Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rigtigt????
Jeg stødte ind i en mand der påståd at hvis man først viklede sin hash ind i husholdninsfilm,derefter pakkede det ind i vådt toilet papis, og så til sidst pakkede det hele ind i staniol. Derefter skulle mand varme "kuglen" op den skulle trække merethc pollen?

Titel:
Medlem

det er vist en røver, hvor skulle det thc pollen komme fra?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

som Lithium siger er det vist noget pis. jeg kan ikk få det til at gi mening iværtfald:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der findes masser af uduelige hængerøve som prøver at binde dig alt muligt stofrelateret crap på ærmet: Pot virker i 24 timer, der er glasskår i kokain, hvis du dypper LSD i vand, og steger det på panden virker det dobbelt så kraftigt osv.

Pis og papir, døgenigte!

Titel:
Medlem

det er så ikke en korrekt måde at forbedre kvaliteteen af ens hash. det er rigtigt nok at temperatur, luftfugtighed (og iltniveau) i omgivelserne kan have en positiv effekt på kvaliteten når det gærer/fermenterer.
det kan man f eks læse lidt om i hampdyrkerens håndbog og finde det på nettet.
jeg skal nok lige knalde det ind på skærmen senere hvis jeg lige falder over det, ellers skal i andre være velkomne til at gøre det først hvis i alligevel lige får lyst til at lede efter det/læse det selv.

Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
molte skrev:
Jeg stødte ind i en mand der påståd at hvis man først viklede sin hash ind i husholdninsfilm,derefter pakkede det ind i vådt toilet papis, og så til sidst pakkede det hele ind i staniol. Derefter skulle mand varme "kuglen" op den skulle trække merethc pollen?

Lyder som en misforstået sammenblanding af to typiske cannabis-diskussionsemner.

1. At vikle husholdningsfilm og derefter vådt papir om tjalden, kunne være en misforståelse af en metode til hashfremstilling.
Har bl.a. set en film om dette, hvor en mængde ryst pakkes i plastikemballagen fra en pakke smøger, vikles ind i vådt papir, opvarmes og presses til en klump.

2. Opvarmning af tjald øger rent faktisk potensiteten (potensen?:D ), men jeg kunne ikke forestille mig, at det rykker så meget. I hvert fald ikke ved denne metode. Nu er jeg en dør til kemi, men ved at den øgede styrke er et resultat af en naturlig omdannelse af visse stoffer ved opvarmning (f.eks. Δ9-THC -> Δ6-THC, right?).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nashet skrev:
2. Opvarmning af tjald øger rent faktisk potensiteten (potensen?:D ), men jeg kunne ikke forestille mig, at det rykker så meget. I hvert fald ikke ved denne metode. Nu er jeg en dør til kemi, men ved at den øgede styrke er et resultat af en naturlig omdannelse af visse stoffer ved opvarmning (f.eks. Δ9-THC -> Δ6-THC, right?).

Opvarmning sker jo alligevel ved rygning, så det vil være spild af tid :)

Citat:
Derefter skulle mand varme "kuglen" op den skulle trække merethc pollen?

WTF? Mere THC-pollen eller hvad? Der er intet THC i pollen

Titel:
Hvis man nu varmer det længe nok, kunne det jo tænkes at husholdningsfilmen smelter sammen med hashen.

Så får man vel en THC polymær blanding der garenteret virker meget stærkere, men det er nok pga forgiftningen fra de polymære binding af plastic eller cellulose film. :roll:

Kunne misforståes som THC pollen ROFL

@molte

Der er mange der pakker deres pollen (ryst/kiff og ikke han pollen) i en cellulose film, eks. den der er om en pakke smøger.

Der efter pakker det i våd avis og ligger det i ovnen ved 75-150 grader i X minutter og der efter presser det til hash, men det ændre ikke noget ved kvaliteten som sådan. Ikke mere end hvad 10 min håndgeilet kiff vil virke, det er bare hurtigere at presse 100 g kiff på den måde end at håndgeile det.

@Nashet
Isomere behandling af THC er mig bekendt ikke noget man gør indpakket i staniol, der fordamper man THC molekylerne og får dem til at binde sig anderledes ved gentagende opvarmninger og nedkøling. Det er eks. vis sådan man udnytter industrihamp, trækker alle de inaktive THC og CBN bindinger ud og isomer behandler det og får delta 6 THC ud af det.
(Det må i ikke sige til Lene espersen, så får hun et føl på tværs og forbyder industrihamp)

Jeg er slev i gang med at samle et lidt udstyr til dette formål, men det er ikke nemt at få finger i de stumper man som alm menneske har jeg erfaret eller så koster det en brækket arm. Kender ikke til en køkkenbord metode jeg vil anbefale, da de er blevet skudt ned gentagende gange af erfarne cannabis kemikere.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Piercer skrev:
@Nashet
Isomere behandling af THC er mig bekendt ikke noget man gør indpakket i staniol, der fordamper man THC molekylerne og får dem til at binde sig anderledes ved gentagende opvarmninger og nedkøling. Det er eks. vis sådan man udnytter industrihamp, trækker alle de inaktive THC og CBN bindinger ud og isomer behandler det og får delta 6 THC ud af det.
(Det må i ikke sige til Lene espersen, så får hun et føl på tværs og forbyder industrihamp)

Jeg er slev i gang med at samle et lidt udstyr til dette formål, men det er ikke nemt at få finger i de stumper man som alm menneske har jeg erfaret eller så koster det en brækket arm. Kender ikke til en køkkenbord metode jeg vil anbefale, da de er blevet skudt ned gentagende gange af erfarne cannabis kemikere.

MVH
Piercer :twisted:

Jeg har hørt om denne isomering(?) før, og synes det lyder som en interessant ting at undersøge yderligere.
Jeg går udfra det er den samme type reaktion ved opvarmning, vi snakker om.
Dog har jeg fået en idé om, at en andel af hashens virksomme stoffer, alene ved opvarmning (rygning, opløsning i varm smør etc.), skulle omdannes til mere aktive isomere. F.eks. anbefales det typisk at lade hashen opløses og varmes længe i gryden, når man vil beruses via gastronomisk ganefryd :) Dette skulle efter sigende alene forårsage denne omdanning af aktive stoffer og øgede potensitet.
Metoden du nævner involverer vel ligeledes en opvarmning og omdanning af stofferne, men derefter også en isolering af stofferne, så vidt jeg forstår.
Ret mig endelig, hvis der er noget jeg har misforstået, men er det stadig det samme princip vi snakker om?
Det virker umiddelbart sådan, men jeg har også her involveret mig i et emne, der vist ikke er inkluderet i det sproglige gymnasiepensum :)

Titel:
Medlem

Citat:
Så får man vel en THC polymær blanding der garenteret virker meget stærkere, men det er nok pga forgiftningen fra de polymære binding af plastic eller cellulose film. Rolling Eyes
:lol:

det her emne hører da til under cananbis generelt.....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har flyttet den til generalt, selvom jeg mener den nærmere hører hjemme i "blæst".

Titel:
Medlem

:lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]