Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 12:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Marzine ind eller ydt??
Afstemning sluttede 25 maj 2007 21:38
IND!!! 4%  4%  [ 3 ]
YDT!!! 96%  96%  [ 65 ]
Afgivne stemmer : 68
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man leger med ilden ved at tage dxm og natskygger. Det bedste er sgu nok bare at lade være. Det har sine fordele, men er man parat til at ofre sin forstand for lidt spænding?

Hvis jeg skal være ærlig lyder det egentlig ikke som om du ønsker en hård psykedelisk virkning, men snarere et stof til at sætte lidt ekstra "kulør" på festaftnerne. Er dette en rigtig iagtagelse vil det være bedst for dig at skaffe noget rigtig god skunk (og meget af det :D ), da dette kan give en på samme tid opløftende og stærk psykedelisk oplevelse der virker godt til fester. Det smadrer ikke din hjerne og det er ikke vildt vanedannende.

Ecstasy og amfetamin er andre muligheder, men det vil jeg råde dig fra at gøre til en ugentlig vane. Selvom de er lækre og virker uskadelige i starten har de en grim tendens til at nakke dig i sidste ende.

God skunk er svaret på dit problem, jeg tror at Malkavian og de andre drugdforumnisser
(i hvert fald del vist) vil give mig ret i denne påstand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Hvorfor bliver i ved med at kalde marzine (cyclizin) for en natskygge? :roll:
Natskygger/solanaceae er en familie af planter, hvoraf nogle indeholder anticholinerge tropanderivater, hvorimod marzine/cyclizin er et syntetisk stof, der kemisk grupperes helt anderledes end alkaloiderne i benævnte planter.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Lallehat@

Det er rigtigt at cyclizin ikke er af natskygge familien, men den er virkningsmæssigt sammenlignelig hermed. Kan ikke erindre om den kemiske struktur også minder en del om natskyggerne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Johndeere skrev:
Lallehat@

Det er rigtigt at cyclizin ikke er af natskygge familien, men den er virkningsmæssigt sammenlignelig hermed. Kan ikke erindre om den kemiske struktur også minder en del om natskyggerne?

Som sagt før: Cyclizin kan ikke være af natskyggefamilien, da natskyggefamilien er en taksonomisk, og ikke kemisk, gruppering.
Desuden har cyclizin kun en ting til fælles med f.eks. atropin, og det er farmakologien. Cyclizin er en piperazin mens atropin, scopolamin og hyoscyamin er tropanderivater (tropaner?).

Noget tilsvarende ville være, hvis folk begyndte at omtale LSD som en slags kaktus. Det ville give lige så meget mening.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

lallehat skrev:
Noget tilsvarende ville være, hvis folk begyndte at omtale LSD som en slags kaktus

Det ku' man da godt lige ordne... :D

moonage daydreamer skrev:
Man leger med ilden ved at tage dxm ... Det har sine fordele, men er man parat til at ofre sin forstand for lidt spænding?

Jeg har ikke før hørt om, at man skulle kunne "miste forstanden" af DXM?
Forudsat man ikke decideret misbruger det, dvs. behersker sig lidt med hyppigheden og dosen, er det da ikke et stof, som man let kommer galt afsted med?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

I de rigtige doser kan man slippe af sted med det meste, og man kommer ikke let galt ad sted med at tage dxm. Efter mine egne erfaringer bliver man afgjort mere fjern i ugerne efter indtagelse af en respektabel dose, og det er som om man ser det hele udefra nogle gange, hvilket godt kan virke lidt skræmmende. Af dette konkluderer jeg at det generelt er dårligt for det mentale helbred at indtage dexofaner og at enkelte med anlæg for det kan udvikle sindssygdomme ved (over)forbrug af disse. Desuden er det ekstremt skidt for folk med dårlige nyrer, hjerte, lunger med astma og eller andre helbredsproblemer. Efter hvad jeg har læst ligger virkningen også tæt op ad marzines virkning og da disses hjerneskadelige potentiale er hævet over enhver tvivl tror jeg også at man kan gå ud fra at dxm ikke ligefrem er sundt.

Hvis man vil prøve det uden at tage nogle reelle chancer med sit helbred, skal man gøre følgende:

1. gang: spis 5-10 for at se om du er en af de 5% der mangler enzymet til at nedbryde stoffet

Derefter skal man kun gøre det højst en gang om måneden og selv dette er næsten for meget hvis man spørger mig. 20 piller er nok til at give en god oplevelse for de fleste. Jeg siger ikke at det er et dårligt stof, men bare at man skal tage det lidt roligt når man tager det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moonage Dreamer skrev:
I de rigtige doser kan man slippe af sted med det meste, og man kommer ikke let galt ad sted med at tage dxm. Efter mine egne erfaringer bliver man afgjort mere fjern i ugerne efter indtagelse af en respektabel dose, og det er som om man ser det hele udefra nogle gange, hvilket godt kan virke lidt skræmmende. Af dette konkluderer jeg at det generelt er dårligt for det mentale helbred at indtage dexofaner og at enkelte med anlæg for det kan udvikle sindssygdomme ved (over)forbrug af disse.

Det er ikke noget jeg selv har oplevet, de gange jeg har taget omkring 20 piller. Om det er en sådan dosis du mener, ved jeg dog selvfølgelig ikke.

Det virker på mig som et noget lille grundlag, for at konkludere noget sådant.

Desuden kan man vel roligt sige, at det altid er forbundet med risici, at indtage psykedeliske stoffer, hvis man har anlæg for sindssygdomme.

Mht. sammenhængen mellem marzines og DXMs virkning, og "hjerneskadelige potentiale", så synes jeg det virker som ret tyndt. Der er tale om to forskellige slags stoffer, et piperazine og et dissociativ. At sammenfald i virkningen skulle betyde sammenfald i det "hjerneskadelige potentiale" er en urimelig konklusion.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

[

Det er ikke noget jeg selv har oplevet, de gange jeg har taget omkring 20 piller. Om det er en sådan dosis du mener, ved jeg dog selvfølgelig ikke.

Det virker på mig som et noget lille grundlag, for at konkludere noget sådant.

Desuden kan man vel roligt sige, at det altid er forbundet med risici, at indtage psykedeliske stoffer, hvis man har anlæg for sindssygdomme.

Mht. sammenhængen mellem marzines og DXMs virkning, og "hjerneskadelige potentiale", så synes jeg det virker som ret tyndt. Der er tale om to forskellige slags stoffer, et piperazine og et dissociativ. At sammenfald i virkningen skulle betyde sammenfald i det "hjerneskadelige potentiale" er en urimelig konklusion.[/quote]

Det kommer meget an på personens størrelse hvor meget man kan tåle, men som regel er omkring de 30-40 tabletter nok til at give en nogle lid ubehagelig eftervirkninger i ugerne efter trippet. At det er et tyndt grundlag hvorpå jeg konkluderer at det kan gøre en sindssyg kan du måske nok have ret i, men min mening er at man for at tage så hårde stoffer skal være parat til det, og det ved man ikke selv altid om man er, ellers kan man være uheldig at komme galt af sted. I virkeligheden er der ingen der rigtig ved hvor meget eller hvordan dxm skader, men at det skader skal man ikke være i tvivl om.

Titel:
Flueknepper kongen

Det fungerer ikke bare at skrive det på hånden. Hallucinationerne er til tider så realistiske at man ikke kan overbevise sig selv om, at man "bare" er delirisk på grund af et satans piperazin!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lallehat skrev:
Hvorfor bliver i ved med at kalde marzine (cyclizin) for en natskygge?

Mest fordi Datura triprapporterne på Erowid meget godt illustrerer delirium/skizo-hallucinationerne: altså vrangforestillinger som er umulige at skelne fra virkeligheden.

Undskyld enhver vold på de farmakologiske finurligheder, som dette må have forårsaget.

Titel: Re: ....
Junior medlem

Geografisk sted: oppe i din momz
ZwitoN skrev:
Det er der da heller ingen der kan holde ham fra?

Jeg startede også sådan og nu bobber jeg 3g coke og æde 50basser

Så syns da det er på sin plads a bare prøve a få "newbs" på andre tanker ?

Lars - Kolding

Jeg prøvede en gang a æde 4 basser til morgenmad og skyllede dem med en liter coca cola...

Ved ikk om jeg blev lam men jeg fik fandme ondt i skideren
:lol: :lol: :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]