Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Tak fordi du kigger ind.

Okay, jeg har et par spørgsmål:

Nu har jeg læst godt igennem på siden, men savner stadig svar på nogle forskellige ting - håber nogle kan hjælpe.

1) Hvordan kan man "tjekke" om det er god amf man har fat i? Altså, med coke kan man jo som bekendt tage lidt på fingeren og putte det på tungen eller tandkødet og så burde det virke bedøvende - er der ligende tricks for amf?

2) Jeg har indtil videre kun prøvet amf og coke mens jeg har været stiv, men af ingen af delene har jeg fået et kick som sådan. Hvis jeg nu prøver uden at drikke først, vil jeg så eventuelt kunne opnå mere effekt?

3) Nytårsaften tog jeg eksempelvis lidt over 1g coke fordelt over hele aftenenen/natten. Det skulle være udmærket kvalitet, men som sagt opnåede jeg aldrig rigtig "kick" af det, som mine andre venner gjorde (heller ikke supermand-følelsen :(). Hvor meget vil I anbefale at tage? Jeg lagde ud med 1 streg (1/10 af grammet ca.) - ca. én time efter tog jeg 2 streger af samme størrelse, og sådan fortsatte jeg, dog med lidt forskellig pause imellem.

4) De få gange jeg har prøvet amf, har jeg delt 1g med en ven, og været lidt forsigtig med det, men som sagt opnåede jeg her, heller ikke noget kick. Jeg oplevede dog at jeg ikke kunne sove og at jeg blev utrolig frisk og klar i hovedet. Hvordan vil I anbefale at lægge ud med amf på en aften (jeg hader ikke at kunne sove når jeg kommer hjem)? Så jeg tænkte måske næste gang at ta' 1g til mig selv, og så ved 9-tiden tage omkring 3 lines (3/10) og så eventuelt ha' taget det hele inden midnat, men vil dette være for meget? Kvaliteten er sikkert normal gadeamf, og ikke noget specielt...

Jeg kommer helt sikkert på flere spørgsmål løbende, så der kommer sikkert nogle flere med tiden.

Jeg har brugt meget tid på at læse forummet igennem som sagt, så jeg håber ikke mine spørgsmål er blevet stillet mange gange før :)

Ps. jeg har "kun" prøvet amf ca. 4 gange og coke 3 gange over en længere periode.

Tusind tak for hjælpen.

M.v.h. Ham Der Bare Vil Opleve Kicket! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

1) Den bedste måde at tjekke kvaliteten på, er vel med laboratorieudstyr eller at prøve stoffet. Kokain og amfetamin kan være blandet med hvad ved jeg, og derfor er der ikke rigtig en løsning på at kunne vurdere kvaliteten.

2) Det er altid en god idé at prøve et stof uden at kombinere det med andre, for at mærke, hvordan stoffet egentlig virker på dig. Jeg ved ikke, om du vil få større effekt, men du vil i hvert fald kunne vurdere, hvordan stoffets egentlig effekter er på dig.

3) Måske var det fordi, du blandede, eller også skal du måske dosere lidt højere næste gang.

4) Når jeg vælger at insuflere amfetamin, plejer jeg at køre efter "før 12"-metoden. Al amfetamin skal være kørt indenbords før 12, og så kan man ellers køre resten af natten og, i mit tilfælde, falde i søvn tidlig morgen.

Titel:
Medlem

Tak for svaret!

1) Okay, så der er ikke som sådan et trick man kan gøre som med bedøvelsen på tunget med coke?

2) Det er en god idé. Sagen er bare den, at jeg overhovedet ikke har lysten til at tage stoffer med mindre jeg skal i byen, så når jeg endelig gør det, så ender det med at jeg drikker alligevel. Men jeg kan vel prøve at tage stoffet noget tid inden jeg begynder at drikke, om ikke andet.

3) Næste gang må jeg prøve lidt højere ja. Men den kildrende fornemmelse er bare i maven, og mit fornuftige jeg er bange for OD osv., så jeg har svært ved "bare at give den gas". Men der kan måske ikke ske noget ved at jeg eksempelvis prøver at lægge ud med tre streger på én gang?

4) Ja, dét trick må jeg prøve, men igen som jeg nævnte foroven, er 1g så ikke meget at tage på omkring 3 timer, eller har det ingen som sådan betydning?

5) Jeg har en idé om at man dosering af amf og coke er nogenlunde den samme. Selvfølgelig afhænger det af kvalitet osv., men er jeg ellers helt galt i byen? Jeg er klar over at amfs virkning er meget længere, men bortset fra det? Altså mht. "opstarten", ville der så være noget i vejen for at tage 3 lines (3/10 af 1g) amf eller coke?

Atter tak for hjælpen!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

1) Nej.

2) Jeg vil virkelig råde dig til at prøve stofferne uden at kombinere dem. Så kan du lære en hel del om stoffernes virkning på din krop.

3) Jeg synes, det er dejligt, du tænker over OD-potentialet. Jeg vil mene, du skal prøve stofferne som nævnt i 2, og herudfra vil jeg så mene, at du nogenlunde kan vurdere, hvor meget din krop skal have/kan tåle. Men pas på!

4) Det kommer helt an på, hvem man er, og hvilken kvalitet, vi snakker om. Prøv eksemplet nævnt i 2, og lær dit stof at kende.

5) Det kommer helt an på kvaliteten. Den kan varriere meget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
PluMbE skrev:
1) Okay, så der er ikke som sådan et trick man kan gøre som med bedøvelsen på tunget med coke?

Giver det overhovedet nogen som helst form for fornemmelse? Jeg kan da hurtigt nævne nogle ting der kan cuttes med, som giver samme bedøvende effekt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PluMbE skrev:

Kokain skal virke lokalbedøvende, så hvis du tester din coke på tungespidsen, så kan du afsløre om denne nødvendige forudsætning er til stede i dit stof.

Det er dog ikke tilstrækkeligt at din coke virker lokalbedøvende, for det kan eksempelvis være blandet op med lidokain.

OK? Nødvendig vs. Tilstrækkelig ;)

Du kan derfor sikre dig mod at købe bagepulver og mel, men du kan stadig blive snydt. Det er dog bedre end ingenting.

Titel: ...
Medlem

Aah, okay, jeg kan godt se hvad I mener. Jeg tænkte nok at det sagtens kunne "fakes" på én eller anden måde, men ja, så er jeg tvunget til at være lidt mere godtroende overfor mine venner (selvom jeg ikke er meget for det :lol:).

2) Okay, der er vel ikke meget andet at gøre end at jeg må prøve en dag hvor jeg slet ikke drikker så. Men det kan også være det bare er mig som har misforstået "kicket"? Hvordan oplever I det? Får I et decideret kick når I tager amf og coke? Og hvor længe efter I har taget det? Det burde meget gerne virke i løbet af 1 - 3 min. såvidt jeg har læst mig til, men jeg kan jo ikke selv rigtig mærke "overgangen"...

6) Er det bedst at bruge samme næsebor eller at skifte? Eller har det ingen betydning? :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Får personlig ikke noget "kick" af amfetamin. Det holder mig vågen..

Kokain skuffede mig en del, jeg fik et kick men det var ikke som jeg havde regnet med og der skulle ret stor mængde til (0.5 g fra en hård blok over ca. 4 timer).

Ren MDMA og methylon derimod giver mig et hårdt spark ! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

banditz skrev:
Kokain skuffede mig en del, jeg fik et kick men det var ikke som jeg havde regnet med og der skulle ret stor mængde til (0.5 g fra en hård blok over ca. 4 timer).

Udfra personlige erfaringer, vil jeg også mene, at kokain er overvurderet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Kjær skrev:
banditz skrev:

Det kan jeg også tilskrive mig, forstår slet ikke hvad det er ved det man giver så mange penge for!? :D Fortrækker "fattigmands kokain", det der jo noget ved :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg deler samme mening som flere har luftet herinde ang. Kokain. Man skal ikke forvente for meget af det, det er lidt som om at man skal lære at nyde det. Personligt kan jeg rigtig godt lide kokain, men jeg er også opmærksom på om de ting jeg kan lide ved stoffet kommer til syne efter indtagelse, og hvem ved, måske er noget af kicket en form for placebo eller indbilskhed. Det har selvfølgelig også meget at gøre med kvaliteten som jo svinger meget.
Om det giver mening for jeg andre eller ej skal jeg ikke kunne sige, men det håber jeg :)

Men en klar anbefaling er, som de andre også har pointeret, at prøve stoffet uafhængigt af andet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dansk Elg skrev:
Kjær skrev:
banditz skrev:

Det kan jeg også tilskrive mig, forstår slet ikke hvad det er ved det man giver så mange penge for!? :D Fortrækker "fattigmands kokain", det der jo noget ved :wink:

Hold jeres kæft, coke er lækkert :P

Men ja det er for dyrt, men nok meget godt, ellers ville jeg sikkert tage alt for meget

Nytårsaften havde jeg tænkt mig at tage noget coke, men økonomien var ikke lige til det, og så må man jo undvære. Var til en helt alm. lille fest med masser af stive mennesker, og sprut var der nok af. En del hash og skunk kom også ned.
Omkring kl. 1:30 står mig og en ny ven ude i køkkenet og snakker lidt grow. Pludselig kigger han på mig og spø'r: "Skal vi ikke tage en streg coke?" ...og jule(nytårs)lysene kommer frem i mine øjne.
Han ligger en bunke ud og deler den op i to. Vi får hevet dem op, og rush, fuck det virkede godt. Bedre end nogensinde før. Var vel omkring dobbelt så meget som jeg plejer at tage i en streg, på en gang.
Vi glemte alt omkring os mens vi pulsede løs på en nothern light-joint i køkkenet, mens snakken gik. Skide hyggeligt for os, men resten af forsamlingen syntes det var lidt kedeligt at vi bare stod for os selv derude
Efter 1 time klinger virkningen lidt af og vi bevæger os ind i stuen igen. Fuldstændig bedøvet i kraniet, og med en oplevelse der slår amfetamin x10

Amfetamin får jeg ikke noget kick ud af, bliver frisk, for frisk synes jeg, og bryder mig ikke specielt om rusen alene. Sammen med indica/hash går det (never sativa, kan ikke mærkes)

Undervurderet er så meget sagt, ja du bliver ikke kastet ind i et andet univers eller får super-kræfter, men med den rigtige set&setting og noget godt coke, er det et super-drug imo

Bliver lige tilpas opstemthjmhb (sorry, kat på keyboardet)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Dansk Elg skrev:
Kjær skrev:
banditz skrev:

Helt sikkert... MEN det gode cola, det findes altså, også kan selv ikke supermand stoppe dig :wink:

Titel:
Flueknepper kongen

Coke er lige lovlig subtilt og lige lovligt dyrt. Men man får ikke muskeltics og andre ting man [jeg] godt kan få af amfetamin. Og så forstyrrer det ikke ens tankegang så meget :wink:

Titel:
Junior medlem

I mit tilfælde er jeg af en eller anden grund "imun" over for kokain har nu prøvet 4 x 1g, fra fire forskelige leverandøre ingen virkning overhovedet andre der før har taget coke har prøvet en enkel snitte af det og sagt at det er vildt godt.. det har altsammen haft den bedøvende virkning også på mig..

Sidste gang fik jeg det i en hård klump altså sansynligvis ikke "efter cuttet" af en lokal dealer.. Jeg tog 0,3-0,4gr. i 2 store streger på en gang(som amf.) men stadig ingen virkning..

Jeg tror at der er et eller andet der gør at cola ikke virker på nogle menesker..

jeg holder mig til en smule amf i stedet.. 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
55F skrev:

Sidste gang fik jeg det i en hård klump altså sansynligvis ikke "efter cuttet" af en lokal dealer.. Jeg tog 0,3-0,4gr. i 2 store streger på en gang(som amf.) men stadig ingen virkning..

Coke er cuttet så sygt mange gange, det fatter man ikke... Du har bare fået en presset klump (rock)...

Tænk på hvor mange hænder det har været i før det kom til dig - alle sultne efter lidt gratis godter...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Holder mig også til amfen, men det kommer nok også lidt an på hvad man er til.. cola er jo f.eks. ik lige det man tager i byen på og tramper sygt igennem, der holder amfen 100% :wink: Coke er mere hygge, men meget dyr hygge.. :D Så ka man ligeså godt holde sig clean, og også hygge.. haha 8) ej men det så meget sagt..

Titel:
Medlem

Hvad gør folk når I tager det? Skifter i næsebor eller bruger I det samme? Og har dette overhovedet nogen betydning? :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

OhImNew skrev:
Hvad gør folk når I tager det? Skifter i næsebor eller bruger I det samme? Og har dette overhovedet nogen betydning? :-)

Jeg fortrækker højre, men en gang i mellem er det nu meget rart og bruge venstre også.. for man ka godt blive lidt stoppet i den ene side og få svært ved at suge det op :wink: Men nogen videre forklaring på det har jeg ikke, det er der garanteret mange af de KLOGE hoveder herinde der har :P Så frem med svaret !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

OhImNew skrev:

Det har vel betydning for næseboret?

Jeg blev desværre nødt til at bruge det samme næsebor nytårsaften til kokain og methylone. Det kan altså tage hårdt på næseboret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]