Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ...
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:37, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hejsa.

Godt at høre, at du overvejer det psykedeliske. Uden at kende dig vil jeg da umiddelbart mene, at du virker til at have dit på det rene. Bare det, at dine intentioner om er, at dykke ind i dig selv og tage en kigger på, hvad der rent faktisk foregår i de dybere lag er imo et sundhedstegn.

Mht dødsfald i familien og sorg, så er mit råd, at hvis du føler dig afklaret med det, så burde der ikke været noget galt for en psykedelisk oplevelse. Dette siger jeg mest fordi det er et års tid siden din far døde, og din alder gør, at du formodentligt har bearbejdet det anderledes og med et andet perspektiv, end hvis det havde været en yngre person, der havde stået i samme situation.

En af mine veninder, som jeg har været tæt på, da hendes mor døde af kræft, prøvede svampe for første gang i festlige omgivelser til fullmoonparty, og endte med at være i kontakt med sin mor, og de fik hver især fortalt hinanden om en masse ting, der havde været uafklaret imellem dem inden døden.
Hun havde før det været noget kun påvirket af dødsfaldet, og gik med sorg i lang tid (hun var 16, da moderen døde, 19 da hun tog trippet) men efter hvad jeg har hørt om hendes trip, så har det hjulpet gevaldigt på den sidste del af sorgen.

Ikke at jeg siger, at det samme sker for dig men blot, at man ikke nødvendigvis ender i et dårligt trip bare fordi der har været dødsfald, og sorg i sindet.

Mit bedste bud på et begynderstof er svampe. Dette begrunder jeg med, at trippet er kortere (4-6 timer), og derfor noget mere overskueligt, end hvis du kaster dig ud i et syretrip på 8-10 timer.

Jeg vil anbefale dig at trippe med en person, der har kendskab til det psykedeliske. Det bliver selvfølgelig besværliggjort en smule af dit enspænder-gen, og endnu mere, hvis du ikke kender nogen i forvejen, der tripper. Jeg kunne godt forestille mig, at det kunne blive lidt underligt, hvis du skulle trippe med en fremmed person første gang men jeg har da hørt om den slags før, hvor resultatet blev positivt.

Et godt råd fra min egen skuffe, hvis du vælger at gøre det alene, vil måske være at vente med trippet til der bliver lidt varmere i vejret, og der er knap så mørkt (aka sommer). Så ville jeg ikke have betænkligheder ved at tage ud i skoven alene og spise nogle svampe, selvom det skulle være første gang.

Held og lykke med projektet, og stil endelig flere spørgsmål, hvis du har mere på hjertet!

-noname

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hej Reuss.
Jeg er også helt enig i, at din indstilling til psychedelika virker meget fornuftig. Det er virkelig den konstruktive måde at bruge det på. Jeg bliver altid glad når der er nye personer der får øjnene op for den psychedeliske verden :)

Grunden til at jeg skriver det her, er fordi jeg selv har været/er i din situation. Har haft enormt meget sygdom i min familie, og har måtte begrave fire af mine familiemedlemmer inden for det sidste 1 1/2 år, bla. min far for godt et år siden.
Jeg føler selv, at jeg har fået bearbejdet mit tab gennem mine psychedeliske oplevelser, da mit syn på verden/universet har ændret sig betydeligt. Dette indebærer også mit syn på selve livet, og det at dø.
Jeg skal da indrømme, at der har været nogle problemer i forbindelse med det, især dødsangst under nogle trips. Det gik faktisk først op for mig for kort tid siden, at min dødsangst selvfølgelig skyldtes de dødsfald jeg har været vidne til.
Tror det jeg prøver at sige er, at der selvfølgelig kan ligge nogle problemer gemt i psyken, men at selve det at trippe sagtens kan give forløsning for disse.
Hvis jeg var dig, ville jeg starte med svampe, og så forøge dosen over nogle gange, så du får en fornemmelse af stoffet, og de steder det kan bære dig hen. Også når du ikke har en tripsitter med dig.
Et andet stof, der er perfekt til solotrips, er ketamin. Ved godt, at det er anbefalet at have en ved sin side, da man bogstaveligt talt bliver rimelig lam i kroppen, men er af den holdning, at hvis man tager de rigtige forholdsregler (fx. ikke at have stearinglys og smøger tændt når man indtager stoffet), er det ganske ufarligt. Ret mig hvis jeg tager fejl...
Keta er i hvertfald en solo-rejse, og man kan komme ret dybt ind i sig selv.

Men held og lykke med det, og glæd dig til nogle gode oplevelser. Håber du kan bruge noget af det jeg har skrevet..

Vh. SpuN-

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hehe det var godt.

Tror også det er bedre at du gør det alene, fremfor med een du ikke er tryg ved. Jeg bryder mig personligt også kun om at trippe, med nogle få personer, som jeg er helt tæt inde på livet af.

Håber du får en alle tiders oplevelse. Kunne være rart hvis du vendte tilbage, og fortalte lidt om hvordan det er gået :)

God tur!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Lyder som nogle spændende trips!

Jeg kan varmt anbefale svampe. Jeg startede selv ud med nogle tørrede cubensis-svampe (den lidt mildere slags svamp) og havde det fantastisk morsomt :)

Hvor andre psykedeliske stoffer kan være meget seriøse i det, så synes jeg personligt selv, at de cubensis-svampe jeg har prøvet har været lidt mildere i det (men det afhænger jo af den indtagede dosis), og jeg har aldrig følt, at svampen har taget over - det har jeg ikke været klar til endnu.

Hvis du dog vil prøve nogle vildere ting, så er meskalin eller LSD måske vejen?

Men i hvert fald nogle spændende rapporter, og lyder som om, at du har haft en meget fornuftig indgangsvinkel til det hele.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]