Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Kan i huske hvad jeg altid har sagt, at de fleste lyver om at "nogen har puttet noget i drinken"?

Det viser sig at jeg har ret. Engelske læger har undersægt fænomenet, og som regel er folk bare godt gammeldags stive...

http://www.theregister.co.uk/2007/02/16 ... ink_study/

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
I visse tilfælde kan det rent faktisk ske.

Var i ferie i kroatien, hvor en af mine veninder lige pludselig bare lå og savlede fuldstændigt, og var umulig at få kontakt med. Vi fik konstateret, at det var et eller andet svin, der havde fyldt hendes drink med morfin.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

kemal skrev:
I visse tilfælde kan det rent faktisk ske.

Var i ferie i kroatien, hvor en af mine veninder lige pludselig bare lå og savlede fuldstændigt, og var umulig at få kontakt med. Vi fik konstateret, at det var et eller andet svin, der havde fyldt hendes drink med morfin.

På trods af jeres yderst videnskabelige og pålidelige metode, er der så ikke en chance for at i tager fejl?

For et par uger siden, læste jeg, i Urban, en historie om dateraping hvor der blev fortalt om en pige der få dage før havde været udsat for date rape. Altså hun sagde ihvertfald at lige pludselig ku hun ikke huske noget og så vågnede hun hjemme ved en fyr hun ikke kendte. Man fandt ingen spor af stoffer i hende men alligeve...:

Han kommer sgu i i retten for det!

Hvis man dateraper en, hvorfor så ligefrem blive i hendes lejlighed?

Er der ikke nogen af jer der er vågnet ved siden af en tøs i intede huskede om? Tror i at i er blevet daterapet?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Fy for pokker, sikken et spild af god morfin!

Spøg til side, så er jeg sikker på at det sker engang imellem, og at det som regel er noget bedøvende frem for Ecstasy.

Men det er langt fra så udbredt som man kan få indtryk af, ved at læse aviser og høre om folks vandrehistorier. Alle kender jo en eller anden, som har fået "noget" smidt i drinken.

Men som der også står i artiklen jeg har linket til, det er lettere at få sympati når man siger at ens drink er blevet "spiked" end at få sympati når man siger at man har drukket sig alt, alt for stiv.

(Ikke fordi at jeg tvivler på at din veninde talte sandt, Kemal)

Men anyways, næste gang i hører om nogen som har "fået det helt vildt mærkeligt" da de var i byen, og som tror at de har fået noget i deres drink "for de plejer aldrig at være sammen med så mange på en aften", så kan i roligt hæve det ene øjenbryn og sige: "Jasåå? Ifølge en engelsk undersøgelse, er der 70% chance for at du er fuld af crap!"

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
På trods af jeres yderst videnskabelige og pålidelige metode, er der så ikke en chance for at i tager fejl?

jeg tror, at det er de færreste, der ligger og savler og er umulig at få kontakt med efter 3 pina-colada drinks :lol:

Kan selvfølgelig være at jeg tager fejl. Men vi fik at vide på campingpladsen, at vedkommende var en gammel kending. Altså, at det var sket før.

Men ja generelt tror jeg også, at det der med dope i drinks, er en skrøne :)

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Man fandt ingen spor af stoffer i hende men alligevel...:

Hmmm... Et stof som på mystisk vis forvinder fuldstændig ud af kroppen, så snart en retsmediciner nærmer sig? Har jeg faktisk hørt om før. Jeg mener det hedder "bekvemmeligkum".

Af en eller anden grund, er det det mest populære daterape-drug, sår pigen det går udover har en kæreste. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Lidt apropos; til en gymnasiefest for næsten et år siden, havde en anklaget en fyr for voldtægt, da de sammen havde gået ind på toilettet og havde haft sex.

Han var blevet midlertidigt bortvist fra gymnasiet osv., og først senere hen, fandt man ud af, at pigen havde været nederen over, at hun havde været sammen med ham, da han, i hendes veninders øjne, var en total taber.

De kællinger er sgu snedige ...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Lidt apropos; til en gymnasiefest for næsten et år siden, havde en anklaget en fyr for voldtægt, da de sammen havde gået ind på toilettet og havde haft sex.

Han var blevet midlertidigt bortvist fra gymnasiet osv., og først senere hen, fandt man ud af, at pigen havde været nederen over, at hun havde været sammen med ham, da han, i hendes veninders øjne, var en total taber.

fuck mann, så har man hørt den med :o

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:

Og ubegribeligt usle.

... Desværre er det nogengange ret lækre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
...men har kærester på! :x

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:

:yeah:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:

Yeah... 'Tjalt nederen, manner.

Rådne fjabber.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Altså et stof som GHB er jo ret hurtigt ude af kroppen, ala 4-5 timer efter indtag, og smagen af det maskeres nemt i sodavand.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har altid haft svært ved at se logikken i at smide sine stoffer i en drink i en piges drink når man er i byen... hvor ligger grunden? Hvad får man ud af det?

Tilgengæld har jeg altid ønsket at få puttet noget i min drink. Med min viden om rusmidler ville jeg jo evt. kunne analysere stoffet og grine lidt af de havde spildt det på en som jeg :P

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Tilgengæld har jeg altid ønsket at få puttet noget i min drink.

øhm okay :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har læst en lignende artikel for nyligt, og her var det 2% af de anmeldte sager, hvor man fandt at anklagen om spiket drink måske havde noget på sig (eller rettere at sedativer var til stede i blodprøven).

Se også:

U.K. Study Finds Alcohol is Real 'Date-Rape' Drug
November 16, 2006

Det vigtigste HR budskab må være, at det er langt vigtigere at drikke fornuftigt, da det er her den virkelige fare for uønsket, tvivlsom sex og hjælpeløshed er til stede. En spiket drink ER en mulighed, men en 4xvodka/gin i grenadine og appelsinjuice er en langt mere overhængende fare.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pathetic skrev:
Tilgengæld har jeg altid ønsket at få puttet noget i min drink. Med min viden om rusmidler ville jeg jo evt. kunne analysere stoffet og grine lidt af de havde spildt det på en som jeg :P

:stupid: :yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland, Danmark
Snak ordentligt om tøserne :D

Selvom det med gymfesten var ret biatch'et gjort :/

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
noname skrev:
Altså et stof som GHB er jo ret hurtigt ude af kroppen, ala 4-5 timer efter indtag, og smagen af det maskeres nemt i sodavand.

Det er stadig en kontroversielt spørgsmål om smagen af GHB kan maskeres med sodavand. Jeg må for eget vedkommende svare nej.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Psyko skrev:
noname skrev:

Det er stadig en kontroversielt spørgsmål om smagen af GHB kan maskeres med sodavand. Jeg må for eget vedkommende svare nej.

Jeg vil nu tro at hvis jeg blot var halvsnaldret i byen og nogen spikede f.eks. en gin & tonic med en moderat mængde GBH, ville jeg ikke have en snebolds chance i Helvede for at fatte noget som helst før det var for sent. Jeg synes ikke smagen af GHB er specielt markant, og f.eks. en tynd opløsning i appelsin juice synes jeg ikke smager særligt suspekt med mindre man lige tænker over det. Andres smagsløg er dog utvivlsomt mere tunet på den salte smag af GHB end mine.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]