Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I forbindelse med den elendige chili artikel faldt jeg over dette site:

http://www.komphash.dk/

Men jeg vil advare om, at det er stærke sager at læse:

Citat:
Farvel til din bedste ven

Hvor meget hash man ryger og dermed hvor meget man bliver ramt af de negative konsekvenser kan opdeles i tre grupper.

Dem der ryger en gang i mellem svarende til 1-2 gange pr. måned.
Dem der ryger ofte svarende til 1-2 gange om ugen.
Dem der ryger fast svarende til flere gange om dagen.
Pointen med hashrygning er, at uanset hvilken gruppe du tilhører, vil du på et tidspunkt mærke de negative konsekvenser af dit hashforbrug.
...

... og sådan fortsætter det!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

OMG tør jeg mon gå videre ind på siden? Ja, self tør jeg det selvom det nok vil koste lidt nattesøvn fremover 8) :roll:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Sitat fra Komphash:

Citat:
En svensk undersøgelse foretaget i Lund viste meget overraskende, at de narkomaner, man ville gøre stoffri ud fra en bestemt behandlingsmetode, ikke havde de store problemer med at skubbe eksempelvis heroinen fra sig, men derimod ikke kunne give slip på hashen

Ja hva kan man sige. Sverige er sq heller ikke ligefrem det sikreste sted at få sin info. Alt det stråling har tydeligvis haft sin effekt :roll:

Citat:
Efter længere tids hashrygning – oftere end hver 6. uge i to år – er de 5 evner i hjernen, der styrer vores evne til at lære og få en dagligdag til at fungere, så reduceret, at vi ikke fungerer i forhold til det samfund, vi er en del af.

Øhm okay :roll:

Senest rettet af Farmand 18 feb 2007 12:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Sitat fra Komphash:

Citat:
En svensk undersøgelse foretaget i Lund viste meget overraskende, at de narkomaner, man ville gøre stoffri ud fra en bestemt behandlingsmetode, ikke havde de store problemer med at skubbe eksempelvis heroinen fra sig, men derimod ikke kunne give slip på hashen

Ja hva kan man sige. Sverige er sq heller ikke ligefrem det sikreste sted at få sin info. Alt det stråling har tydeligvis haft sin effekt :roll:

Citat:
Efter længere tids hashrygning – oftere end hver 6. uge i to år – er de 5 evner i hjernen, der styrer vores evne til at lære og få en dagligdag til at fungere, så reduceret, at vi ikke fungerer i forhold til det samfund, vi er en del af.

Øhm okay :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: dk
Ja man kan da heller ikke være et godt og ordenligt menneske når man ryger hash. Det pointerer de med eftertryk.

Og ja, min personlighed har da ændret sig siden jeg begyndte med at ryge hash. Dog mener jeg selv at det er mod det bedre. Nu drikker jeg heller ikke meget alchohol - kun ca. et par gange om måneden. Men må nok hellere se at komme i gang. Det er jo åbenbart meget sundere at drikke sig stiv.

Ved ikke om det kun er mig, men synes desværre at jeg får det både fysisk og psykisk skidt af at drikke. Og det varer ved i ca. 3 dage efter en druktur. Når jeg ryger en joint har jeg det hyggeligt og vågner op næste dag klar til nye udfordringer og projekter (også dem der ingen vej fører).

MEN. Desværre tager jeg fejl om hashen. På trods af at jeg har røget gennem ti år, har taget en videregående uddannelse, er selvstændig og tjener mere end de små intetanende journalister der står bag undertegnede propegandaside må jeg nok komme til kort og se mine problemer i øjnene.

Jeg er hashoman. Og jeg har det åbenbart helt vildt dårligt. Må hellere se af at stå op og hente en kasse øl og en flaske wiskey nede i døgneren. Det skulle jo være så sundt.

tox

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

toxtoxtox skrev:
MEN. Desværre tager jeg fejl om hashen. På trods af at jeg har røget gennem ti år, har taget en videregående uddannelse, er selvstændig og tjener mere end de små intetanende journalister der står bag undertegnede propegandaside må jeg nok komme til kort og se mine problemer i øjnene.

Ja, det er på tide. Og vi ved udmærket, at du lyver! Du har ikke taget en videregående uddannelse, er ikke selvstændig og tjener ingen penge. Du ryger hash og er hermed en virkelighedsfjern voldspsykopat på bistand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Malkavian skrev:
I forbindelse med den elendige chili artikel faldt jeg over dette site:

Måske du skulle rette det til elendige Tjeck artikel :wink:

Titel: tjeck
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Det ER vidst TJECK artiklen du hentyder til Malkavian.
Artiklen i chilli vil jeg snarere udlægge som reklame for moder naturs eget hash.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Når man så er holdt op med at ryge hash.

De positive ting er:

Komphash.dk skrev:
Mere energi.

Sandt nok, man kan ikke knokle når man er skæv!

Komphash.dk skrev:
Større selvtillid.

Jeps, man bliver et skvat af at ryge.... Hmmm

Komphash.dk skrev:
Lettere ved at tale med andre mennesker – du kan udtrykke hvad du føler.

Åbenbart er man holdt op med at snakke, når man ryger..... Hvor skæv ryger man sig lige?

Komphash.dk skrev:
En oplevelse af at kunne sætte ord på og dermed bedre forstå dine følelser.

Hvor skæv tror de lige gennemsnitsrygeren er?

Komphash.dk skrev:
Lettere ved at være sammen med andre mennesker.

De tror godt nok folk ryger engros mængder af fed, 100g om dagen.

Komphash.dk skrev:
En væsentlig forbedret hukommelse.

Jeg tabte lige tråden, hvad snakker vi om? Desværre rigtigt i mit tilfælde. Burde der ikke stå korttidshukommelse? Personligt kan jeg genkalde oplevelser fra omkring 2 års alderen.

Komphash.dk skrev:
Lære af dine erfaringer.

Øeh!! Bliver man SÅ doven af hash?

Komphash.dk skrev:
Bedre til at løse problemer.

Problemer? Problemer er starten på en løsning. Så det er et no go.

Komphash.dk skrev:
Et tættere og bedre forhold til nære relationer.

Det skulle da kun være fordi de nære relationer er fanatiske anti-rygere.

Disse ting giver dig magten i dit liv tilbage og er helt afgørende for at du kan nå dine drømme og mål.
Total skræmmeside.
Dog tror jeg nu nok, der sidder nogle et eller andet sted, der faktisk har brug for sådan en side. Til gengæld ryger de så også RÅ mængder hash.

:joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :whogives: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Schizophreniak--> Jeg synes nu at mange af de ting passer meget godt, selv om nogle af dem måske er lidt overdrevede. Jeg røg hver dag i ca. 2-2½ år, måske i gennemsnit 1 gram om dagen og jeg oplevede da mange forbedringer på de punkter som der bliver beskrevet der, da jeg stoppede. Selvfølgelig er det individuelt og kommer helt an på hvor meget man ryger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1 gram om dagen er også for meget IMO.
Jeg har selv været ude i den, men er nu nået frem til dette: 1 joint om dagen skader aldrig.
Men helt sikkert, der sidder nogle derude, der virkelig har brug for en WAKE-UP-CALL-side. Jeg har været på det der foldbjergcenter, mange af de mennesker jeg mødte der, havde virkelig ikke respekt for hverken stoffer eller deres eget liv. De har helt sikkert brug for siden.

Jeg er bare så træt af, at blive set ned på, fordi jeg tager noget narko engang imellem. Især den fede, så er man bare en dum hasher. Yeah Right!

:joint:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Schizophreniak skrev:
Når man så er holdt op med at ryge hash.

De positive ting er:

Komphash.dk skrev:
Mere energi.

Sandt nok, man kan ikke knokle når man er skæv!

Komphash.dk skrev:
Større selvtillid.

Jeps, man bliver et skvat af at ryge.... Hmmm

Komphash.dk skrev:
Lettere ved at tale med andre mennesker – du kan udtrykke hvad du føler.

Åbenbart er man holdt op med at snakke, når man ryger..... Hvor skæv ryger man sig lige?

Komphash.dk skrev:
En oplevelse af at kunne sætte ord på og dermed bedre forstå dine følelser.

Hvor skæv tror de lige gennemsnitsrygeren er?

Komphash.dk skrev:
Lettere ved at være sammen med andre mennesker.

De tror godt nok folk ryger engros mængder af fed, 100g om dagen.

Komphash.dk skrev:
En væsentlig forbedret hukommelse.

Jeg tabte lige tråden, hvad snakker vi om? Desværre rigtigt i mit tilfælde. Burde der ikke stå korttidshukommelse? Personligt kan jeg genkalde oplevelser fra omkring 2 års alderen.

Komphash.dk skrev:
Lære af dine erfaringer.

Øeh!! Bliver man SÅ doven af hash?

Komphash.dk skrev:
Bedre til at løse problemer.

Problemer? Problemer er starten på en løsning. Så det er et no go.

Komphash.dk skrev:
Et tættere og bedre forhold til nære relationer.

Det skulle da kun være fordi de nære relationer er fanatiske anti-rygere.

Disse ting giver dig magten i dit liv tilbage og er helt afgørende for at du kan nå dine drømme og mål.
Total skræmmeside.
Dog tror jeg nu nok, der sidder nogle et eller andet sted, der faktisk har brug for sådan en side. Til gengæld ryger de så også RÅ mængder hash.

:joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :whogives: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint:

Alle de ting, de skriver, er da rigtige, når man altid har en sten i hovedet, fordi man ryger hele tiden. Selvfølgelig er det nok ikke noget, der rammer dig, hvis du ryger et par hvæs god skunk hver aften, men der er jo mange mennesker, der render rundt og præcis har de symptomer, som de skriver, at det vil løse op på ved at stoppe med at ryge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Citat:

Det da fucked up!
Jeg fungerer da i forhold til samfundet!?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Olly skrev:
Citat:

Det da fucked up!
Jeg fungerer da i forhold til samfundet!?

Ja, dén er så ret fucked up! Jeg tror mere på, at hvis man ryger så sjældent (stadig oftere end hver 6. uge), så kan en del af samfundet ikke følge med ens udvikling. Som de fleste hashrygere ved, så bliver man klogere af THC, ligesom man gør af svampe og LSD. Det er bevidsthedsudvidende stoffer, for fanden! :D Et psykedelisk wake-up-call har så mange i samfundet brug for!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Siger jo også at der er nogle, der har brug for sådan en side.
Men det er stadigvæk fucked up.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Alle de ting, de skriver, er da rigtige, når man altid har en sten i hovedet, fordi man ryger hele tiden. Selvfølgelig er det nok ikke noget, der rammer dig, hvis du ryger et par hvæs god skunk hver aften, men der er jo mange mennesker, der render rundt og præcis har de symptomer, som de skriver, at det vil løse op på ved at stoppe med at ryge.

Når man skal være helt ærlig, så er det jo korrekt for dem, der ryger voldsomme mængder. "Misbrug er altid skadeligt bla bla bla". Deres virkelige problem er dog, at de siger at den, der ryger 1-2 gange om måneden også vil opleve de negative konsekvenser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Men helt sikkert, der sidder nogle derude, der virkelig har brug for en WAKE-UP-CALL-side. Jeg har været på det der foldbjergcenter, mange af de mennesker jeg mødte der, havde virkelig ikke respekt for hverken stoffer eller deres eget liv. De har helt sikkert brug for siden.

Hvis siden - ifølge vores teori - kunne banke fornuft ind i hovedet på fyrene fra foldbjergcenteret, ville det være godt. Den slags mennesker læser bare ikke kritiske websites, i det hele taget læser de ikke specielt meget, og de ville sikkert være ligeglade.

Der er en rimelig stor sammenhæng mellem hashforbruget og folks sociale/mentale tilstand, men mest forstået på den måde at det tunge hashmisbrug er en konsekvens af den elendighed, som de i forvejen havde. Når ens udsigter i forvejen er dårlige, og hvis man i øvrigt har det rigtig dårligt psykisk, så tror jeg de fleste bare tænker "fuck det, det er alligevel ikke det store tab - vi tager sgu noget xxxxxx".

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Når man skal være helt ærlig, så er det jo korrekt for dem, der ryger voldsomme mængder. "Misbrug er altid skadeligt bla bla bla". Deres virkelige problem er dog, at de siger at den, der ryger 1-2 gange om måneden også vil opleve de negative konsekvenser.

Vi er helt enige. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Lol den der test er das for sjov

Citat:
Jeg har svært ved at kunne følge en bestemt plan, f.eks. plejede jeg altid at vaske tøj om fredagen og ordne mit værelse om lørdagen, men det kan jeg ikke følge længere: nu vasker jeg tøj, når der ikke findes noget rent tøj tilbage i mit klædeskab.

Og

Citat:
Jeg opfatter mig selv, som en der lever et alternativt liv - udenfor det borgerlige samfund!

Det var umildbart de enester der passede på mig, men selvom jeg før i tiden røg hver dag, og i næsten ti år, synes jeg ikke har ændret mig særligt meget siden. Og det med det borgerlige samfund og faste rutiner det er jo et decideret valg jeg taget at melde mig ud af :D tror ikke der er hashen der har gjort udslaget

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
efter min mening... sådan noget pis burde lukkes...altså siden..

der er en regel jeg følger... man mister sine mål når man ryger og sine drømme... så gør det kun engang imellem hvis man i forvejen er målrettet. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]