Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej, jeg har købt et kit fra noget der hedder internettet... Jeg tænkte på om i havde nogle gode råd, hvornår begynder der at vokse noget op! det har været igang i fire dage nu... der er lidt dug derinde, men tror det pga der er så varmt og der måske lige har været en dråbe eller to tilbage da jeg tømte det... det ligner en bunke mærkelig jord med lidt hvidt snask nogle steder, en slags mug eller noget?

edit by piercer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
DXA skrev:
hej, jeg har købt et kit fra noget der hedder internettet... Jeg tænkte på om i havde nogle gode råd, hvornår begynder der at vokse noget op! det har været igang i fire dage nu... der er lidt dug derinde, men tror det pga der er så varmt og der måske lige har været en dråbe eller to tilbage da jeg tømte det... det ligner en bunke mærkelig jord med lidt hvidt snask nogle steder, en slags mug eller noget?

For det første, hejsa og velkommen.

Gider du lige læse de regler vi har på dette forum, og lade være med at nævne forhandlere?
Det er skide irriterende at det skal siges konstant.

Hvis du absolut skal til at gro svampe, så tag og læs lidt om det, for din viden lyder til at være absolut minimal på dette emne, og du kommer ingen vegne ved at være doven, use the fucking search engine eller læs ældre tråde igennem...
Hvis du ikke finder svaret der, burde du måske nok genoverveje din fremtid inden for psykedeliske midler.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, forhandlere er noget snavs herinde.

Hvidt snask? Tror du ikke, at det er mycelium? Altså svampevækst mere eller mindre? Du burde læse en guide eller to, om ikke andet, så er der en sticky-tråd til nybegyndere, og den er enda på dansk.

Ellers, så bare google det. Eller søg inde på youtube.com - der ligger nogle ret newbie-venlige videoer :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
For dælen da...

Det hvide, vattede snask er mycelie. Og svampene kommer op om 1-3 uger, alt efter temperaturen i det lokale, som kittet er placeret i. Jo højere temperatur, desto hurtigere pinner svampene - det er ihvertfald min erfaring.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kender godt det kit du bruger. Bare følg instruktionerne og før du ved af det begynder svampene at dukke up. Duggen er et godt tegn. Det betyder at luftfugtigheden i posen er høj, præcis som den skal være.
Bare hav lidt tålmodighed.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
DXA skrev:

Lad mig gætte, du dyrker svampe fordi du vil flyve? Ikke fordi det er spændende! Det du beskriver, er en ganske normal start på et kit, noget du havde vidst hvis :utfse: eller bare havde sat dig lidt ind i tingene, en enkelt søgning på :google: havde været nok, så havde du fundet billeder der viste at det hele kører som det skal.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]