Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge! Jeg står i den situation at jeg er flyttet til Aalborg og dermed kender hverken dealere eller miljøet omkring og så kom jeg jo til at tænke, for der må jo nødvendigvis være andre der har stået i samme situation på et tidspunkt -

Dét jeg tænker på er hvordan I fra bar bund ville finde rygermiljøet, hvis I ikke havde noget at gå ud fra. Og der skal selvfølgelig ikke nævnes specifikke steder eller noget i den dur, jeg undrer mig bare over hvordan man starter fra ny.
For mig har det altid været noget med at jeg har kendt én og derfra har det udviklet sig lidt, men fordi at jeg er flyttet, er hele mit netværk faldet til jorden og jeg er endnu ikke kommet til et desperationsstadie, hvor jeg stopper unge mennesker på gaden og spørger..

Jeg har bare tænkt over hvordan andre folk opbygger deres netværk, hvis de ikke er inde i miljøet, man bliver jo ikke ligefrem lukket ind med åbne arme, ihvertfald ikke de steder jeg så småt har prøvet mig frem til endnu.

Og igen, ingen steder, bare hvordan I ville håndtere en sådan situation eller hvad I gjorde da I prøvede det - Jeg har aldrig troet at med lidt charme og wiseassness kunne man komme langt, men det er åbenbart ikke fremgangsmåden..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Kaleil skrev:
Hej drenge! Jeg står i den situation at jeg er flyttet til Aalborg og dermed kender hverken dealere eller miljøet omkring og så kom jeg jo til at tænke, for der må jo nødvendigvis være andre der har stået i samme situation på et tidspunkt -

Dét jeg tænker på er hvordan I fra bar bund ville finde rygermiljøet, hvis I ikke havde noget at gå ud fra. Og der skal selvfølgelig ikke nævnes specifikke steder eller noget i den dur, jeg undrer mig bare over hvordan man starter fra ny.
For mig har det altid været noget med at jeg har kendt én og derfra har det udviklet sig lidt, men fordi at jeg er flyttet, er hele mit netværk faldet til jorden og jeg er endnu ikke kommet til et desperationsstadie, hvor jeg stopper unge mennesker på gaden og spørger..

Jeg har bare tænkt over hvordan andre folk opbygger deres netværk, hvis de ikke er inde i miljøet, man bliver jo ikke ligefrem lukket ind med åbne arme, ihvertfald ikke de steder jeg så småt har prøvet mig frem til endnu.

Og igen, ingen steder, bare hvordan I ville håndtere en sådan situation eller hvad I gjorde da I prøvede det - Jeg har aldrig troet at med lidt charme og wiseassness kunne man komme langt, men det er åbenbart ikke fremgangsmåden..

Måske gå i byen på div. diskoteker og finde nogen småpushere den vej? Få nummeret og gradvist udbygge på den måde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ville gå i byen... og helt ærligt bare gå over til en tydeligt påvirket person og få et nummer.

Junior medlem

dikki skrev:
Kaleil skrev:

Måske gå i byen på div. diskoteker og finde nogen småpushere den vej? Få nummeret og gradvist udbygge på den måde.

Det er faktisk også sådan jeg har gjort indtil videre, men enten kører pusherne en anden stil eller også er diskotekerne ryddet for jeg har ikke haft held endnu og folk har været meget uvenlige mht. det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du må vel bare blive ved... Uanset hvor jeg er kommet hen, har jeg aldrig kunnet undgå at støde ind i folk med narkointeresser.

Titel:
Medlem

...

Senest rettet af Lithium 26 feb 2007 16:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Gå eventuelt imod vejgård området.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Gå eventuelt imod vejgård området.

Jeg bor selv i Vejgaard (med dobbelt a, tak!), og kan garantere dig for, at leder du en smule herude omkring, burde du med lethed kunne finde frem til kvalitets røg. Jeg har også erfaret, at jo længere ned mod havnen, man bevæger sig, jo værre bliver røgen. ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Spørg folk. Normalt tager det under 20min at finde røg nye steder hvis du er lidt ihærdig (og det ikke er ude på Lars tyndskids mark). Om kvaliteten er god, det er jo svært at svare på, men så har du ihvertfald noget at ryge på mens du opbygger nogle gode kontakter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Kjær said it. Vejgaard it might be. Øst og Vest, du finder røg begge steder. I midt byen er der også en del, men folk skumler..så det er noget noget med miljø og kommer rigtigt ind osv :wink:
Ellers: kender du ikke den med spørg en grønlænder? De er ret godt inde i gadebilledet, des mindre de næsten lige er landet, og bare er på ferie. Nej det er ikke sådan når man dømmer folk på hudfarven :lol: . De er for det meste flinke og hjælper gerne hvor de kan. Til gengæld kan du jo give en bajer eller et bøv.

Punkerne kan også hjælpe eftersom de er meget flinke. Men giv dem nu noget igen. Det bør man gøre.

Skatere, hiphoppere, Folk med langt nok hår. Den øvrige befolkning. Der er mange der ryger det grønne. TÆNK.

Når det er sommer, så er det intet problem. (hint: Aalborg ligner de fleste andre byer om sommeren). The grass is always greener on the other side.... dabadaa :mrgreen:

Nu jeg synger så godt, så leger vi lige!

Hit med sangen:

Strisserne kom før vi ventede dem... :mrgreen: (på Aalborgensisk)

Jeg troede faktisk at det med at skaffe NaRkoDrugZ var ens egen hovedpine, Huh kjær? men jeg tog nok fejl.. :wink: Tak for sidst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MaroK skrev:
Jeg troede faktisk at det med at skaffe NaRkoDrugZ var ens egen hovedpine, Huh kjær? men jeg tog nok fejl.. :wink: Tak for sidst.

Så går jeg lige off-topic:

Jo, selv tak! ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kaleil skrev:

Du kunne også dyrke dit eget urt. Nu bliver det jo snart forår så du behøver ikke engang invistere de store penge for at komme igang

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
Du kunne også dyrke dit eget urt. Nu bliver det jo snart forår så du behøver ikke engang invistere de store penge for at komme igang

...og så skal man lige vente en god flok måneder. Jeg tror det er en "her og nu"-løsning, der bliver spurgt om.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kjær skrev:
Farmand skrev:

...og så skal man lige vente en god flok måneder. Jeg tror det er en "her og nu"-løsning, der bliver spurgt om.

Ja okay men det er sq vente tiden værd! 8)

Så kan man jo gå på kompromis og købe dyrt hash nu, og dyrke billig kvalitet senere :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg er 110%enig. at begynde at dyrke selv er ikke at gå forkert. Langt bedre kvalitet, hyggelige stunder/god afstresning (hvilket imo gør en til et langt mere sympatisk menneske), spændende hobby, der er mange gode venner at finde med samme interesse hvis man digger lidt. Man får frisk luft hvis det er ude. Mange penge at spare. Man støtter ikke kriminelle. Nu stopper jeg :lol:

Bare fordi der spørges efter en "her-og-nu"-løsning, så er det da stadig en god investering i fremtiden?
Når man først er begyndt at dyrke finde rman ud af at det kun kan betale sig at dyrke selv. Tro mig, det koster kassen i LANGT de fleste tilfælde når man køber røg.

Nogle af mine erfarringer omkring problematikken ved at dyrke selv:
Det eneste minus er bare at man har meget ad gangen så :? Det kan godt lokke en lidt.. Lidt mere end man ellers har rådighed til. Falder man så for fristelsen og bliver ved => tollerancen stiger => Man ryger mere for at blive skæv => Røgen er hurtigere væk, det er mindre billigt at dyrke så OG man kommer til at mærke de negative sider før eller siden. Som om det ikke er negativt nok i forvejen.

Det kan være svært at finde den simple vej til at holde ballancen.
Bare behold den tanke i hovedet at du også skal have plads til dit liv. Ikke forsømme det, altså dig selv (fam., venner, kone/kæreste, børn, job). Jeg synes det er ens egen sag hvor meget man ryger, men det er noget lort hvis det bliver andres bekymring. Det bør man helst undgå (ja, den kan fortolkes).
Ballancen mellem nydelse og forsømmelse er hårfin, men den SKAL findes når man dyrker selv. Man konfronteres nemlig med problemet før eller siden. Det har mest at alt, for mig, noget at gøre med den måde jeg ser på røgen, mig selv og "on/off" problematikken. Man kan bruge cannabis til at fortrænge problemerne med, men det bliver let et negativt forhold. Ikke kaste sig over det. Prøv at vent en time næste gang du har rullet din joint. Så kan du aflæse dig selv og dit forhold til cannabis lidt på afstand.

Men ellers: Fuck det er bare svært at forklare. Specielt fordi jeg overhovedet ikke regner med at mit eksempel umiddelbart kan overføres til alle. Der er 1000 ting at skrive om. Det er i hvert fald nogle ret personlige valg man skal gøre sig selv. Det er kun en selv der kan, så man skal også ville før man kan tror jeg.

NÅ.

hygge

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Der er 1000 ting at skrive om.

Så skriv en bog :wink:

Ej men kan sagtens følge den problematik du snakker om marok. Den er dog tilsvarende IMO hvis man har købt stort ind eller har mange penge. Jeg havde engang et job hvor jeg tjente en hel del i forhold til hvad jeg var vant til. Lige pludselig røg jeg så også bare 1-3 gange om dagen i forhold til ca hver anden dag før. Det går sq stærkt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
MaroK skrev:
Kjær said it. Vejgaard it might be. Øst og Vest, du finder røg begge steder. I midt byen er der også en del, men folk skumler..så det er noget noget med miljø og kommer rigtigt ind osv :wink:
Ellers: kender du ikke den med spørg en grønlænder? De er ret godt inde i gadebilledet, des mindre de næsten lige er landet, og bare er på ferie. Nej det er ikke sådan når man dømmer folk på hudfarven :lol: . De er for det meste flinke og hjælper gerne hvor de kan. Til gengæld kan du jo give en bajer eller et bøv.

Punkerne kan også hjælpe eftersom de er meget flinke. Men giv dem nu noget igen. Det bør man gøre.

Skatere, hiphoppere, Folk med langt nok hår. Den øvrige befolkning. Der er mange der ryger det grønne. TÆNK.

Som Marok siger synes jeg også du bør finde nogen af de kulturer der lægger sig op ad stofmiljøet. Det er ikke altid lige let at komme direkte til undergrunden. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Farmand skrev:
Citat:
Der er 1000 ting at skrive om.

Så skriv en bog :wink:

Ej men kan sagtens følge den problematik du snakker om marok. Den er dog tilsvarende IMO hvis man har købt stort ind eller har mange penge. Jeg havde engang et job hvor jeg tjente en hel del i forhold til hvad jeg var vant til. Lige pludselig røg jeg så også bare 1-3 gange om dagen i forhold til ca hver anden dag før. Det går sq stærkt!

Kender det, dog med andre ting end hash. Jeg fik et arbejde hvor tjente en god del og pludselig fangede jeg mig selv i at indtage div. forskellige ting på hverdage. Det gjorde jeg dog ikk mere end 3 uger. Nåede heldigvis ikke at blive afhængig af noget.

Titel:
Flueknepper kongen

Aalborg er bestemt ikke svær at finde røg i. Jeg har i hvert fald aldrig haft nogle problemer som rå-Aalborgenser :wink:

Og Kjær, er det ikke nærmere Øst du bor i? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]