Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
jeg kender ingen derned, men jeg ser ingen grund til ikke at tro på din historie. det var mest fordi jeg selv skal på efterskole så ville lige tjekke hvilken en det var

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ville bare lige sige, at hvis læreren har bildt politiet alt det lort ind, og I ikke har gjort det, så ville jeg da helt klart sagsøge den spasser af en lærer, få ham til at hoste op med nogle penge, og få idioten fyret fra skolen, og sørge for, at han aldrig ville få et arbejde som lærer, eller nogen form for pædagog.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: slagelse
ja, men igen tror på mig. de eneste der kender sandheden og tror på det er mig, min værelseskammerat og mine venner og bekendte. :)
så det er lidt fuckd up.

og i øvrigt, og ham narren der smed og ud, har stået for de sidste mange udsmidninger. næsten dem allesammen. og det er ikke så lidt

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kewle og Johnny the stoner: Jeg har rydet lidt op i jeres off-topic-snak.

Kewle@ Det er en grim historie. Det er nok temmelig umuligt at melde læreren til politiet, når ikke engang din mor tror på dig!

Nå, men tilbage til topic:

Jasper skrev:
Citat:
En pusher på en folkeskole er en meget alvorlig sag, og jeg ville som forældre til et barn som gik på skolen være lidt bekymret over, hvilke typer de render sammen med.

Jeg er helt enig. Som jeg skrev før, synes jeg at det er ude af proportioner at tvangsteste alle de store elever, men omvendt kan jeg også forstå inspektørens bekymringer. Vi taler jo om børn på 16 år og nedefter og ikke voksne, myndige psykonauter! Det synes jeg der er en del som glemmer i denne debat.
Men hvis lærere på skolerne var mere bekendt med HR istedet for bare at gribe til STRAF ville der kunne komme en mere åben dialog igang.
Jeg har selv arbejdet som lærer nogle år, og havde en god snak med bl.a. en fyr fra 8. klasse, hvor vi kom ind på legalisering af hash og brug og misbrug. Han røg af og til derhjemme, men jeg kunne ikke drømme om at gå til inspektøren med den nyhed, da han aldrig var påvirket i skolen og virkede meget fornuftig og afklaret i sine holdninger.
Men som sagt mange gange: Stoffer og skoler hører ikke sammen. Det være sig alkohol eller hash, eller det som er stærkere.

Hilsen Fanny

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Troll, du skriver meget svært forståeligt. Vil du ikke prøve at uddybe det lidt? Jeg forstår ikke hvad du skriver.

Hilsen Fanny

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ok. Ja, det kan du have helt ret i!
Mange mennesker har i deres ungdom en ganske anden kontroversiel holdning til samfundet, end den de senere anlægger sig, når de får børn, og de selv begynder at opfører sig lige så bekymrede som deres forældre.
Jeg tror HR i folkeskolernes ældste klasser ville have en god forebyggende virkning på misbrug. De unge bliver provokeret af de voksnes "nul tolerance" og er derved i stor fare for at blande et stofmisbrug ind i den ellers naturlige oprørstrang over for forældrene/de voksne. Hvis man kunne tale mere åbent og naturligt omkring lysten til at beruse sig/ændre sin bevidsthedstilstand, ville oprøret dø på den front, og der ville åbnes op for en mere ærlig debat fyldt med videregivning af erfaring osv.

Hilsen Fanny

Titel:
Quarrelsome sponser

.................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Og så 69’erne …. Verden er underlig når ”69” politikkerne også er dem der fratager boligstøtten fra bistands klienter.

De fleste "69ere" passede skam flittigt deres studier og skolegang, og det er de røvhuller som er i folketinget i dag. :(

De 69'ere du tænker på er her stadig. Men kun inde på staden, og som lektorer på enkelte Univeristetsstudier.

Titel: ..
Medlem

Hey tja, ved ikke lige med de piller du snakker om, men hvis de vil lave pis prøve kan det ses i op til 4 uger, og amf er det 1 uge.

Men hvis du er nervøs for det, så dyrk en masse sport og drik en masse vand, det hjælper hvertfal på amf, det kan du få væk hurtigere ved at gøre dette.

Men med hash, er der ikke meget og gøre. Drop den med citron saft virker ikke:)

Men jeg ved da at hash er ikke ulovligt og have i blodet, det giver ingen plet. For det er jo også lovligt at være påvirket af hash, bare du ikke har noget på dig :/ mærkeligt nok.

Men er lidt i tvivl med stoffer som amf cola mdma, tror faktisk det kan give plet, men ikke sikker. Men bøde giver det helt sikkert hvis de ser man har indtaget det.

Titel:
Junior medlem

Noget nyt?

Ellers er jeg enig med Malkvian.
Du har retten til at nægte. Det er ligegyldigt hvilken tanker det sætter gang i din rektors hoved. Skulle han vælge at smide dig ud fordi du fastholder din ret til et privat liv, er det bare med at få sendt en klage afsted. Ja, pressen ville sikkert også glædeligt hoppe med på denne historie.

Titel:
Junior medlem

Nægt og gøre det, er mit råd.
De tager også urinprøver til søs og på platforme. Der holder vi os til at nægte da det så ikke kommer til at stå i ens papir. Vi bliver jo fyret under alle omstændigheder, så heller blive fyret for at nægte og pisse i et glas.
Så er det også en del nemmere og få nyt job.

Hader den regel, i teorien kan jeg ikke engagn ryge en spilf, når jeg er hjemme.

Titel:
Quarrelsome sponser

..............

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Det er sgu nok for sent - men vis din utilfredshed!

BTW havde jeg sgu tippet avisen om det.. "Folkeskole-ledelse blæser på menneskerettigheder" et eller andet i den stil. Og skriv noget som tidligere nævnt at nogle personer bruger medikamenter som man ikke nødvendigvis er interesseret i at alle i verden ved man bruger osv osv

Det kan ikke passe at små-fascistiske politikere kan pusse deres knippeldrenge på folkeskoleelever og så samtidig forvente at man bliver til et normalt(hvad det så end er) dannet menneske.

..................... længe leve det "frie" Danmark. <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]