Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: GBL
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Lad os sige jeg får noget 99,94% GBL ind ad døren. Ville det være en fordel for mig at lave GHB eller forskellen så lille på de 2 ting at det ikke kan betale sig?

Desuden er dosen for GBL vel ca. den samme? Så hvis jeg starter ud med 1.5-2 g ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan sagtens betale sig.

Dosis på GBL er noget mindre end på GHB, da GBL er noget mere potent/stærkt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
personligt må jeg indrømme at jeg bedre kan lide effekten af GBL, så det er vel individuelt om det kan betale sig.

Titel: Re: GBL
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dikki skrev:
Lad os sige jeg får noget 99,94% GBL ind ad døren. Ville det være en fordel for mig at lave GHB eller forskellen så lille på de 2 ting at det ikke kan betale sig?

Jeg ville klart foretrække GHB, men jeg ved at nogle bedre kan lide virkningen af GBL. Det er så let at lave GHB at det ville være det bedste hvis det er det du foretrækker, men kun i det tilfælde naturligvis.

dikki skrev:
Desuden er dosen for GBL vel ca. den samme? Så hvis jeg starter ud med 1.5-2 g ?

Det er ikke helt rigtigt. 1 mL GBL vejer 1,13 gram, og det svarer til 1,6 gram GHB. Du skal altså gå ud fra den mængde GHB i gram du ønsker at indtage, og dividere med 1,6 for at få det tilsvarende antal milliliter GBL. Så hvis du lægger ud med 1 til 1,25 mL, så er du ikke helt galt afmarcheret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay.. Så er der jo kun en ting at gøre ;) Jeg må jo sætte tid af engang til at få prøvet begge dele.

Igen med doser, hvordan forholder det sig? Som jeg har kunnet læse svarer et gram gbl til ca. 1.645 gram ghb, er det korrekt?

Titel: Re: GBL
Dedikeret medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
dikki skrev:

Jeg ville klart foretrække GHB, men jeg ved at nogle bedre kan lide virkningen af GBL. Det er så let at lave GHB at det ville være det bedste hvis det er det du foretrækker, men kun i det tilfælde naturligvis.

dikki skrev:

Det er ikke helt rigtigt. 1 mL GBL vejer 1,13 gram, og det svarer til 1,6 gram GHB. Du skal altså gå ud fra den mængde GHB i gram du ønsker at indtage, og dividere med 1,6 for at få det tilsvarende antal milliliter GBL. Så hvis du lægger ud med 1 til 1,25 mL, så er du ikke helt galt afmarcheret.

Du kom mig lige i forkøbet mht. doser hehe.

Jeg vil kigge på det en dag jeg får tid, har hverken fremskaffet gbl eller noget endnu, tak for svarene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
personligt må jeg indrømme at jeg bedre kan lide effekten af GBL, så det er vel individuelt om det kan betale sig.

Hvad er forskellen set udfra dine erfaringer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Lav det om til GHB, IMHO. GBL-rusen er for mit vedkommende noget mere beskidt og lammende end GHB-rusen, der giver en bedre og blødere kropsfølelse.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg er også klart mest på rent GBL.

Slå i løbet af 10min og er ude af kroppen efter 2 timer. Hårdt og kontant, sådan kan vi lide det :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

daffy duck skrev:

Slå i løbet af 10min og er ude af kroppen efter 2 timer. Hårdt og kontant, sådan kan vi lide det :D

Det siger det vist egentligt meget godt.

Når jeg drikker GBL syntes jeg både det virker stimulerende og narkotisk hvorimod GHB slet ikke giver mig ligeså meget for mine penge. Mht. til sex vil jeg også mene at GBL holder mig kørende i et helt andet gear end GHB gør. Jeg ved godt at de rent farmakologisk burde virke ret ens, men IMO er virkningerne ret forskellige.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
DR-D skrev:
daffy duck skrev:

Når jeg drikker GBL syntes jeg både det virker stimulerende og narkotisk hvorimod GHB slet ikke giver mig ligeså meget for mine penge. Mht. til sex vil jeg også mene at GBL holder mig kørende i et helt andet gear end GHB gør. Jeg ved godt at de rent farmakologisk burde virke ret ens, men IMO er virkningerne ret forskellige.

Kan også tilslutte mig GBL tilhængerne, men pas på, det er MEGET let at blive hooked på, hvis man ikke er opmærksom. Jeg har været igennem et misbrug og kan derfor ikke udstå lugten, smagen, eller rusen længere!

Så i dag har jeg det nemmere med GHB, som DR. D nævner, er det en væsentlig anden rus, men med samme karaktertræk.

mvh bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

bubbles skrev:
DR-D skrev:
daffy duck skrev:

Kan også tilslutte mig GBL tilhængerne, men pas på, det er MEGET let at blive hooked på, hvis man ikke er opmærksom. Jeg har været igennem et misbrug og kan derfor ikke udstå lugten, smagen, eller rusen længere!

Så i dag har jeg det nemmere med GHB, som DR. D nævner, er det en væsentlig anden rus, men med samme karaktertræk.

mvh bubbles

Vil jeg tage med i mine overvejelser, pt. planlægger jeg ikke at røre det andet end ved festlige lejligheder, altså ca. 1 gang hver anden måned.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sjovt at ingen har nævnt at GBL er et ret hidsigt organisk opløsningsmiddel, og derfor er ret uvenligt ved spiserøret, mavesækken, etc.

(Prøv at dryppe nogle dråber GBL på noget standard plastik, så vil i se hvad jeg mener).

Forsøger man sig med at drikke GBL, bør man minimum drikke et (helt fyldt) glas vand direkte bagefter!

GHB-salte i vandig opløsning er derimod tæt på at være pH-neutrale, og derfor langt fra så skadelige.

Mht. effekterne, så er jeg enig... GBL er hård og kontant, som Daffy udtrykker det.
Men ligesom så mange andre hårde og kontante stoffer, har det så også et større misbrugspotentiale.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Sjovt at ingen har nævnt at GBL er et ret hidsigt organisk opløsningsmiddel, og derfor er ret uvenligt ved spiserøret, mavesækken, etc.

(Prøv at dryppe nogle dråber GBL på noget standard plastik, så vil i se hvad jeg mener).

Forsøger man sig med at drikke GBL, bør man minimum drikke et (helt fyldt) glas vand direkte bagefter!

GHB-salte i vandig opløsning er derimod tæt på at være pH-neutrale, og derfor langt fra så skadelige.

Mht. effekterne, så er jeg enig... GBL er hård og kontant, som Daffy udtrykker det.
Men ligesom så mange andre hårde og kontante stoffer, har det så også et større misbrugspotentiale.

Kan man ikke bare tage den mængde gbl man ønsker at indtage og blande i ½ liter vand?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg vil klart fraråde at bruge GBL af to grunde:

1. Som Dex anførte er det skadeligt for hals og mund mm., hvilket jeg har oplevet ikke afhjælpes fuldstændigt af at blande det med vand. Mine tænder bliver som sandpapir af det. Og så tørrer min hud og hovedbund fuldstændigt ud af det. Det er som om man holder op med at kunne svede overhovedet.

2. Hvis man begynder at misbruge det og/eller GHB giver det nogle sindssygt kraftige ryste-abstinenser. Jeg har selv været inde i et par perioder med GHB-misbrug, og når jeg blandede med GBL begyndte abstinenserne at køre i to uafhængige rytmer i modtakt, fordi de indtræder med forskellige intervaller - og det kan være et rent helvede...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis man blander sin GBL med et glas mælk syntes jeg ikke at kunne mærke nogen form for uro i maven

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Er der nogen der har tips til hvordan man kan undgå den sindsyg klamme smag af gbl bare tanken giver mig kvalme, uden at lave det til ghb. Jeg tænker på om der er noget godt at blande det op med eller andre ting man kan gøre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Zorglub skrev:
Er der nogen der har tips til hvordan man kan undgå den sindsyg klamme smag af gbl bare tanken giver mig kvalme, uden at lave det til ghb. Jeg tænker på om der er noget godt at blande det op med eller andre ting man kan gøre?

Fanta exotic! fjerner smagen helt, og et dybt sug på en smøg/joint bagefter :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
DR-D skrev:
Hvis man blander sin GBL med et glas mælk syntes jeg ikke at kunne mærke nogen form for uro i maven

Hvem er "man"?

At dømme efter forfatteren, skulle man umiddelbart tro at det var DR-D, men jeg er ikke helt sikker... Mine beregninger er lidt upræcise. Er der nogen der ved hvordan man finder ud af det?

Det er bare godt at den ikke var med i pensum i gymnasiet, ellers havde jeg da aldrig bestået. Pyha da.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]