Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Nedtrapning eller afholdenhed?
Afholdenhed 62%  62%  [ 64 ]
Nedtrapning 32%  32%  [ 33 ]
Andet (jeg forklarer nedenfor i tråden) 6%  6%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 103
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Fanny skrev:
FeZtAr skrev:
er der nogen andre der har erfaringer med baldrian?

Altså baldrian virker for rigtig mange, men der er også nogen (mig selv inklusiv) som bare ligger søvnløs hen når vi har taget baldrian, uden at kunne nå søvnens grænseland.

Det samme problem har jeg faktisk osse.. :(
måske er det fordi jeg har "leget" med "stoffer" så jeg har en højere tolerance?

mit nytårsfortsæt er røget (lol), men hvad vigtigere er at damen har forstået budskabet om at hun har sit mad, slik og sit tv, og jeg har min røg..

Er ved at være kommmet dertil hvor man tænker "fuck it" og fortsætter i samme spor..

ligenu er mine tanker at "hvorfor skal jeg lade være med at ryge, nå svigermor trækker i den enarmede, min dame får sin rus af mad og tv, svigerfar går ud og pumper et dyr fuldt af bly hvis han skal afreagere, så hvorfor må jeg ikk have MIN rus i fred?
:roll:

nå, det var vist en mindre rant..

anyways, jeg fortsætter med at ryge, og til den dag jeg dør vil jeg kæmpe for en legalisering.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Begge dele har fungeret for mig :)

mvh kermit

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
FeZtAr skrev:
ligenu er mine tanker at "hvorfor skal jeg lade være med at ryge, nå svigermor trækker i den enarmede, min dame får sin rus af mad og tv, svigerfar går ud og pumper et dyr fuldt af bly hvis han skal afreagere, så hvorfor må jeg ikk have MIN rus i fred?
:roll:

Måske trænger du bare til en ny kæreste?

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FeZtAr skrev:

Fordi det som altid er ligegyldigt, hvad de andre gør. Det drejer sig om dig og dit liv, og om at gøre dét godt. Lægger din last dig til last, så er du ikke en vinder bare fordi andre også skader sig selv. Har du ingen problemer med røgen, tja så fred være med det :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Holder på afholdenhed.. På 8-9 måneder har jeg max holdt 1 pause på 2 dage og så måske 3 pauser på 1 dag, hvis man altså kan kalde det en pause hehe.. Men i de pauser har jeg så tager morfin, sovemedicin eller drukket mig fuld for at kunne falde i søvn..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Afholdenhed klart!

Mest fordi hvis jeg har besluttet mig for at stoppe med at ryge er det fordi jeg ikke har penge til mere og så kommer den kolde tyrker helt automatisk ;)

Men ej... Jeg har prøvet begge metoder og jeg vil sige at nedtrapning sgu virker perfekt hvis man har lidt pot liggende er det en god måde at trappe ned på og det går meget mere smertefrit til.

Med støtte fra venner eller evt. kæreste er det meget simpelt.

Er man meget ensom så kan det sgu være svært.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
well lige en lille update, jeg holdte i 8 dage uden tjalde. hvilket var fint nok, og nu her ryger jeg slet ikke så meget som jeg gjorde før i tiden hvilket passer mig fint. Det er stadig stort set hverdag, måske lige 1-2 dage uden tjalde på en uge(de dage jeg tilbringer sammen med kæresten) men ryger slet ikke så meget når jeg ryger som det jeg gjorde dengang. Så alt i alt er jeg glad og tilfreds med mit forbrug af røg lige pt.

til alle jer andre derude, held og lykke med ikke at ryge jer zombie lamme hverdag, ha det godt og pas på jer selv ^^

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Tror også mest på afholdenhed. Er selv igang med at blive røg fri disse dage, og tog en kold tyrker d.7 januar. Indtil videre har jeg holdt den fint men kan mærke lysten hele tiden er der.

Jeg stopper udenlukkende pga. uddannelse, men bliver tit i tvivl om hvor meget det egentligt ville påvirke min hukommelse hvis jeg bare røg en gang i weekenden.

Citat:
Du skal nok indstille der på at der kommer en lang periode hvor din personlighed/identitet vil være påvirket af en konflikt og splittelse mellem den person du er "uden røgen" og den du er med røgen. Selvfølgelig alt afhængig af hvor lang tid du har røget, og hvor intensivt dit misbrug har været...Men day by day uden og en god potion tålmodighed, vil jeg mene skulle kunne hjælpe dig godt påvej, samt vær opmærksom på at flytte dig selv som brik fra ryger gruppen til venner hvor røg ikkew er det væsentlige at samles om. Brug den tid du brugte på at stene foran flimmeren på andre ting, begynd at dyrk noget motion, eller noget andet som har været ved tanken før.

Efter jeg er stoppet har jeg oplevet lige præcist denne konflikt. Men mange andre ting er også dukket op, så man skal være forberedt dette når man stopper. Sociale grunde har også fanget mig i mønsteret i et par år, men heldigvis har jeg nu fundet andre ting at lave med mine venner.

Mine råd: dyrk noget sport, drik nogle øl med vennerne, rejs væk i den periode hvor lysten er størst.

Evt. opsøge hjælp hos et rådgivnings center (eks. U-turn)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Hamber aka. Polle pot skrev:
kemal skrev:
jeg tror jeg viile trappe lidt ned, lad være med at købe så meget røg. og være lidt mere sammen med de venner, som ikke ryger. så går det meget lettere. og finde noget andet at lave istedet for at ryge. ' :)

jeg ville foretrække at trappe lidt ned af gangen, istedet for at stoppe med det samme.

Hva gør man så, når alle ens venner ryger? alle mine "barndoms venner" ryger tjald, og har ikke lyst til af finde nye venner!

Jeg har det på præcis samme måde.
Hver gang jeg prøver at stoppe eller skære ned, så er jeg meget sammen med mine venner, for jeg er sur og tvær de første dage, så at være hjemme er udelukket. Hver gang jeg tager hjem til en af mine venner, så skal de altid op til Ole og lige have et gram eller 2, og når man alligevel har en 50'er, så kan man jo ligeså godt hygge sig med dem. Mit problem er at jeg ikke kan have det sjovt med mine venner, hvis vi ikke ryger eller drikke. Jeg har masser af andre venner, men det er jo ikke dem man er vokset op med, og de er jo noget helt specielt.

Junior medlem

Hmm, jeg vil foretrække at stoppe helt fremfor at nedtrappe. Det er i hvert fald det som virker bedst på mig :D
Dog vil jeg sige mht. rygestop, så er motion/ styrketræning en god måde at stoppe på/ eller nedskære. Jeg har mange gange haft ambstinenser i skolen, og kan ikke få den joint ud af hovedet! Men efter skole er jeg som sagt begyndt at styrketræne, og der kan jeg gå amok alt hvad jeg vil... og dermed forsvinder rygetrængen .

Insane psychedelia user!

Ja, flot. emnet er omkring fire år gammelt. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]