M-D skrev:
Det eneste er at jeg er blevet træt af jeg næsten skal have en bane eller to, før jeg kan gennemføre bytur så jeg selv er tilfreds med den. Jeg går ikke vildt meget i byen mere, nok lidt under under gang i ugen. Nogle måneder lidt mere, men sådan generelt. Så de gange jeg er i byen vil jeg sgu gerne have en sjov aften, gider ikke sidde og hænge over i et hjørne og halv sove fordi jeg lige fik to øl for meget.
Du er sgu blevet gammel, min dreng

Jeg synes nemt det går i den retning, når man forlader gymnasiet og/eller når hen sidst på sin universitetsuddannelse. Meget af tiden gider man ikke det ræs og går efter en mere tilbagelænet stemning.
Alternativet er at du holder dig i gang i løbet af natten: bevæger dig, står op, danser, tvinger dig til at cirkulere, osv. På godt og ondt er definitionen på "gang i den" jo netop at man gør noget andet end at sidde musestille på samme sted hele aftenen.
Jeg har det i hvert fald sådan, at hvis jeg er i sumper humør og drikker, så går det bare i den forkerte retning og man ender med at hænge i et hjørne.
Endelig vil jeg også gerne tilslutte mig dem, der anbefaler noget kaffe og mad i løbet af aftenen. Det giver energi, hæver blodsukkeret (hvilket gør dig gladere og mere energisk) og forhindrer også overdosering af øl