Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Igennem venner og venners venner osv. er jeg kommet i besiddelse af to stks. metadon.

Hvad er en god dosis for en førstegangsbruger, med en vis tolerance til andre opiater?

(I mit tilfælde er 20-30 mg oxycodone en god dosis, eller 200 mg kodein)

Mit andet spørgsmål er: Er det en lige så rushet rus som OC, for dem af jer der har prøvet at blive speedet af OC?

Og så nummer tre: Ifølge LMK findes der kun en 5mg og en 20mg pille. Er der synderlig forskel i størrelsen?

Takker!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
start med 10mg du kan altid redosere hvis der er brug for det.

Du skal bare være klar over at der går nogle timer før det slår og at du godt kan regne med at være lam i flere dage.

Rusen syntes jeg personligt minder ret meget om heroin (har ikke erfaring med OC)

Jeg har kun haft fingrene i 20mg og ja de er relativt store, men kan du ikke finde de eksakte mål på LMK?

Titel:
Dedikeret medlem

Hmm... Bum bum... Tog 10 mg (eller 2,5 :) ) for lidt over en time siden, og synes godt jeg kan begynde at mærke noget... Det tager en 2-4 timer inden man for alvor kan mærke det, ikke?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg fik 15mg første gang... som væske... Det tog omkr. 3 timer før det peakede, og var sgu skæv i knap 2 dage... Ok at årøve, men rusen siger mig ikke det store...

I forhold til OC syntes jeg det er bedre, da det ikke klør nær så meget, men den lange halverringstid syntes jeg er irriterende...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit råd til dig vil være at lade det ligge. Jeg har ikke selv prøvet det, men kender nogle der har. Af hvad jeg ved er rusen for lang og giver ikke specielt meget. Desuden kan det godt give lidt fysisk ubehag. I øvrigt betragter jeg det personligt som lidt af et skråplan at tage metadon; muligvis er jeg bare fordomsfuld, men jeg ser det som et narkomanstof. Som sagt har jeg ikke selv prøvet det så nogen ekpert kan man ikke just kalde mig, men jeg synes nu du skal undersøge sagen nærmere før du begiver dig ud i det.

Det var bare en lille velment advarsel fra min side; jeg undskylder hvis jeg er helt gal på den.

Titel:
Insane psychedelia user!

5 mg tabletterne er en smule mindre end 20 mg, men forskellen er ikke stor. Det burde dog være nemt at kende de to fra hinanden, hvis man sidder med en i hver hånd.

Jeg ville sige, en førstegangsdosis er på 20 mg, og så kan du redosere, hvis du føler for det. Jeg har selv prøvet med en dose på 40 mg og det passede fint, selv om der muligvis har været en smule tolerance på det tidspunkt. Vær dog opmærksom på, at virkningen er meget lang. Tager du 20 mg eller mere i aften så kan du godt regne med stadig at være pænt lam om 24 timer. Halveringstiden for metadon er ret lang. Virkningen burde kunne mærkes inde for 1½-2 timer.

Titel:
Dedikeret medlem

Tak for de gode råd!

Ligger ikke og OD'er, eller samler flasker i København for dem der skulle være bekymrede :)

(Og tak for det velmente råd Moonage... Ved at du mener det godt)

Jeg redoserede med 10mg to-tre timer efter de første 10. Resultat: Lettere euforisk, energisk og i glimrende humør.

Metadon virker åbenbart rimeligt stimulerende på mig, men er rimeligt sikker på at jeg nok skal få mig en god nats søvn, når den tid kommer!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]