Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Nedtrapning eller afholdenhed?
Afholdenhed 62%  62%  [ 64 ]
Nedtrapning 32%  32%  [ 33 ]
Andet (jeg forklarer nedenfor i tråden) 6%  6%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 103
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er også med på den vogn om at det er individuelt fra person til person.

Dengang jeg røg meget bong var jeg et andet menneske kan jeg huske. Stødte de venner jeg ikke røg med væk fra mig og var generel fjern for omverdenen.

På et tidspunkt tror jeg, jeg tænkte hvorfor jeg egenligt røg hele tiden og blev klar over at jeg var ved at ødelægge mit liv mere eller mindre.

Herefter tog jeg så en kold tyrker og holdte mig væk fra det hele. Det var ikke skide sjovt, fysisk eller psykisk, men jeg gjorde det dog!

En af mine trick har været at sige til mig selv hvorfor jeg egenligt gjorde det, når jeg kunne se at det ikke var godt for mig og jeg ikke havde det godt.

Altså, når jeg sad og røg tænkte jeg på hvad jeg egenlig lavede og til sidst fik jeg overbevist mig selv om at det ville jeg ikke mere.

Så man kan sige at det var en form for selv-psykologi :P

I dag har jeg intet problem med at ryge eller lade være.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Levose skrev:
Benzodiazepiner i et par dage skulle vist også hjælpe på det værste ved lidt mild sedation, samt på appetitten.

Det vil jeg hel sikkert mene er en dårlig ide´. <du går muligvis hen og bliver hooked på benzoérne i stedet, hvilket givetvis vil være mere vanskeligt at komme væk fra igen. Og hvad vi du så bruge som supplement, hashen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Du skal nok indstille der på at der kommer en lang periode hvor din personlighed/identitet vil være påvirket af en konflikt og splittelse mellem den person du er "uden røgen" og den du er med røgen. Selvfølgelig alt afhængig af hvor lang tid du har røget, og hvor intensivt dit misbrug har været...Men day by day uden og en god potion tålmodighed, vil jeg mene skulle kunne hjælpe dig godt påvej, samt vær opmærksom på at flytte dig selv som brik fra ryger gruppen til venner hvor røg ikkew er det væsentlige at samles om. Brug den tid du brugte på at stene foran flimmeren på andre ting, begynd at dyrk noget motion, eller noget andet som har været ved tanken før.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Har heller ingen selvdisciplin mht. hash, så jeg tager også morfin/kodein/tradolan/mandolgin eller drikker mig lidt halvsnalret når jeg skal sove.. Det største problem jeg oplever når jeg ikke får røget, er at jeg ikke kan sove og jer hader det..

Titel:
Medlem

Jeg har med rigtig gode erfaringer med at at drikke nogle øl istede for at ryge hash. 5-6 øl I løbet af aftenen hjælper utrolig meget på søvnbesvær.

Imo. er det utrolig let at falde i igen hvis man ikke får sovet igennem.

Mvh Tom.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Sådan rent mentalt så er der nogen som kan ryge hver dag uden at blive påvirket af det i en sådan grad at deres dagligdag ikke kan hænge sammen.

Andre kan ikke og så skal man acceptere det og holde op og få en anden ryge rythme. urten kan stadig nydes, det er billigere og så virker det bedre hvis man kun ryger en enkelt dag om ugen.

En god grundregel ihvertfald for mig er. Ikke at ryge hvis man skal noget dagen efter. Så kan man få sovet ud og slappe af dagen efter.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
bubbles18/8/06 skrev:
Nedtrapning har også virket for mig, feks. fra bong til joints, og videre til færrere joint. Jeg havde planlagt mit rygestop i flere måneder før jeg stoppede helt, ved at ha en rygestopdato, på dagen tog jeg så ti dage alene til bornholm, herligt sted hvis man har brug for at få tingene på afstand! :D
har røget hver dag i flere år og har nu holdt 2 måneder, men for satan jeg glæder mig til at ryge igen på et mere moderat niveau.

peace

ps. Den skulle være god nok, det med at drikke eller spise en mild dosis mod abstinenserne. :D

Hold kæft hvor er jeg god!!:roll: omkring den 1/9 fik jeg et tilbagefald, og røg hver dag, indtil i tirsdags(5/12)! :oops:

Nedtrapning virker altså ikke for mig, at ryge på et mere moderat niveau, heller ikke!! Mit misbruger-gen er åbenbart for stort til den slags :cry: Det hedder tjotjalt afholdenhed.

Der skulle et GBL/GHB misbrug til for at kunne indse dette. For 5 dage siden startede jeg den værste kolde tyrker nogen sinde! Når jeg engang er kommet helt ovenpå, kommer der nok en længere udredning/skræmmehisorie.

bubbles

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ked af at høre Bubles, men godt at du har indset at du ikke kan styre det, og gør noget ved det!

Håber du klarer dig igennem.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
hey psy.dk! Nu vil jeg lige smide mit lille hash eventyr på bordet i andledning af dette topic:
okay here goes
prøvede første gang denne dejlige urt som 14 årig, og har lige siden haft det sådan at det der hash der det er lige min kop te. De næste 2 år var meget stille og rolige boede på landet dengang og hash var ikke så let tilgængeligt, men når det var der så røg vi det og hyggede os gevaldigt. Først i en alder af 17 begyndte det at blive en hverdags ting, og det var fint nok selvom det var lidt hårdt ved økonomien. Da jeg så rundede de 18 år og begyndte på hf i århus begyndte jeg for alvor at ryge tungt, der var cirka ubegrænset adgang til det og jeg var så "heldig" at blive smidt i en klasse hvor vi i alt var 7 drenge som tjumsede den på dagligt basis. Og hep hey hvor fik jeg røget tjalde i disse 2 år, der var altid dømt mellem 1-4 pinde hver spisepause også ellers bare hjem efter skole også forsætte i samme mønster. Dette resulterede så i at man snildt røg de der 10-15 pinde i løbet af hvilken som helst gæv hverdag, selvfølgelig i selskab med andre. først efter jul andet år på hf indså mig og min mest trofaste tjumse buddy at det faktisk ikke var skide fedt eller smart at sidde og være blank i blokkene efter pausen. fagligt fik jeg ikke synderligt meget ud af hf, men havde det ritti grineren og lærte mange dejlige mennesker at kende og jeg fortryder ikke de 2 år på trods af fagligt spild.
Men nok om hf, tilbage til tjalden. Personligt har jeg altid set mig selv som en person der sagtens kunne håndtere sådan et hash mis/forbrug, har da nogle gange fået lidt noia på når man har overdoseret lidt for meget. Men har altid kunne tale min hjerne til fornuft igen når den har spillet mig små puds, hvis i forstår hvad jeg mener. Men har aldrig haft problemer med at komme op om morgenen så længe jeg har sovet +6 timer, og er også god til at gå ordenlig tid i seng. Er generalt meget glad og tilfreds med mit liv, selvfølgelig små ups and downs men ingen af seriøs natur. Mener stadigvæk jeg har et ok kærligheds forhold til thc og at denne har gjort mig mere godt end ondt, nu her har jeg så gjort den konstatering at jeg ikke gider ryge ligeså meget som jeg plejede hvor jeg godt kunne falde ind i et "zombie" stadie som ikke var særlig konstruktivt på nogen måder.
Her de sidste par uger har jeg forsøgt at holde det på 1-2 joints i hverdage, også lidt mere gas i weekenderne. Og nu her fra igår af har jeg besluttet mig for at prøve at holde en uge uden at tjumse den, mest for at prøve hvordan det føles ikke at være skæv hele tiden og for at bevise overfor mig selv at jeg ikke er 100% hash junkie. Så vil jeg efter denne her uge finde ud af hvad jeg synes mest om, et liv med eller uden hash også tage den derfra. Indtil videre går det fint, er ikke synderligt mærket af stoppet. skal nok komme med updates senere på ugen.
ha det dejligt mennesker, og husk alt med måde :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jo tak... men een uge er bestemt ikke nok tid til at du kan vide om du bedst kan lide et liv med eller uden... stop hellere op i 1-2-3 mdr og tag så stilling... må dog indrømme at det længste jeg har holdt mig fra tjalden er 1½ mdr... men der var satme også mange plusser ved det for mig, men det har jeg jordet igen... er dog begyndt på nedtrapning og har planer om en pause til omkr nytår før den fede skal nydes igen - men så bliver den satme også nydt :D

held og lykke!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Enig, jeg vil som minimum sige 6 uger. Men en uge er en god start, du vil i hvert fald få en forsmag på afhængigheds symptomerne. Det kan også være, du er en af de få, som ikke mærker en skid, så misunder jeg dig til verdens ende!

I hvert fald held og lykke herfra.

Tak for det Fanny, selvom det er en bitch, er jeg meget afklaret med at det skal være slut! Dog ikke med de psychedeliske sager, de er kun på pause lige pt.:P

mvh bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
altså indtil videre synes ikke rigtigt jeg har bemærket den store forskel, men det skal også lige siges at jeg har i søndags skåret mig lidt dybt i blommen af min venstre fuck finger. hvilket gør at det konstant dunker i min finger, og det fjerner lidt fokus fra andre føleser i min krop lige pt. normalt synes jeg at jeg bliver vildt damp og hyper hvis jeg lige holder en dags pause, men ikke noget jeg bemærker nu her.

men er spændt på at mærke forskellen når der er gået en uge, nu må vi se hvad der sker

Titel:
Junior medlem

jeg synes jeg lige ville give min historie med på vejen..
jeg startede da jeg var 14 med at stjæle et par af min fars udendørsskunk buds (han havde en stor papkasse) da jeg var på weekend, og tage dem med ned på min efterskole, røg med en ven og blev belønnet med en sekstimers griner.. der besluttede jeg at jeg ville dø med en joint i munden.. :roll:

i starten var det ikk noget problem.. ku ikk rigtig skaffe så tit.. da jeg blev 17 havde jeg selvmordstanker, og skar i mig selv mere end en gang.. - på en måde har jeg ikk lyst til at stoppe med at ryge, for hvad hvis jeg vender tilbage til den tilstand?

nå, tilbage til min historie.. der skete så det at jeg droppede ud af skolen og røg i sådan noget ungdoms aktivering, hvor alle de andre røg hver dag..

derfra har den kørt i snart fire år.. den længste pause jeg har holdt er 17 dage her i sommers... Mit nytårsfortsæt er at nøjes med at ryge i weekenderne..
Faktisk er mit forbrug ikke særlig stort.. under et gram om dagen men alligevel har jeg sorte rander under øjnene fordi jeg ikk kan sove, så nu har jeg været på apoteket og købe Baldrian B+ piller i håbet om at jeg kan sove.. heldigvis er det weekend nu og jeg må ryge.. bare nederen at baldrianen er så lang tid om at virke... :(
er der nogen andre der har erfaringer med baldrian?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

FeZtAr skrev:
er der nogen andre der har erfaringer med baldrian?

Altså baldrian virker for rigtig mange, men der er også nogen (mig selv inklusiv) som bare ligger søvnløs hen når vi har taget baldrian, uden at kunne nå søvnens grænseland. De gange jeg har taget baldrian, er jeg blevet temmelig træt, men ude af stand til at sove! En irriterende tilstand at havne i.

Men håber dit nytårsfortsætter virker, og husk at motion (eller en times aftentur i naturen inden du skal sove) virker naturligt søvninducerende.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare ryg en joint til at falde i søvn på, hehe.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
....woupsy

Senest rettet af Odden 09 jan 2007 14:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
jeg tror jeg viile trappe lidt ned, lad være med at købe så meget røg. og være lidt mere sammen med de venner, som ikke ryger. så går det meget lettere. og finde noget andet at lave istedet for at ryge. ' :)

jeg ville foretrække at trappe lidt ned af gangen, istedet for at stoppe med det samme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
kemal skrev:
jeg tror jeg viile trappe lidt ned, lad være med at købe så meget røg. og være lidt mere sammen med de venner, som ikke ryger. så går det meget lettere. og finde noget andet at lave istedet for at ryge. ' :)

jeg ville foretrække at trappe lidt ned af gangen, istedet for at stoppe med det samme.

Hva gør man så, når alle ens venner ryger? alle mine "barndoms venner" ryger tjald, og har ikke lyst til af finde nye venner!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hamber skrev:
Hva gør man så, når alle ens venner ryger? alle mine "barndoms venner" ryger tjald, og har ikke lyst til af finde nye venner!

Hvis du har rygrad nok, kan du vel stadig være sammen med dem, selvom du ikke ryger?

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hamber skrev:

Det gør det sværere, og din største overvindelse er nok at skulle melde klart ud til dem, at du ikke har tænkt dig at ryge hele tiden.

Jeg har ikke selv prøvet dette mht. røg, men jeg har fra tid til anden gået på skrump og forsøgt at ændre min livsstil til IKKE at inkludere kage, slik, rundstykker, tomme kalorier i hvidt brød, og alle mulig andre usunde ting. Der er desværre - selv fra ens bedste venner og ens mor - et ENORMT pres for at man skal spise kage og rundstykker osv. osv. Det er som om de tit ikke FATTER, at det kraftedemig er DÅRLIGT for én. Og hvad værre er at presset synes at tage til i takt med at man rent faktisk har succes med sit foretagende ("jaaaaaamen du bliver da ikk' ant' en skind og ben!!!!!"). Jeg tror, at de ofte føler, at de mister en form for kontrol med én, og så reagerer de ved at prøve at "bringe én tilbage i folden".

Det eneste rationelle er at give dem et stort fuck you, men jeg ved desværre også, hvor let der er at bukke under for presset. For de satans pushere skal nok lige fange dig en dag, hvor du IKKE har rygrad.

Det er træls og pinligt, men jeg har sommetider den følelse, at man nærmest skal ligge grædende på knæ og tude "jamen det er jo ikke GODT for mig at ______" før at de sådan rigtig fatter det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]