Det var utroligt befriende for mig også, at jeg ikke længere skulle skjule en del af mit liv som har så betydning for mig.
Jeg kan kun anbefale dig at tage kampen op, på trods af tykke skyklapper og mange års indgroede fordomme er det altså muligt at få de ældre generationer til at få øjnene op.
At din mor har haft med misbrugscentre at gøre, gør det måske ikke just lettere, da hun for det første sikkert har fået en masse misinformation indprentet fra autoriteter der burde være troværdige, og så at hun har været i berøring med de negative konsekvenser misbrug kan have.
En grov generalisering af "patienterne" på disse centre, er at det nok typisk er folk der har misbrugt stoffer for at flygte fra sig selv, og typisk ikke har villet eller har kunne overkomme at tage et ansvar for deres eget forbrug, og i stedet skyder skylden på de onde stoffer som har ødelagt deres liv.
Jeg tror det er vigtigt at du får nuanceret det billede, og forklaret hende at det altså er muligt at bruge rusmidler forsvarligt, ligesom de fleste kan administrere et forbrug af alkohol uden at ende på bænken som de værste skæbner gør det.
Alting er potentielt farligt hvis man ikke tager nødvendige forbehold og en ansvarlig tilgang til det, men omvendt kan man slippe afsted med det meste i moderate doser, hvis man lige tænker sig om.
Det blev en længere smørre, men jeg håber du kan bruge lidt af det til noget, held og lykke med dit projekt.
Det er ikke nogen helt let opgave, men nogen af os bliver nødt til at lave lidt pioneer arbejde hvis vi skal have ændret befolkningens billede af os forhutlede narkomaner :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Sjovt nok, blev jeg sat i samme situation for ca tre uger siden. Jeg indlage mig selv, til en kold tyrker nede ved mine forældre, grundet stimulans probemer, og kom uheldigvis til at tage hul på snakken om de psychedeliske stoffer.

Jeg har på ingen måde bevist over for dem, eller mig selv, at jeg kunne styre stimulanser og derfor havde de også meget svært ved at forstå, at psychedeliske stoffer er noget helt helt andet! De har også den klassiske indstilling, at stoffer er stoffer, og de dræber!

Jeg blev hurtigt sat i forsvarsposition, og det er meget ærgeligt, da jeg mener at den psychedeliske tilstand skal forståes, ikke forsvares.

Det viste sig hurtigt, at min far var temmelig forstående og bakkede mig lidt op, mod min mors håbløse argumentationer. Anyways fandt vi hurtigt ud af at snakken ikke førte til andet end familiesplid. Min far kom med det forslag, at jeg jo kunne udforme et dokument med tilhørende dvd, omkring den psychedeliske oplevelse. Ikke for at få deres accept, men mere en forståelse.

Dette dokument er pt under udformning, og jeg havde egentlig tænkt mig at starte en tråd når det engang er færdigt, men det ville jo være meget aktuelt at poste den her.:) Indtil videre kan i lige får de forskellige afsnit:

-Skadesreduktion(set&setting osv)
-Triprapporter(2-3stk)
-Psychedelisk historie(facts)
-Nogle klassiske citater fra nogle de største psykonauter
-paddo-rapporten

DVD'en indeholder:
-EcstasyRising
-TerenceMckenna-thePurposeOfPsychedelics
-Grass-HistoryOfMarijuana
-Blueberry-PeyoteVisions
-TerenceMcKenna-SeekingTheStone
+
lidt lyd:
klubværelsets svampeprogram

Jeg er meget åben for flere forslag :D

Jeg synes et par gode dokumentare og triprapporter er et godt oplæg til dialog.

Det er kun dig der ved om din mor, vil 'slå dig ihjel', eller er åben nok til denne snak.... Jeg fortryder at jeg kom ind på emnet, grundet den periode jeg lige har været igennem, men nu er der ikke rigtig nogen vej uden om, da jeg heller ikke vil have, at de tror jeg render rundt og fylder mig med junk og fatter hat af det hele...

Held og lykke med det hele!
mvh bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan her komme med min egen historie. Jeg har egentlig aldrig vidst, hvad mine forældres holdning til stoffer var, så derfor kunne udslaget varriere meget, hvis jeg valgte at fortælle dem det. Jeg ville derfor sørge for, at finde ud af, hvor de stod, og herefter, når emnet blev trukket op i familiesammenhænge, fastsætte en ny vinkel, og sprede min viden, og så se, hvor familiens medlemmer kom til at stå.

Efter at have gjort dette et halvt års tid og virkelig arbejdet på at skaffe viden og gode argumenter, var jeg godt inde i, hvilket synspunkt, der blev delt her i familien. Generelt var det meget positivt, efter jeg havde deltaget aktivt i diskussionerne, men der var selvfølgelig nogle få af andre holdninger. Men nuvel, jeg valgte at gå til mine forældre og søskende med det, da det er dem, jeg er nærmest, og da deres synspunkt tilsyneladende lå ret positivt. Jeg fortalte først om cannabisforbrug og udtalte mig om dette og lavede en kort risikovurdering på dette forbrug og mit eget liv. Senere valgte jeg at lade mit psilocybinsvampeforbrug blive diskuteret og inden længe havde jeg gjort det klar for dem (især min mor), hvorfor jeg valgte andre rusmidler, og at jeg havde en ret så rationel tilgang til stoffer.

Det hele endte så med, at jeg nu har mine forældres forståelse for mit stofbrug. Og tro mig, når endelig man har delt denne side af sig selv med sine forældre, og de har vist forståelse herfor, så får man helt klart et bedre forhold til dem, det kan jeg bevidne.

Men det er op til dig selv, om du vil fortælle det, men prøv min metode og undersøg, om du kan have indflydelse på dine forældres synsvinkel på dette punkt, det hjalp i hvert fald mig. :)

Senest rettet af DrK 25 dec 2006 20:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Da jeg for 1½ års tid siden begyndte at interessere mig for diverse stoffer, hovedsageligt psykedelika, snakkede jeg en smule med mine forældre om det. De vidste at jeg røg fede og da de selv har været lidt af nogle blomsterbørn, var forståelsen for hash-rygningen god.
Jeg begyndte at diskutere stoffer med dem, da jeg opdagede, at der måske var skjulte potentialer i bl.a. svampe, LSD og MDMA, som man ikke fik at vide gennem medierne, læger, forældre etc - dog uden at have prøvet nogen af dem. Diskussionerne var dengang ikke så følelsesladede, så de regnede nok bare med, at det var noget midlertidigt.

Men efterfølgende, som tiden er gået og jeg har prøvet en del forskellige interessante substanser, har diskussionerne været mere intense, og de har kunnet se, at jeg har et meget kraftigt bånd og et seriøst forhold til psykedelika. Så nu har de accepteret, at det er noget jeg interesserer mig for, og de ved at jeg passer på og tager mine forholdsregler, selvom jeg ikke fortæller dem: 'Hey, jeg tog lige noget 5-MeO-MiPT i går - det var sgu et sært drug'.

Jeg fik igår en gave, som jeg må tolke som værende den afsluttende accept, nemlig 5 bøger(1300 sider samlet) af Carlos Castaneda, der handler om hans møder med shamanen Don Juan, deres oplevelser med bl.a. peyote og datura og forfatterens egne tanker om bevidsthedsudvidelsen og dens potentiale. Bøgerne + accepten af stofforbruget er sgu nogle gode julegaver at få :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Bøgerne + accepten af stofforbruget er sgu nogle gode julegaver at få :)

Det kan jeg sgu godt forstå.

Tillykke med det! :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
Citat:
-Skadesreduktion(set&setting osv)
-Triprapporter(2-3stk)
-Psychedelisk historie(facts)
-Nogle klassiske citater fra nogle de største psykonauter
-paddo-rapporten

DVD'en indeholder:
-EcstasyRising
-TerenceMckenna-thePurposeOfPsychedelics
-Grass-HistoryOfMarijuana
-Blueberry-PeyoteVisions

-TerenceMcKenna-SeekingTheStone
+
lidt lyd:
klubværelsets svampeprogram

Fantastisk ide og det ser jo alt sammen meget relevant ud.
Jeg har også tænkt på at lave noget lign. eller i hvert fald samle noget materiale sammen og så give hende det.
Men jeg tror ikke i min vildeste fantasi på at min mor vil kunne forstå Terence McKenna eller tage ham seriøst.

Det materiale jeg skal give hende er nødt til at være letforståeligt på et sprog hun kan forstå ordentligt.
Som Terence McKenna har påvist er verden lavet af ord.
Mange af de ord som denne verden består af (ord hun ikke kender til) som skal hjælpe hende med forståelsen af psykedeliske stoffer. vil slet ikke blive forstået af hende på den korrekte måde.

Jeg frygter ved at give hende information fra en engelsk
talende mand der har et ordforråd på en milliard flere bit end hende, blot vil forvirre hende endnu mere.
Det er ikke fordi hun ikke kan engelsk, men hun kan jo heller ikke forstå en mand som konstant bruger ord hun ikke kender til.
De ord er jo til for at beskrive den verden hun ikke kender til.

Det kunne sikkert lade sig gøre hvis jeg så det sammen med hende og dermed kunne bidrage til hendes forståelse.
Men det ville være en process der kommer til at tage meget længere tid end et par timers snak, nok nærmere måneder eller år..

Mit mål er ikke at skal kunne fortælle hende alt om psykedeliske stoffer, eller stoffer generalt.
Det ville være en umulig mission for mit vedkommende.
Da min mors evne til at se klart og være åben for ny viden begrænser sig meget, grundet hendes fundamentale stædighed.
Og da hun de sidste 25 år har kendt til svampe og lsd etc.
har disse fastgroede holdninger om stoffer sat sig i hende så godt fast at jeg tror det næsten vil være umuligt for hende at tage min viden seriøst.

Et realistisk mål for mig er at en gang for alle slå fast i skallen på hende at
psykedeliske stoffer og mainstream substanser som hun kender fra medierne, slet ikke hører til under samme kategori, OG AT DE UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER KAN SAMMENLIGNES..

Jeg tror jeg ved hjælp af psychedelia's HR Wiki(som forklarer alt med et sprog alle kan forstå) + egen erfaring, og det herlige internet..
vil sammensætte et tekstdokument der skal redegøre for at psykedeliske stoffer ikke kan sammenlignes med "stoffer" som i daglig tale og i det offentlige betyder død og ødelæggelse over folks liv.
Og derefter diskutere det med hende under ordentlige omstændigheder.

Jeg vil så håbe at få hende til at acceptere og forstå at jeg har et rationelt forhold til stoffer som aldrig vil ende i det hun kalder "misbrug"

Tak for alle jeres svar! de hjalp til en bedre forståelse for mit dilemma.
Det lettede at jeg nu snart kan være ærlig overfor min familie og ikke behøver at gemme mig, og hele tiden skal tage forbehold for at jeg i deres øjne er kriminel fordi jeg har en større interesse for bevidstheds udvidende stoffer.

Skal siges at min mor aldrig har vidst noget som helst om mit brug af stoffer. Og at det derfor er lidt svært for mig at være ærlig over for hende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg står selv lige nu i en lignende situation.

Efter mine forældre har fundet ud af at jeg tager stoffer, stemplede de mig som narkoman! Min mor har ringet til misbrugcentret, men idag fik jeg vidst slået en ting på plads!

At jeg ikke var narkoman, men bruger..

Det så ud som om hun forstod, en del af det jeg lukkede ud!

Det var utroligt befriende, og hvis det kan lade sig gøre at overbevise din mor, så kan jeg klart anbefale det!

Mvh. Visias

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
@TjaLdSteR, du ønskes alt held og lykke herfra. Det er et meget følsomt emne, så træd varmsomt. Jeg håber og tror på de fleste kan åbne øjene og forstå, men det er bestemt ikke alle!

Jeg vil poste mit dokument når det engang er færdigt, håber det kan hjælpe til at gøre denne snak lidt nemmere, og inspirere andre til at komme-ud-af-osteklokken!

Spread the word! "Psychedelika er sandheden, vejen og livet" :lol:

mvh bubbles

ps. Jeg er på det lækreste afterglow, efter endnu et fantastisk møde med det tredje øje! :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Brainforest
Jeg ville også gerne kunne fortælle mine forældre om det, men som ~alle andre har jeg svært ved at gøre noget ved tanken om at kunne være ærlig overfor sit eget kød og blod, som kun vil en det bedste, men som tror at det man selv synes er godt og interreserer sig for er det værste for en.

Tror måske også det er bedst hvis jeg personligt venter lidt med det, for vil gerne være sikker på at det bliver gjort så grundigt og godt som muligt, og det ved jeg ikke helt om jeg kan gøre endnu.

Men TjaLdSteR, du skal nu nok få det klaret en dag. Det er et stort ansvar at tage på sig, men det kan du sagtens. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
Jeg er væl en af de hældige som faktisk har forældre som jeg kan snakke med det om og som forstår mig (til et vist punkt som med alle andre ting)

Min mor er en klog og fornuftig kvinde som selv har brugt psykedeliske stoffer og som ved hvad det er og jeg tror hun ved det bedre en mig, hun har aldrig sagt det til mig men man forstår jo ting :wink:

Vores forhold har altid været flot og jeg har ALTID kunne snakke med min mor om stoffer også stoffer som hun ikke kan lide/har brugt selv fks speed og MDMA. Hun blev ikke glad da jeg fortalte hende at jeg hadde taget speed men hun prøvede virkelig og forstå hvorfor..Hun er meget "back to nature"

Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig hadde kunne være så stærk over for mine egne børn, jeg tror det kræver meget af hende og jeg beundre hende virkelig for det.. og jeg ved hvem jeg kan ringe til hvis jeg skulle få et bad trip:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TjaLdSteR skrev:
Laver denne tråd med henblik på at komme frem til den beslutning der skal afgøre at jeg enten skal lyve overfor min mor resten af hendes liv, eller fortælle hende hvem jeg er og hvad stoffer er.

Jeg er selv over årene stødt ind i min del af stædige mennesker og forældre, der lidt har bevist ordsproget "you can't HANDLE the truth". Jeg har nok en tendens til ikke at tage "opgør" med de folk. Man bliver desuden let stemplet som "narkoman" eller lignende, hvis man ligefrem blærer sig med sine udskejelser.

Min princip er nok mere at vise gennem mit liv, at jeg har styr på sagerne, og skulle de være så dumme at spørge direkte, så må de inde i hovedet holde to "uforenelige fakta" op mod hinanden: 1. at jeg tager stoffer og 2. at jeg af én eller anden besynderlig grund ikke ligger på dødens rand med en kanyle i armen.

På den anden side set holder jeg mig sjældent tilbage med at uddele af min viden om stoffer, hvis talen ellers falder på det, og hvis nogen spørger svarer jeg normalt sandfærdigt (men jeg lyver gerne lige i ansigtet på folk, som ikke kender mig og som bare vil starte gustne rygter om mig).

Så det er måske ikke et spørgsmål om enten-eller. Måske skal du bare tage en lidt mere langsigtet strategi ;) Altså måske holde lidt igen med de personlige indrømmelser, men det forhindrer dig jo ikke i at nuancere debatten, når det kommer til stoffer. Du kan jo komme langt med "nåja, men der stod i avisen at ...." eller "...én af mine venner viste mig en rapport om Ecstasy, som sagde...", "Det er altså ikke det de sagde i den der dokumentar de sendte på DR2....", "Jamen selv Ib Michael har jo prøvet ayahuasca....".

Men ok, det er ikke alle mennsker, der kan beholde respekten for sig selv med sådanne fordækte metoder. Det er op til dig :)

Nåja, ellers er der jo altid Hash-samtalen.
Den er OK og tager mere fat i, hvordan man får en konstruktiv samtale forældre og børn imellem - og hvordan hysteriske udfald ofte er det modsatte af konstruktiv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Da jeg fortalte min mor, at jeg eksperimenterer med div. stoffer, stejledede hun ihvertfald fuldstændig.

Jeg prøvede virkelig at forklare hende, hvordan jeg brugte stofferne. At jeg ser det som personlig udvikling, og at mit liv har ændret sig til det bedre. Er gået fra at være en overfladisk alkohol-koger, der syntes det var pisse fedt at drikke mig i hegnet hver weekend(hvilket min mor synes var ok), til at opleve livet på en helt ny og vidunderlig måde.

Kort tid efter, kom min mor og fortalte mig, at hun var begyndt at gå til nogle møder på misbrugscenteret.. what the fu**!? :S Så kunne hun sidde der, og høre på pårørende til div. junkier, og få forværret sit billede af stoffer endnu mere.
Her på det sidste er hun dog begyndt at bløde lidt op. Jeg havde en lang snak med hende om psychadellic. Hun har ikke accepteret det, men har nu en lidt bedre forståelse af, hvorfor jeg synes det er så fantastisk.

Men anyways, så lettede det at fortælle hende det...

Pøj pøj, håber hun tager det pænt

Vh SpuN-

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
TjaLdSteR hvis du er under 18 og stadig bor hjemme så ville jeg vente med stofsnakken et par år endnu.
Efter at have læst lidt om hvordan forældre kan reagere fra nogle af de andre brugere herinde kan det godt betale sig at vente.

Det bedste er nok som Malkavian foreslår, at gå efter en mere langsigtet strategi.

Hvis din mor er ligeså indgroet som min, kan det virkelig betale sig at have står på dit liv, følge med i skole og alt det der nu følger med. Selv de mest indgroede angreb fra anti-stof mennesker preller lidt af når de godt kan se man hverken har nålen oppe i armen, eller seks taller i skolen.

Når du endelig tager snakken op med dine forældre, så er det nok en god ide at du har vejet stemningen lidt og dannet dig et billede over de argumenter de vil komme med. Alene det at sætte dig ordentligt ind i stoffet før du tager kampen op kommer alligevel til at tage et par år, så indtil nu ville jeg benægte et brug af stoffer, selv om det kan være svært at lyve.

Jeg valgte selv at tage snakken op med min mor efter jeg var flyttet hjemmefra, og det ikke kunne bestrides at jeg havde styr på mit liv og min skole. Dette gjorde det svært for hende at køre offensivt, og tvang hende derimod i defensiv. Desværre er hun utroligt indgroet med de overbevisninger hun har, og selv efter timelange samtaler hvor hun er blevet meget forstående, så kan det hele ødelægges af en enkelt uge med medie hype om dræber svampe, og jeg må starte helt forfra igen.
Derfor er det rart at jeg ikke skal køre i forsvar når medierne laver en ny hype, men derimod forsøge at genopdrage min mor.

Men held og lykke med den kommende samtale. Jeg behøver nok ikke at nævne det, men jeg antager at du har styr på dit liv, og ikke sidder med en bong gemt væk under sengen.

Mvh Bøh

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Brainforest
Citat:
"Jamen selv Ib Michael har jo prøvet ayahuasca...."

Hahahah :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
jeg har også fortalt mine forældre at jeg tog stoffer.. efter mange års nark-propaganda er de begge begyndt at tage det helt fint.. har endda fået begge mine forældre til at nappe lidt forskelligt :=D
så det kan altså også godt gå godt med at fortælle sandheden.. en gang imellem..

Mvh kermit

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Øen.
Lad det ligge som et dystert kapitel i dit liv, Hvad du gør er din sag.
Men jeg ved hvad du mener jeg har røget hash i rimelig lang tid og jeg ville faktisk også helst fortælle min far at jeg ryger hash, men jeg venter til jeg er ude af det igen eller jeg er blevet lidt ældre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det er svær situation at stå i. Jeg har selv stået i den, og jeg valgte at fortælle min mor om mit forbrug. Da jeg på det tidspunkt havde gang i et stort cannabis grow i hendes have, valgte jeg at fortælle at jeg også havde prøvet andre ting. Det lettede meget at endelig kunne sige det, da jeg længe havde gået med tanken om det. Din mor har imo desværre lidt ret i hendes argumenter, omend de er en smule forskruede. Der ER jo en risiko for at få varige mentale skader af svampe, lsd osv... At det så med et forsvarligt forbrug, er de færreste det sker for, er noget andet. Jeg har selv fået lidt varige "skader"(HPPD) af mit beskedne bekendtskab med psykedelika, dog er det ikke noget der er der hele tiden, eller iriterer mig enormt i hverdagen. Det er bare noget jeg må lære at leve med. Dog har jeg kun valgt at fortælle min mor om det, da jeg ved at min far ikke ville kunne acceptere det, og højest sandsynligt vil slå hånden af mig. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre i din situation, men forældre kan være overraskende forstående - hvis man fremlægger det på den rigtige måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]