Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Heysa.. Ville lige høre jer hjemme dj´s hvilke progz i bruger, feks til at cutte bas, stemmer osv fra hinanden med. Og hvilke progz i eller roder med

På forhånd tak :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ligger og bix-baxer med FruityLoops.

Der er mange der påstår at det er et whackass amatørprogram, men det fungerer upåklageligt, og så er det en milliard gange billigere end Reason, Cubase osv.
Udover det, så er det interfacet meget intuitivt, og mulighederne er uendelige.

Jeg kan kun anbefale det.

Hent demoen, og tjek det ud.

Mht. til mixing så er kongen jo Native Instruments' Traktor, men Image-Line (som står bag FruityLoops) er altså også kommet ind i kampen med Deckadance, som jeg umiddelbart synes er bedre.

En demo til Deckadance medfølger når du henter demoen til FruityLoops 7. - Det skal så lige nævnes at det indtil videre kun fungerer når det arbejder som plugin i FruityLoops... Det retter de nok snarest.

http://www.fruityloops.com/

Titel:
Junior medlem

Hvis du går med tanken om at fjerne en vokal fra et beat, så kan du godt glemme det ;) Ved ikke om jeg misforstod det med at cutte stemmerne?

Men det er i hvert fald ikke muligt som nybegynder, sikkert hellere ikke som pro ;D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som sequencer bruger jeg primært Reason, men jeg køre det sammen med FL Studio igennem Rewire.

Jeg bruger Goldwave til at redigere lydklip med.

Og så har jeg selvfølgelig en bunke af vst'er, og hvis nogen mangler nogle freeware vst'er kan jeg anbefale http://www.kvraudio.com ... :)

Mvh. Visias

Titel:
Tak for tippene, jeg vender tilbage med et nummer.. Måske?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
mixer ik rigtig som sådan, men laver musikken fra bunden..

bruger emagic logic som jeg helt klart synes er det bedste af alle de programmer jeg har prøvet, dog ik hvis du vil mixe fremfor at lave musikken fra scratch ;)

Titel:
ConfusioN skrev:
mixer ik rigtig som sådan, men laver musikken fra bunden..

bruger emagic logic som jeg helt klart synes er det bedste af alle de programmer jeg har prøvet, dog ik hvis du vil mixe fremfor at lave musikken fra scratch ;)

Mangler sådan set lidt af hvert, men regner med at det er nemmest at starte med mixning? Hvilke programmer brugte i til at starte med?

Titel:
Det jeg søger er gratis progz eller programmer der er til at (sssh ssh) hente nemt rundt i internettes skumle afkroge :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg bruger selv Cakewalks Sonar 6 til at lege med, det minder mere eller mindre om Cubase i kompleksitet. Det vil sige temmeligt komplekst.

Et andet godt, og lidt simplere, program er Ableton Live 6. Det er nok også det bedste af de mere proffe programmer til decideret mixning.

Prøv og check det ud, der ligger helt sikkert "demoer" rundt om i krogene.

Titel:
Insane psychedelia user!

Til at mixe synes jeg Sony Acid Pro 5 (som jeg selv bruger) samt Cool Edit Pro 2.1 (som wave-editor) er gode...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Treasure skrev:
Til at mixe synes jeg Sony Acid Pro 5 (som jeg selv bruger) samt Cool Edit Pro 2.1 (som wave-editor) er gode...

Det hedder ikke længere Cool Edit Pro, men Adobe Audition. Og har gjort det i en del år efterhånden. Bare for lige at rydde evt. misforståelser af vejen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg bruger Live til at lave musik fra bunden. Grunden til at jeg har valgt Live fremfor cubase og logic er at Live er som skabt til mine behov.
Du kan klippe og klistre, manipulere og lege med samples på en helt unik og nem måde, og så har Live en udemærket midi sequencer hvilket muliggøre brugen af alskens midi halløj.
Men det skal lige tilføjes at man nok bliver nød til at "fodre" Live, før det kommer noget ud af det. Enten med samples eller plugins eller begge dele.

Ja også er Live hel fantastisk når det kommer til mixning. Der findes ikke de to sange i verden der ikke kan mixes sammen i Live.

Titel:
Insane psychedelia user!

Djohn Djohnson skrev:
Treasure skrev:

Det hedder ikke længere Cool Edit Pro, men Adobe Audition. Og har gjort det i en del år efterhånden. Bare for lige at rydde evt. misforståelser af vejen.

Så er det en gammel version jeg sidder med :D

Titel:
Medlem

når du siger cutte stemmerne tænker du garenteret på en "gate", med step sequencer. Du tænker på den effect som er brugt på stemmen i f.eks angelic particles ikke? kombiner sådan en dims med timestretch der findes i alle programmer der kan håndtere samples og du er godt kørende med hakke stemmer og lyde til ukendelighed.

Google -> vsti plugins

Der er masser der er gratis og rigtigt fede

hvis du mener fjerne tracket fra en vokal, så kan du som sagt allerede glemme det. Du kan snyde, og hvis du har nummeret du vil sample fra så afspil det via surround. Oftest er stemmen koncentreret i center højtaleren. Cut de andre fra og optag. Men du kan næsten selv regne ud hvor fedt resultatet bliver, så til alt andet end lofi støjende drum-n-bass eller detroit er det trick ubrugeligt. Det er heller ikke alle cd'er der er lavet sådan og jeg har ikke holdt mig ajour med teknologier og muligheder siden ...ja siden surround dukkede op i det private.

Titel:
Flueknepper kongen

Det bedste fif til fjerning af tracket fra vokaler er:

Fjern det meste bas så du undgår kick-lyde osv. Et såkaldt high-pass filter er en mulighed.

Aldrig lad tracket stå alene.

Eller bare køb "a capella" LP'er/CD'er ?

Til tider kan instrumentaltracket også være en fordel... Et (okay, måske dårligt) eksempel er hvad jeg gejlede med et nummer af engelske The Servant, Orchestra og så Fountain of Wayne's Stacy's Mom

http://www.veracis.org/tunes/Orchestra-Mix-HQ.mp3
http://www.veracis.org/tunes/StacysMom.mp3

Stemmerne kommer til at lyde behandlede, men det giver jo også en effekt..

Titel:
Damn, jeg har nok at gå igang med nu.. En af min gode venner har lige invisteret i et halvstort keybord, så nu skal der sq leges.
Tager nok et stykke tid inden jeg får lavet noget der er værd at uploade, men det skal nok komme :wink:

Takker for alle de fede programmer og nye udtryk jeg fik lært at kende, kom endelig med flere! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Enki skrev:

Google -> vsti plugins

Det er rigtigt, men tjek wikipedia. Der er en virkelig fed link samling til diverse vst/vsti steder

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Studio_Technology

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
mener der var en der nævnte engang at hvis man havde et nummer med sang og nummeret kun som instrumental ku man udfase det hele, undtaget vokalen da den så står frem..

men aner desværre intet om det og hvilke programmer der ska i brug her ;)

Titel:
Medlem

eedeolla skrev:
Enki skrev:

Google -> vsti plugins

Det er rigtigt, men tjek wikipedia. Der er en virkelig fed link samling til diverse vst/vsti steder

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Studio_Technology

blæret. jeg takker :D

Titel:
Medlem

er stødt på camel audio. Det er ret festligt, og jeg tror at det er noget i den stil du efterspurgte X-O-o-BaN-Z

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]