Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg skriver under gæstebogen, da jeg ikke er hyppig skribent.

Kære Hanslicht!!

I skal under ingen omstændigheder forsøge at bevise Jeres uskyld. Det er derimod domstolene der evt. skal bevise hvis I er skyldige. Lad dem blot konfiskere, det videre forløb er deres problem. Sådan gik det jo også med hampfrøene. Politiet tabte denne sag, da der ikke er nogen lov mod disse frø.

Og det samme gælder Jeres produkter. Da de ikke er på forbudslisten, er de selvfølgelig lovlige at sælge, hvis de bruges som botaniske samleobjekter eller til røgelse.

Dette er et ynkeligt forsøg på rent administrativt at indføre et forbud. Men denne metode virker kun, hvis vi bøjer nakken. Mange butikker i Danmark sælger kamilleblomst, som indeholder salicylat. Altså det samme der findes i magnyl og andre smertestillende piller. Skulle tørret kamille så også være ulovligt at sælge??

Men denne her udvikling forundrer mig ikke. Siden vi fik den nuværende borgerlige-højreorienterede regering, forsøger man at overhale USA's "War on drugs". I Danmark skal folk nu idømmes en bøde hvis de har et halvt gram tjald eller mindre i lommen. Det er et symptom på skærpelse af retspraksis. Tidligere havde Statsadvokaten jo ellers bestemt, at der ikke skulle føres sager på småting. Og det er jo en sådan bestemmelse, der medfører, at Holland har sin nuværende ordning.

Det er sørgerligt, at regering der kalder sig LIBERAL, søger at knægte den personlige frihed. Og nu også søger at gøre det rent administrativt, over for Jeres urter, uden om gældende lovgivning. Og derfor er det vigtigt, at sådanne luskeangreb prøves ved en domstol.

Desværre er Danmark, sammelignet med andre Europæiske lande, blevet et ikke-liberalt land på grund af den nuværende regering. Mange andre lande øger grænserne for, hvad man kan besidde til eget forbrug ( er det ikke noget med op til 1,0 gram hård narko uden straf i Spanien og Portugal?)'

Så skulle lovlige urter nu også være ulovlige?? Jeg synes, at I ganske roligt kan lade en sådan sag komme for en dommer. Man kan ikke dømmes på formodninger om, at Jeres urter og kapsler har noget at gøre med hinanden. Det skal faktisk bevises ved en domstol. I skal ikke bevise Jeres uskyld.

På trods af den siddende regering, lever vi forhåbentlig stadig i et retssamfund!

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Gamle.

Hvor vil du hen med den her tråd?

Svar med citat  
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg vil tro at denne - 5 måneder gamle post - giver lidt mere mening hvis man vidste hvad der rørte sig på siden på det tidspunkt. Jeg mener at kunne huske at der var noget postyr over en smartshop der blev lukket af myndighederne, og en efterfølgende debat her på siden. Jeg kunne forestille mig at det var i den forbindelse denne post blev skrevet.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Flak skrev:
Jeg vil tro at denne - 5 måneder gamle post - giver lidt mere mening hvis man vidste hvad der rørte sig på siden på det tidspunkt. Jeg mener at kunne huske at der var noget postyr over en smartshop der blev lukket af myndighederne, og en efterfølgende debat her på siden. Jeg kunne forestille mig at det var i den forbindelse denne post blev skrevet.

:yeah:

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Olly: Hold nu op med at rode i gamle, døde tråde som ikke fortjener at blive genoplivet uden grund!

Mvh Jonas!

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]