Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Benzo "immun"
Junior medlem

Hey,
da jeg i længere tid har fået Rivotrill (angst,nervøsitet) har de desværre ikke meget virkning mere.
Tager dem sjældent nu og holder ofte pauser på en mdr eller mere så er på ingen måde afhængig. Har dog taget rimelig store doser før i tiden. Er der et andet stof med samme effekt som Benzo'er? Og når man først er blevet "immun" på denne måde forsvinder denne immunitet igen? Det skal hovedsaglig kunne bruges til at forebygge nervøsistet i f.eks eksamens situation.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har du evnt. prøvet andre benzo'er? tror ikke rigtigt der er nogle alternative i behandling mod angst... ved ikke om man stadig kan bruge barbital produkter som man gjorde før benzodiazepiners eksistens... eller måske noget SSRI af en art.... er det ikke et spørgsmål du bør tage op med din læge? :)

Titel:
Flueknepper kongen

SSRI'er er til behandling af dine symptomer over en længere periode. Benzodiazepiner er uholdbare!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Levose skrev:
SSRI'er er til behandling af dine symptomer over en længere periode. Benzodiazepiner er uholdbare!

Hvordan skulle SSRI kunne behandle Hugos problem :?:

Har du prøvet med beta blokkere? Kan være det ville være en ide, hvis det kun er til eksamener og den slags situationer, men nok ikke noget du skal tage hver dag..

Titel:
Junior medlem

ja, har også beta-blokkere, men de er nu ikke til megen nytte. Hjælper da på hjertebanken, men ikke andet synes jeg. Men hvis jeg holder pause med benzo'erne i lang tid ville immuniteten så dale?

Titel:
Flueknepper kongen

NowhereMan skrev:
Levose skrev:

Hvordan skulle SSRI kunne behandle Hugos problem :?:

Har du prøvet med beta blokkere? Kan være det ville være en ide, hvis det kun er til eksamener og den slags situationer, men nok ikke noget du skal tage hver dag..

Det er såmænd bare standardbehandlingen. Benzoer er kun til korttidsbrug.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Levose skrev:
Det er såmænd bare standardbehandlingen. Benzoer er kun til korttidsbrug.

Kan godt være at SSRI kan hjælpe på svære tilfælde af social angst, men når der hovedsageligt er tale om eksamensnervøsitet, tvivler jeg stærkt på at det er standartbehandlingen, og at det vil hjælpe det mindste..

Citat:
Men hvis jeg holder pause med benzo'erne i lang tid ville immuniteten så dale?

Ja, din tolerance vil dale og formentligt tilsidst forsvinde helt.. Hvor lang tid det kommer til at tage, afhænger af hvor meget du har taget og i hvor lang tid. Der er sikkert andre på forumet der kan komme med noget lidt mere konkret om hvor lang tid det ca. vil tage, kender ikke selv så meget til benzodiazepiner..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har gennem de sidste 3-4år opbygget en E N O R M tolerance overfor benzoer (en god nat 50rohypnol/stærkere benzo, eller 100 valium/"svagere" benzo).... og har lige holdt pause på ca 8-10mdr, og efter jeg har spist benzoer i ca. 1,5 mnd er min tolerance allerede på halv stadige igen....

-prøver bare at sige at din tolerance (højst sandsynlig) vil vende ret hurtigt tilbage igen....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
At være nervøs i en eksamenssituation, er vel kun et tegn på, at man er normaltfungerende og man har ambitioner om at bestå eksamen(med et flot resultat)?

Der er stor forskel på angst/fobier og så dét at være nervøs. Angst/fobier kan være sygdomsrelateret, mens nervøsitet i en eksamenssituation, er et sundhedstegn IMO.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja - nervøsitet fremmer min præstation. Selvfølgelig kan jeg ikke sige et normalt ord de første 10 sekunder inde i examinationsrummet, men det fremmer alt sammen! :P

Lad være med at dope dig selv når det gælder uddannelse, man kommer til at fortryde det.

Kan selvfølgelig godt betale sig, hvis man har svært ved at sove dagen før, men ellers ikke. Det samme mht. amfetamin og eksaminer; det er fint nok, hvis du skal igennem et givent stof ret hurtigt, men jeg kan ikke anbefale det til en eksamen heller (jeg prøvede det, gik fint, men kombinationen af nervøsitet og amfetamin fik mig til at svede ret slemt, haha).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Altså Rovotril er vel ikke det fedeste at give imod eksamensangst, og jeg tror da heller ikke, at det er det, der er tilfældet her.
Det er meget normalt at give SSRI i svage til moderate tilfælde af angst som langtidsbehandling, da de har vist at give gavnlig effekt.

Men altså, mit bud vil være, at du skal snakke med din læge om det??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nej jeg ser heller ikke hvor i har fået idéen af hugo skulle bruge disse til eksamens angst :shock:

Titel:
Junior medlem

hey, tak for gode svar. Har en smule socialangst/fobier, hvilket jeg også er blevet behandlet mod, men det der er problemet er at jeg simpelthen lukker ned til en eksamen. Lidt/noget nervøsitet er helt sikkert godt, men hvis man ikke kan åbne munden (og prøver man på det, så kaster man op eller siger underlige gurgle lyde :lol: ) så er nervøsiteten sku ikke rar...Benzo'erne har sku været en KÆMPE hjælp i sådan situationer, fordi du bliver mere "ligeglad" og kølig. Men vil prøve at holde en laaaaang pause, men min erfaring er desværre også at ens tolerance lyn hurtigt stiger igen, hvis den først har været høj.... :( .

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
Hugo skrev:
hey, tak for gode svar. Har en smule socialangst/fobier, hvilket jeg også er blevet behandlet mod, men det der er problemet er at jeg simpelthen lukker ned til en eksamen. Lidt/noget nervøsitet er helt sikkert godt, men hvis man ikke kan åbne munden (og prøver man på det, så kaster man op eller siger underlige gurgle lyde :lol: ) så er nervøsiteten sku ikke rar...Benzo'erne har sku været en KÆMPE hjælp i sådan situationer, fordi du bliver mere "ligeglad" og kølig. Men vil prøve at holde en laaaaang pause, men min erfaring er desværre også at ens tolerance lyn hurtigt stiger igen, hvis den først har været høj.... :( .

min kæreste har det på samme måde med situationer som denne, hun fik nogle propanolol mod dette, og de hjælper på hende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]