Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4254426/

Unge bruger dyremedicin som rusmiddel
Et bedøvelsesmedikament til heste og andre større dyr er tilsyneladende begyndt at brede sig som rusmiddel blandt unge i party- og misbrugsmiljøet.

Det skriver JydskeVestkysten tirsdag.
På internettet udveksler de unge erfaringer med hestebedøvelsesmidlet Ketamin, og så sent som fredag aften blev to unge mænd kørt på skadestuen efter at have indtaget det hvide krystalliserede stof ved en fest i landsbyen Durup ved Skive. Den ene blev indlagt med alvorlige tegn på forgiftning.

Stor risikovillighed
- Det er ikke ukendt for os, at de unge i miljøet bruger medicin, som er beregnet til dyr. De har en ufattelig lyst til at eksperimentere, og deres risikovillighed er enorm. Det ser ud til, at de er ligeglade med at tage noget, som de kan blive syge eller i værste fald dø af, siger Bent Eenberg, kriminalkommissær ved Syd- og Sønderjyllands Politi i Esbjerg til JydskeVestkysten.

Stoffet har i årevis været udbredt blandt især festfolket i Storbritannien, og nu har de unge i Danmark altså også fået øjnene op for det.

Det overrasker ikke misbrugskonsulent Steen Bach fra Esbjerg.

- Det har jeg ventet på i 20 år. Det overraskende er, at det ikke er kommet før. Men man er virkeligt ude på tynd is, hvis man leger med det her. Det kan være livsfarligt, advarer han.

Ved for store mængder risikerer Ketamin blandt andet at lamme åndedrætsfunktionen. Medikamentet går blandt misbrugerne under navne som "Special K", Kit Kat" eller bare "K", og både Steen Bach og kollegaen Ole Schack fra Sønderjylland antager, at det havner blandt de unge efter at være stjålet fra dyreklinikker.

JP

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha, doubleplus ungood horsecrime party!

Pol er også med på vognen:

http://politiken.dk/indland/article248759.ece

Citat:
En ung misbruger beskriver, hvordan ketamin virker på hjemmesiden netstof.dk, en oplysningsside og et debatforum for unge, hvor de kan udveksle erfaringer med stoffer. Profilen Didda Larsen skriver bl.a.

»Det var det mest skræmmende, jeg nogensinde har oplevet. Men dum som jeg er, vil jeg da prøve ketamin igen, hvis jeg bliver det tilbudt. Selvfølgelig i en mindre dosis. Men hvis I, som ser dette her, ikke har taget ketamin før, så lad være. Det er den mest klamme rus, og du kan IKKE gøre dig klar i hovedet, ikke den mindste smule. Man er totalt bedøvet«, skriver Didda Larsen.

Misbrugskonsulent Steen Bach frygter, at det farlige hestebedøvelsesmiddel er stjålet fra danske dyrlæger.

Hvorfor er det blondiner som det her der får lov at sætte tonen? Det er godtnok deprimerende nogen gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis man ikke selv var ung, ville man sgu snart have fået tegnet sig et billede af de unge som vanvittige, altædende, voldssinssyge, egoistiske narkomaner uden realitetssans og tegn på menneskelighed.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Hvis man ikke selv var ung, ville man sgu snart have fået tegnet sig et billede af de unge som vanvittige, altædende, voldssinssyge, egoistiske narkomaner uden realitetssans og tegn på menneskelighed.

Og er det nu så overdrevent igen? Jeg kender da et par stykker der er gået hen med tiden og blevet møg egoistiske, voldige, agressive osv. Stopper sig med amfetamin,alkohol,ecstasy,benzoer hver weekend og ryger tjald hele tiden i hverdagen uden at skinke HR den mindste tanke. Og her snakker vi unge i 15-18 aldren.

Jeg ved godt det er de færrste der er sådan men generalt syntes jeg sq ungdommen er blevet mere voldspræget, egoistisk, og narkoman agtig

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jo, udviklingen er da blevet værre, men der bliver ikke ligefrem tegnet et underdrevet billede af det.

Hvad er der galt ved at tage et stof som ketamin lige pludselig? Er det værre end at tage amfetamin, kokain, ecstasy? Der er færre bivirkninger ved ketamin. Fordi det bliver brugt til dyr, så får de det til at lyde, som om vi unge har indtaget alt, hvad der hedder narkotika, og vi vil stadig have mere, mere, mere... så nu indtager vi stoffer beregnet til dyr, som virker fuldstændig "forkert" inde i en menneskelig organisme, og vi er sådan set pisseligeglade - også om vi dør. Det billede kan jeg i hvert fald ikke genkende.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Hvad er der galt ved at tage et stof som ketamin lige pludselig? Er det værre end at tage amfetamin, kokain, ecstasy? Der er færre bivirkninger ved ketamin. Fordi det bliver brugt til dyr, så får de det til at lyde, som om vi unge har indtaget alt, hvad der hedder narkotika, og vi vil stadig have mere, mere, mere... så nu indtager vi stoffer beregnet til dyr, som virker fuldstændig "forkert" inde i en menneskelig organisme, og vi er sådan set pisseligeglade - også om vi dør. Det billede kan jeg i hvert fald ikke genkende.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv! Det er fuldstændig korrekt at de udstiller ketamin forbruget helt overdrevent og som om alt er blevet prøvet så nu skal vi da have noget hestebedøvelse. Der er IMO ingen tvivl om at ketamin er langt mindre skadeligt end amfetamin. Især da amfetamin tit tager en masse andre dårlige ting med sig som at man hverken får sovet,spist eller drukket særlig meget hvilket er skadeligt i sig selv. Jeg vil da også mene at et stof som alkohol er mere skadeligt for den menneskelige organisme end ketamin dog uden at have noget dokumentation (staveplade) at støtte det op med.

Men det er efterhånden hverdags kost hvis man kikker på nogle af de utallige artikler omhandlende ilegale rusmidler i de danske medier. N2O blev også udstillet på samme måde som ketamin gør nu selvom det er harmløst hvis man ikke gør det til en hverdags ting, husker sine b12 vitaminer og bruger en siphon.

Med andre ord: De danske mediers narkopolitik er ikke en skid værd 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg kan jo på ingen måde være uenig med dig.

For fanden, aviserne skal have noget at leve af... Man føler sig bare altid trådt på, når det rammer ens egen befolkningsgruppe, og de manipulerer folk. Men flere og flere vil forhåbentlig indse, at man skal tage enhver historie med et kilo groft salt.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
For fanden, aviserne skal have noget at leve af... Man føler sig bare altid trådt på, når det rammer ens egen befolkningsgruppe, og de manipulerer folk. Men flere og flere vil forhåbentlig indse, at man skal tage enhver historie med et kilo groft salt.

Helt sikkert. Og nu ved jeg jo ikke hvordan andres forældre reagere når de læser sådan noget men min mor tror iværtfald fuld ud på alt det lort de lukker ud hvilket er pisse irreterende. Hun tror med andre ord at cannabis gør folk sindsyge og nu vil hun (sikkert) også tro Ketamin er dræber narko.

Men hva fanden skal man gøre :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mødre er en helt egen boldbane... der er sgu ikke noget at gøre! :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Minimal skrev:
Mødre er en helt egen boldbane... der er sgu ikke noget at gøre! :P

:yeah: Kunne ikke have sagt det bedre selv. :lol:

Titel:
Medlem

nu har jeg også selv læst artiklen mange steder, og synes det er utrolig dårlig journalistik ikke at nævne, det også bruges til mennesker og også i dk - i større doser

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Det overrasker ikke misbrugskonsulent Steen Bach fra Esbjerg.

- Det har jeg ventet på i 20 år.

Den mand burde tage og få sig et liv!

Titel:
Insane psychedelia user!

:lol:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du har det bare rigtigt sjovt idag hva phibes? :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Citat:
Ved for store mængder risikerer Ketamin blandt andet at lamme åndedrætsfunktionen

Er ketamin netop ikke helt unikt, idet det IKKE nedsætter åndredrætsfunktionen?

Titel:
Medlem

Johndeere skrev:
Citat:
Ved for store mængder risikerer Ketamin blandt andet at lamme åndedrætsfunktionen

Er ketamin netop ikke helt unikt, idet det IKKE nedsætter åndredrætsfunktionen?

ikke hvis man blander eller tage ekstremt store doser. (det sidste er kun noget jeg tror)
og mange unge har det med at ville blande alko med hvad som helst stoffer

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lithium skrev:
nu har jeg også selv læst artiklen mange steder, og synes det er utrolig dårlig journalistik ikke at nævne, det også bruges til mennesker og også i dk - i større doser

Snakker vi medicinsk brug, til mennesker? Hvad bruger man det til?

Titel:
Insane psychedelia user!

Wikipedias Ketamin-artikel giver talrige eksempler.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tias skrev:
Lithium skrev:

Snakker vi medicinsk brug, til mennesker? Hvad bruger man det til?

Det blev oprindeligt udviklet til at bedøve mennesker. Nutildags bruges det til dyr, eller til børn/svage ældre der er allergiske overfor andre bedøvelsesmidler, og ville dø af det.

/edit: Damn, Phibes er hurtig i dag ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm, sygt nok. Men hey, vi skylder da også vores ældre medborgere et K-Hole eller to :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]