Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hun blir kastet for løverne når jeg blir kejser kan jeg godt love jer

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Bøh skrev:
jeg håber virkelig at det sindssyge kvindemenneske aldrig vil få sit lovforslag gennemført!

Er jeg bare fandens bange før hun gør. Det er ikke et demokrati så længe der kun er 2 partier. Dem med og dem imod og så har hun desværre fuld råderum.

Men har en stabil løsning. Lad børnene bære byrden, lad de små børn mellem 7 og 12 år gøre arbejdet for os dem kan de ikke straffe... Men på den anden side så sætter de nok bare den kriminelle lavalder ned til 10 år... Må jeg vist lige tænke lidt igennem.

Mvh Mikkel

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Den eneste reaktion jeg har til dette er: :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Lidt dugfrisk info fra Wikien:

Kontrolpolitikkens negative konsekvenser

En af Danmarks mest vidende personligheder på narkotikaområdet, socialoverlæge ved Københavns Kommune, Peter Ege, er mildest talt meget skeptisk over for den aktuelle politiske indsats på narkotikaområdet.

Der er ingen evidens for, at den stadigt strammere kontrolpolitik med skærpede straffe og øget politiindsats har nogen positiv effekt på problemerne. Derimod har den utvivlsomt en række skadevirkninger (følgende punkter er citeret fra Stofmisbrug og afhængighed, 2004):

* 1. Samfundets økonomiske omkostninger til opretholdelse af forbuddet, dvs. udgifterne til toldvæsen, politi, hele retsapparatet, fængsler mv.

* 2. Dem, der ført og fremmest har glæde af forbuddet mod forskellige rusmidler, er forskellige kriminelle grupperinger. Jo mere effektivt man håndhæver forbuddet mod narkotika, desto højere bliver priserne og dermed også de kriminelles profit.

[...]

* 4. Forbuddet mod produktion, salg køb, opbevaring og besiddelse af narkotika kriminaliserer en stor gruppe mennesker, også sådanne som i øvrigt er pæne, lovlydige borgere.
* 5. Et illegalt marked skaber vold. Både købere og sælgere er retsløse og må beskytte sig selv. I bedste fald med knive, køller og store hunde, i værste fald med skydevåben. vi har stadig ikke amerikanske tilstande herhjemme, men volden har været tiltagende i "miljøet", og det er en ubehagelig tanke, at stofhandlen er med til at finansiere nogle rockergruppers aktiviteter.
* 6. De illegale narkotika er ikke forsynet med varedeklarationer. De stoffer, der købes, kan være uventet stærke og/eller forurenede, hvilket har givet anledning til både ubehagelige bivirkninger og dødsfald.

[...]

* 9. Værst går det ud over stofmisbrugerne. Jagten på og krigen mod stofferne kan ikke undgå også at blive en jagt på og krig mod stofmisbrugerne. De forfølges, de stresses og de stigmatiseres. Og dette er i lige så høj grad som stofferne med til at gøre deres liv til et levende helvede. Og man skal ikke glemme, at dette er en tilsigtet virkning.

citat slut

Hele det sidste kapitel i hans bog er surrealistisk at læse når man ser politikerne bevæge sig i den stik modsatte retning... :badidea:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvem sagde yderligere marginalisering af folk i risikogrupper?

Citat fra ovenstående:
"(..) bødeniveauet i dag gør det vanskeligt at forklare unge, at samfundet tager stærkt afstand fra stofmisbrug. Derfor skal bøderne have et gevaldigt nøk opad, siger Lene Espersen."

Dette, Mine Damer og Herrer, er ikke et argument. Fru Lene Espersen fører politik på et særdeles spinkelt grundlag, og bør udelukkes fra enhver form for indflydelse. Hun er med andre ord inhabil, useriøs og inkompetent.

Titel:
Dedikeret medlem

hun er jo fra jylland 8)

lad os få karen jespersen på :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er kun en eneste løsning på det her problem: flyt af helvede til...

F.eks her over til Mexico, der er langt bedre vejr (sommer hele året) god billig ryger, gratis svampe og meskalin overalt, dejlige tøser, billig lækker mad, rare meneske, dejlige chillout strand lounge barer, Kæme kultur for elektronisk musik og regerings afslappede forhold til rusmidler ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: DK - Kolding
Kan ikke sige noget ? hva sker der ? du jo syg kvinde :twisted:

ZwitoN

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Lithium skrev:
"- Det er blevet kritiseret, at det ikke er dyrere at gå rundt med hash i lommen end at blive taget på cykel uden lys eller parkere ulovligt. "

koster det ikke netop også 500kr det med cykel og parkering.. man er mere til skade uden lys end med en joint i hånden imo
de er for sindsyge hvis de giver studerende de bøder :o

EDIT: jeg var gal nok over at ha fået en bøde, jeg ikke kunne betale på 300,- og fik taget hash og skunk

Sammenligningen med at køre uden lys på cyklen er jo også fuldstændig... ja, ude i hampen, høhø.
Ideen bag at straffe folk for at køre uden lys på cyklen er jo netop, at man derved kan være til fare for andre. Derfor er det da, i et strafmæssigt objektiv, kun logisk, at det skal straffes ikke bare ligeså hårdt, men hårdere end at tøffe rundt med en joint i lommen. En joint som ikke kan påføre andre uforvarende skade.
Hun skyder sig selv i foden ved at benytte den argumentation, og lad os håbe, der bliver plads til at påpege det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
i skal skam ikke være sikre på at folk forstår hvor idiotisk det her er...

Der er jo en diskurs der siger at stoffer bare SKAL være ulovlige, og at alle stramninger er gode...

når jeg snakker med folk og de fks. siger at det er godt når nogen bliver taget med hash spørg jeg hvorfor... de ved da ikke hvorfor... sådan er det jo bare...

jeg er så træt af det :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil staten nu firedoble deres bedste indtægtskilde? Føj for satan! Til alle deres snapse på Snapsetinget.

Well, bliver det lovforslag vedtaget, så se mig som en af de første, der flytter! Skal fandme ikke leve i et land, hvor hele min SU bliver trukket for at sidde og ryge en fredelig lille pind.

Men nå ja, jeg tager stoffer, ergo er jeg psykopat. Hvordan tør Lene Espersen egentlig foreslå det lovforslag? Vi kunne jo sagtens finde på at stoppe dexofan i hendes kæft for herefter at tortere hende, mens hun sad på sit livs værste bad-trip.

Neglen skrev:
Klap lige hesten, tror ikke hun sad med fråde om munden og et djævelsk smil da hun ramte gutten.

Jo, det tror jeg nu nok. ;)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Kjær skrev:
Vil staten nu firedoble deres bedste indtægtskilde?

LOL.

Du blir satme busted mange gange dagligt hvis du kommer af med flere penge end du betaler i skat.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jugg skrev:
Kjær skrev:
Vil staten nu firedoble deres bedste indtægtskilde?

LOL.

Du blir satme busted mange gange dagligt hvis du kommer af med flere penge end du betaler i skat.

Skatten går til offentlige formål. Knark-money? Snaps.

Titel:
Relativistisk båthorn

Kopfka Phutzki skrev:
Lidt dugfrisk info fra Wikien:

Kontrolpolitikkens negative konsekvenser

...

Excellente pointer :D

Jo mere man optrapper krigen mod narko, jo værre konsekvenser vil den få for alle indvolverede. I usa er DEA jo feks ikke hvad vi her i danmark traditionelt kalder en politi-enhed, men istedet nærmere en para-militær enhed. De _har_ dræbt Uskyldige (blaa et barn vi har haft skrevet om tidligere her på kanalen) i jagten på narko. Narko dræber _aldrig_ Uskyldige. Så hvem der skaber de reelle ofre er jo ret let at se. Men bli'r der lyttet til os? Næh... man fortsætter bare Ufortrødent med at ødelægge Uskyldige folk's liv. Det er Uhyggeligt at observere en sådan tiltagende mangel på fornuft og justits fra det etablerede samfund's side.

spiffy skrev:
i skal skam ikke være sikre på at folk forstår hvor idiotisk det her er...

Der er jo en diskurs der siger at stoffer bare SKAL være ulovlige, og at alle stramninger er gode...

når jeg snakker med folk og de fks. siger at det er godt når nogen bliver taget med hash spørg jeg hvorfor... de ved da ikke hvorfor... sådan er det jo bare...

jeg er så træt af det :(

Jep. Masse-psykosen lever i bedste vel-gående. Ingen ved hvorfor, men generelt er alle menige danskere alligevel enige (undtaget os med reel 'hands-on'-erfaring inden for emnet, hvilket jo egentlig er ret interessant. Modstandere er primært dem der ikke har erfaring med det. Det svarer lidt til hvis man lod folk uden kørekort og bilist-erfaring bestemme hvordan trafik-loven sku' skrues sammen. Det gi'r ingen rationel mening eller logik)

Der er kun 1 ting der er sikkert, når man øger volds-indsatsen mod narko, og det er at den anden side også vil øge _sin_ volds-indsats (det ses i usa og i syd-amerika's jungler feks. Og også i afghanistan). Det er en rigtig dårlig ide at gå i den retning, at føre mere krig ind i danmark, når man istedet ku' leve fredeligt side om side (og det ku' man sagten's hvis tolerancen var mere udbredt, istedet for som nu hvor især de såkaldt liberale opfører sig meget Uliberalt)

Vi ku' leve i fred og fordragelighed, men regeringen ønsker det desværre ikke...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu vi snakker om de negative konsekvenser ved dette lovforslag.

Har Lene Espersen overhovedet tænkt på, hvor meget kriminaliteten ville stige? Jeg tænker ikke kun mere vold, men også en hel del mere tyveri og sådan for at skaffe de penge, folk kommer til at skylde staten?

Det er jo helt absurd.

Titel:
Junior medlem

Hay. Fed side med meget god info!
Jeg fårstår ikke hvorfor der inu ikke har været klarsynede folk og lave en anna lindh på øresunds allé 15 men detkomer vel?
jeg håber det selom jeg slet ikke opforder til det :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Christer Petterson skrev:
Hay. Fed side med meget god info!
Jeg fårstår ikke hvorfor der inu ikke har været klarsynede folk og lave en anna lindh på øresunds allé 15 men detkomer vel?

Velkommen til! :P

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Christer Petterson skrev:

Politiske drab er der ikke nogen der har glæde af...Udover evt. sympatistemmer, så vil det kun meføre at politikkerne i Danmark bliver svære at komme direkte i kontakt med, fordi de så skal have bodyguards alle sammen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Citat:
Neglen skrev:
Jeg ryger en lille pind = ingen tilskadekomne = min. 2.000 kr. i bøde

Lene kører bil = fyr brækker benet og skal behandles på sygehus = 1.500 kr i bøde Question Question Question Question Question

Det er fandeme sygt og uretfærdigt!! Er selv blevet taget med 0.75 G. Hash der hjemme venter bare på bøden øv

Citat:
lis skrev:
hun er jo fra jylland Cool

lad os få karen jespersen på Razz

Hvilken forskel skulle det gøre at vi får en fra djævleøen!?! :lol: :wink:

Citat:
eedeolla skrev:
Der er kun en eneste løsning på det her problem: flyt af helvede til...

F.eks her over til Mexico, der er langt bedre vejr (sommer hele året) god billig ryger, gratis svampe og meskalin overalt, dejlige tøser, billig lækker mad, rare meneske, dejlige chillout strand lounge barer, Kæme kultur for elektronisk musik og regerings afslappede forhold til rusmidler Wink

Lyder som en eminet god ide, når nu vi ik kan leve med den regering vi sygt nok selv har valgt!!

Citat:
Djohn Djohnson skrev:
Sammenligningen med at køre uden lys på cyklen er jo også fuldstændig... ja, ude i hampen, høhø.
Ideen bag at straffe folk for at køre uden lys på cyklen er jo netop, at man derved kan være til fare for andre. Derfor er det da, i et strafmæssigt objektiv, kun logisk, at det skal straffes ikke bare ligeså hårdt, men hårdere end at tøffe rundt med en joint i lommen. En joint som ikke kan påføre andre uforvarende skade.
Hun skyder sig selv i foden ved at benytte den argumentation, og lad os håbe, der bliver plads til at påpege det.

Hmm der er jo også nogen der tager skade af hash og bliver til fare for både sig selv og andre, ligesåvel som det vel os kun er nogen der er til fare når de cykler uden lys alt efter hvor de cykler!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]