Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

encephalon skrev:
Levose skrev:
Natskygger er på ingen måde psykedelika.

Jo?

Gu søren er de ej. De er delirianter, og har en ganske anderledes fordummende virkning.

Titel:
Medlem

Jeg har ændret mit indlæg. Læs det igen.

/Edit: Undersøg venligst hvad ordet psykedelika betyder, og få lige afkræftet af natskygger ikke er fordummende. Måske hvis du bruger det på din egen måde, så kan vi godt blive enige om at det virker fordummende.

Titel:
Flueknepper kongen

encephalon skrev:

/Edit: Undersøg venligst hvad ordet psykedelika betyder, og få lige afkræftet af natskygger ikke er fordummende. Måske hvis du bruger det på din egen måde, så kan vi godt blive enige om at det virker fordummende.

Jaja mister fancypants. Fordi shamaner har brugt det betyder det ikke det er pissesmart. Natskygger er giftige og man risikerer sit liv ved at indtage dem.

Titel:
Medlem

Levose skrev:
encephalon skrev:

Jaja mister fancypants. Fordi shamaner har brugt det betyder det ikke det er pissesmart. Natskygger er giftige og man risikerer sit liv ved at indtage dem.

Fordi de er giftige, betyder det at de er fordummende? Jeg kan ikke følge din logik.

Titel:
Flueknepper kongen

encephalon skrev:
Levose skrev:
encephalon skrev:

Fordi de er giftige, betyder det at de er fordummende? Jeg kan ikke følge din logik.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anticholinergic

Titel:
Medlem

/Edit: Hvis man med psykedelisk forstår, at ruseffekterne er meget lig dem fra f.eks. LSD, så er jeg enig med dig i at det ikke er et psykedelisk stof. Men tager man ordet og analyserer det, kan jeg snilt få datura ind under beskrivelsen (ikke kategorien). Mere passende (og bredt) kunne være, at betegne datura som et hallucinogen, hvorunder delirianter hører til. Se her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedeli ... deliriants

Det samme ville jeg eksempelvis sige om Salvia Divinorum. Det virker psykedelisk, men på ingen måde som f.eks. LSD. Forstår man psykedelika som de klassiske effekter fra LSD, så ville det være mere korrekt at kalde det et hallucinogen - eller et dissociativt stof, som hører under hallucinogener.

Datura og salvia - psykedeliske i deres måde at påvirke sindet på, er de uden tvivl, selvom de ikke minder om den måde man kender et psykedelisk trip.

Senest rettet af encephalon 08 feb 2007 04:03, rettet i alt 4 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
2C-B skulle være meget farverigt. Nogle bliver næsten helt blinde af effekten.

Jeg ved af egen erfaring at det er komplet umuligt at se noget ved et højdosis LSA-trip hvis det bare er en smule mørkt, men det overgår nok ikke 2c-b

Prøv at finde rundt på Staden mens det er helt mørkt og med alt for mange HBWR-frø i maven. Wow siger jeg bare. Var totalt ligemeget om jeg havde åbne eller lukkede øjne, der var kun visuals

LSA giver for mig nogle ret dybe trips som kan være ret forvirrende, vil helt klart ikke anbefale LSA som et begynderstof. Svampe er meget mere lige ud af landevejen, og efter sigende også 2c-b, som jeg ikke har prøvet

Har endnu det til gode, sammen med LSD, men hvad fa'en, der er mange år at leve i endnu

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg har også prøvet en høj dosis HBWR (LSA frø), det var i hvert fald doublet så mange frø som de MAX anbefalte på pakken..
Det var også et rigtig hårdt trip.. det var rigtig godt, men det var hårdt og langt.. en smule vildt til tider.. men det var da noget jeg begyndte på, og noget af det første psykedeliske stof jeg prøvede.. senere prøvede jeg også en masse svampe, og også i meget store dosis.. har dog aldrig haft "rigtig" visuals.. desværre..
Jeg vil meget meget gerne prøve syre/lsd... men har ingen forbindelse til det overhovedet, da det ikke at til at skaffe i min omegn..

Senest rettet af Delysid 08 feb 2007 10:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Delysid> Den går ikke, kammerat. Vil du selv rette din post til, eller foretrækker du at en moderator gør det for dig?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]