Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Levose skrev:
Det forskyder osmosebalancen kraftigt, hvilket forårsager en massiv strøm af vand ud af celler og ind i tarmen => celleskader og kraftig afføring.

Det osmotiske tryk vil sikkert suge vand på tværs af tarmvæggen, ja, men jeg tror ikke at det forårsager celleskader. Det osmotiske tryk er i forvejen ganske vekslende og højt i rectum...
Lidt hurtig research på området tyder på at det ikke er unormal praksis:
Se f.eks. DEN HER glycerinsprøjte :D
Beskrivelse af glycerin enema fra drugs.com
Det lyder til at glycerin muligvis vil gøre det svært at holde "mosten" i sig.
Lidt OT, men sjovt fund IMO: Hvis man vil øve sig i at indgive klysma og lignende på patienter, er der DENNE øvedukke på markedet.
Hmmm... Mærkeligt topic at lade sig suge ind i.

Man bruger en vandig opløsning af glycerol til den slags.

Wikipedia - Glycerol skrev:
When used as an emollient, glycerol should never be applied undiluted to the skin. The same powerful hygroscopic property that draws moisture out of the air to moisten the skin will draw moisture out of the skin if the glycerol is too concentrated. A minimum of two or three parts water should be added to one part glycerol.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:
Wikipedia - Glycerol skrev:
When used as an emollient, glycerol should never be applied undiluted to the skin. The same powerful hygroscopic property that draws moisture out of the air to moisten the skin will draw moisture out of the skin if the glycerol is too concentrated. A minimum of two or three parts water should be added to one part glycerol.

Nu siger din kilde jo intet om rektal administration?? En "emollient" er et middel til at blødgøre skind med?
King's American Dispensatory skriver f.eks.:
Citat:
Internally administered, glycerin is somewhat laxative, and cures of chronic constipation and hemorrhoids, both blind and bleeding, have been accredited to its use. When used by rectal injection, or by means of the glycerin suppository, it certainly is a very efficient remedy for habitual costiveness, provided the fecal mass be located in the rectum, and there is no lesion of the parts. If the parts be sound and the glycerin pure, no smarting or pain is likely to follow its use. It may be employed even with very young infants, and a few injections will generally break up the constipation habit. Occasionally irritation of the rectum has followed in infants, but such instances are rare, and probably due to an unhealthy condition of the rectum or to the use of an impure glycerin. The amount to be used is from 1/2 to 1 drachm. A small glass syringe may be employed.

...Fleet laver laxative suppositorier af 95% glycerin + lidt bindemidler + klysma tilsyneladende af ren glycerin. Se f.eks. her: Fleet Glycerin Laxatives

Jeg er ikke uenig i at det trækker vand - jeg vil bare gerne se en reference på at det giver celleskader. Det ville overraske mig ret meget. Specielt når midler bliver markedsført i håndkøb til specifikt det formål.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg trækker mig tilbage i mit hul igen. Men hvis han har lyst til diazepamsprutteskid så synes jeg da han skal bruge glycerin :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Jeg takker for engagementet, men om jeg blev klogere ved jeg ikke. Det må vel komme an på en prøve ud fra de ting der her er blevet nævnt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nu vi lige er ved det, er det så muligt at oplyse Oxycodon i varmt vand? Jeg pluggede adskillige knuster oxycontin tabletter i sommeren 06, men pga. en høj opiodtolerance, er det lidt svært for mig at vurdere hvorvidt det rent faktisk havde den ønskede effekt.

Jeg skrællede skallen af pillerne, knuste dem i en morter, og hælde pulveret ned i en engangssprøjte med en bred tud og hældte en sjat lunken vand i, mens jeg holdt for tuden med fingeren. Derefter puttede jeg stemplet i, rystede kraftigt og lagde mig med røven i vejret henover sofaen derhjemme. Har alle mine anstrengelser mon været forgæves?

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har plugget DZP for tid tilbage opløst i Propylen Glycol (10 mg/ml) med stor succes. Har vist endda skrevet en udførlig beskrivelse af rektal administration af et eller andet - spørg Fanny om det, hun kan sikkert huske det! :P

Jeg vil umiddelbart ikke anbefale at opløse det i nogen form for alkoholiske væsker, det tror jeg næppe er sundt for endetarmen.

Treasure skrev:
Mht. dine 10 mg valium... hvis du pulveriserer dem i en morter eller lign. kan du bare opløse pulveret i noget vand og så hælde det op bagi med hvad du nu end har af køkkenredskaber... Men du skal i så fald ligge på maven med lænden let hævet i en 20-30 min. En tablet opløst i en 5-10 mL vand burde kunne gøre tricket.

DZP er ikke vandopløseligt, men det kunne være en fin måde at fjerne evt. polære tabletbindemidler.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Von Kroloc skrev:
Jeg kan bare godt lide det rush det giver i forhold til oralt..

Giver diazepam et rush?
Jeg har aldrig oplevet det, men jeg har heller aldrig plugget dzp eller eksperimenteret så meget med det da jeg ikke har lyst til at bruge det til andet end hvis jeg har kraftigt søvnbesvær eller står og mangler noget til nerverne hvilket da også kan ske - men meget sjældent.

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]