Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Hey. Som i nok ved er der mange rusmidler der er gode at filosofere på.

Hvilke rusmilder foretrækker i at filosofere på?

Først og fremmest er Extasy/MDMA min favorit.
Derefter DXM & Hash/skunk (THC) :P

I må også meget gerne fortælle om jeres bedste filosofiske oplevelse.. :roll:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

syntes cannabis er godt til at tænke ting igennem men har heller ikke rigtig prøvet nogen psychedeliske stoffer som svampe-lsd-mescalin osv så har ikk så meget at sammenligne med.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg er af den mening, at stoffer ikke inducerer filosofi, dvs. en rationel undersøgelse af sandhederne og principperne bag det at eksistere, viden, og adfærd. Direkte oversat fra en engelsk ordbog, så det kunne sikkert formuleres pænere. Hvis man filosoferer på stoffet er det fordi man i forvejen er filosofisk anlagt eller har forventning om, at stoffet vil bringe dem tanker af den art (Philosophers stone er et salgstrick). Jeg mener dog, at stoffer kan give en en ny vinkling på en problemstilling som man ikke ville nå frem til i ædru tilstand, men det er absolut ikke ensbetydende med at det er sandheden (som mange herinde ellers har tendens til at ophøje deres tanker på hallucinogener til).

HEJ HEJ!

Senest rettet af Dr. Phibes 02 jan 2007 20:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
svampe.. Selv om det kan være svært at holde styr på tankerne er det stadig der jeg generelt får de bedste input.

En af mine bedste semi-filosofiske oplevelser var nok engang på 2c-e hvor jeg var i bad, og så filosoferede over hvordan hovedet fungerede, hvordan det lidt var ligesom et stort arkiv med tanker, og så fik jeg det vildeste visual jeg har haft (kunne ikke se noget for vandet jeg fik i øjnene) hvor jeg ligesom så mit hoved inde fra, hvor det var et KÆMPE arkiv jeg kunne gå igennem og finde gamle mapper frem, med minder jeg for længst have glemt, og ligesom kunne smide ting ud jeg ikke længere havde brug for, og arrangere dem jeg havde brug for lidt bedre, det var ret vildt :S

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mine bedste filosofiske trips har været på THC, magen til dejlig underholdende tankegang skal man lede længe efter synes jeg

Det der med at sidde og ryge, glemme jointen, sidde og tænke over alt muligt, tænde jointen igen, og opdage at der er gået 3 timer siden sidste sug :shock:

Er sket en del gange efterhånden, men NEJ hvor er det dejligt at sidde og lade tankerne spæne derudaf :mrgreen:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har aldrig haft en filosofisk aha-oplevelse (hverken mht. "egne tanker" eller forståelse af en fremmed tekst/idé) mens jeg var påvirket.

Jeg har haft noget der mindede om religiøse/mystiske oplevelser på psykedeliske stoffer, men jeg vil ikke kalde dem filosofiske.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Helt klart den ene oplevelse jeg har haft på meskalin (50g peruvian t). Man tænker så forbandet hurtigt/ meget tankemylder. Det skal så lige siges det ente i et pænt kraftigt og virkelighedstro badtrip der fik mig til at overveje selvmord via. vinduet fra 3.(nærmere en satsning der var lidt inspireret af matrix- I ved nok det med at de ikke falder og slår sig på asfalten hvis bare de er overbevist nok om at de befinder sig i matrixen) hvilket virkede som den eneste udvej. Godt man har sine venner i en sådan situation selv om det var dem jeg var bange for bla.

Det var som sådan ikke filosofi, men mere paranoia, men jeg er overbevist om at man ligeledes ville kunne se det smukke i fx. naturen, selv om jeg ikke rigtigt fik chancen (var i indre kbh). Som tidligere nævnt: forvent ikke at finde nogen sandhed i stoffet udover hvordan stoffet virker på dig i den givne situation.. Og så de efterfølgende tanker der kommer der ud af. Giver det mening?
Godtnok fik jeg nogle tanker som jeg stadigvæk godt kan se en del "værdier"(nok nærmere ægthed) i, men det vælger jeg at betegne som "de releterer til den parnoide del af mig".. ja det kan være svært at finde hoved og hale i noget af det man ved, men man skal godtnok ikke tage noget for givet i sit trip fra starten af! Det var vel der det gik galt.. Altså at jeg ikke fik chancen for at nulstille mig selv helt så jeg var 100% åben for alt, eller i det mindste forsøgte. Man skal helst ikke få nye reelle ting at vide/opdage nye ting som betyder ret meget for forholdet til ens venner/familie der kan virke skræmmende. Så går det galt (det gjorde det for mig, men er stadigvæk glad for at jeg fik det at vide under trippet). Ved det er utroligt rodet, men vil ikke spilde mere tid på at uddybe det på den her mystificerede måde, når jeg ikke har tænkt mig at sige konkret hvad det var jeg fandt ud af.

hehe sikke en grille

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
SHROOOOMS! helt klart min favorit, :)

Titel: SVAMPE TAK
Junior medlem

Geografisk sted: Syd for Århus
Svampe.. helt klart.

har aldrig oplevet noget ligende. sad og læste om Aristoteles tankegang.. gav mig en utrolig oplevelse. både fordi det fantatiske visuelle billeder der væltede i i mit hovede, også fordi jeg forestillede mig det græske verdensbillede meget intakt.

morfin er også godt, selvom det er et opiod.
har oplevet i en samfundfagstime, at stille spørgsmål om velfærdsstaten, som jeg ellers er en meget stor tilhænger af.

stoffer giver mig altid en ny vinkling på altig. det er mit redskab i denne stressede verden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Vil også umiddelbart mene svampe. Såfremt de (eksisterende!) filosofiske tanker og idéer skal kunne benyttes til særlig meget bagefter, ville jeg dog svare Cannabis.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Jeg er af den mening, at stoffer ikke inducerer filosofi, dvs. en rationel undersøgelse af sandhederne og principperne bag det at eksistere, viden, og adfærd. Direkte oversat fra en engelsk ordbog, så det kunne sikkert formuleres pænere. Hvis man filosoferer på stoffet er det fordi man i forvejen er filosofisk anlagt eller har forventning om, at stoffet vil bringe dem tanker af den art (Philosophers stone er et salgstrick).

Jeg mener bare at det kan skabe meget interessante og nye synsvinkler at filosofere på Rusmidler. :!: :roll:

Desuden kan du for eksempel få ud af kroppen oplevelser, hvor du kan få de fedeste tanker, som du aldrig ville komme frem til ved at filosofere uden påvirkelse. :)

Senest rettet af Xpander 13 jan 2007 02:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Det der med at sidde og ryge, glemme jointen, sidde og tænke over alt muligt, tænde jointen igen, og opdage at der er gået 3 timer siden sidste sug :shock:

Ja, det er nice nok. Og så bare sidde og sumpe og få closed eye visuals :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
THC giver mig lommefilosofi, de rimeligt håndterbare ting..
svampe tager fat i alt hvad der hedder tankegang.. Jeg kommer til så mange konklutioner når jeg har indtaget de små sataner :)

favoritten må vel være svampene når der rigtigt skal tænkes.. men i hverdagen holder jeg på THC :)

mvh kermit

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Olly skrev:
Jeg mener bare at det kan skabe meget interessante og nye synsvinkler at filosofere på Rusmidler. :!: :roll:

Desuden kan du for eksempel få ud af kroppen oplevelser, hvor du kan få de fedeste tanker, som du aldrig ville komme frem til ved at filosofere uden påvirkelse. :)

Jeg er helt uenig.

Hvis du mener, at man på stoffer oplever/erfarer ting som man ikke ville kunne ved normal bevidsthed (fordi de overskrider logikkens love el.l.) så er det efter min mening ikke filosofi, men religion.

Hvis du mener, at man på stoffer tænker i andre mønstre end normalt og får adgang til nye synsvinkler på de filosofiske problemer ("tænker lidt friere"), så tror jeg at du vil kunne opnå det samme uden at være påvirket, hvis du bare anstrengte dig lidt.
Lige som med de mystiske oplevelser er stofferne højst en slags genvej eller katalysator - det vil altid være muligt at opnå det samme ved faste, meditation, koncentration, disciplin osv..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

SHROOOOOOOOOOMSSS (Højlydt) :D

bedre kan det ikke siges :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
haha, det har du sgu da allerede skrevet din tosse :D

Må dog også joine svampeklubben som nok er det andet bedste i mit hoved. Well, jeg har kun oplevet meskalin en gang, så måske forherliger jeg det lidt.. (jeg tvivler :twisted: )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Min favorit er svampe og så nogle joints.

Under selve svampe-peaket er der ingen filosofi, men når svampene dæmper sig lidt, og det mere er et "buzz", så kan jeg rigtig tænke livet og universet igennem :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Svampe - helt klart!
...kombineret med meditation under trippet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

MaroK skrev:
haha, det har du sgu da allerede skrevet din tosse :D

Må dog også joine svampeklubben som nok er det andet bedste i mit hoved. Well, jeg har kun oplevet meskalin en gang, så måske forherliger jeg det lidt.. (jeg tvivler :twisted: )

HAHA :D, havde jeg sku ikke lige set, siger bare lidt om hvor godt jeg husker :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: 6100
Svamp 100%. Hvis man bare sidder stille og rolig på et svampe trip kan man sku hurtig få nogle tanker igennem hovedet.

Men en joint med go' skunk, ICE, NOL eller lign. i er også noget der virker godt til et tanke helvede :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]