Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Melatonin
Medlem
Brugeravatar

Hey Allesammen.
Min mor har nogle Melatonin piller liggende. Hun har fået dem da hun har OCD og Restless legs, hvilket gør at hun ikke kan sove ordentligt.
Hun har sagt jeg godt må spise en hvis ikke jeg kan sove, da jeg også har søvnproblemer til tider.

Pillerne er på 3mg. Ville de hjælpe efter en nat på speed? Og hvor mange skal jeg spise for at det hjælper?

Jeg vil gerne vide det, da jeg ingen idé har om hvor effektive de er :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Melatonin er et naturligt forekommende hormon i menneskekroppen. Det anvendes mange steder i udlandet mod jetlag, og til at justere en skiftende døgnrytme. Det er ikke godkendt som hverken lægemiddel, kosttilskud eller andet i DK endnu.
Melatonin virker bestemt ikke som sovepiller. Man får ingen rus whatsoever ud af at indtage nok så meget af det. Det "sparker" heller ikke en i søvn på samme måde som f.eks. hypnotiske benzodiazepiner overhovedet. Det føles mere bare som om det tillader en at falde i søvn hvis man vil, selv om kroppen ikke lige har lyst til at sove.
Jeg tror næppe at melatonin gør den store forskel fra eller til efter en tur på amfetamin - virkningen er ganske subtil. Effekten lader ikke til at være normalt lineært afhængig af dosis. For nogen år siden læste jeg artiklen over et forsøg som konkluderede at de fleste fik den bedste søvninducerende effekt ud af 300 µg / 0,3 mg. Personligt synes jeg 1,5-3 mg er passende. Du får næppe nogen ønskværdig effekt ud af at tage meget mere.
En interessant ting ved melatonin, er at det hos mange forstærker drømmene ret så kraftigt. Det får nogen til at stoppe med at anvende midlet, og andre bruger det i forbindelse med lucid dreaming.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]