Jeg er 110%enig. at begynde at dyrke selv er ikke at gå forkert. Langt bedre kvalitet, hyggelige stunder/god afstresning (hvilket imo gør en til et langt mere sympatisk menneske), spændende hobby, der er mange gode venner at finde med samme interesse hvis man digger lidt. Man får frisk luft hvis det er ude. Mange penge at spare. Man støtter ikke kriminelle. Nu stopper jeg
Bare fordi der spørges efter en "her-og-nu"-løsning, så er det da stadig en god investering i fremtiden?
Når man først er begyndt at dyrke finde rman ud af at det kun kan betale sig at dyrke selv. Tro mig, det koster kassen i LANGT de fleste tilfælde når man køber røg.
Nogle af mine erfarringer omkring problematikken ved at dyrke selv:
Det eneste minus er bare at man har meget ad gangen så

Det kan godt lokke en lidt.. Lidt mere end man ellers har rådighed til. Falder man så for fristelsen og bliver ved => tollerancen stiger => Man ryger mere for at blive skæv => Røgen er hurtigere væk, det er mindre billigt at dyrke så OG man kommer til at mærke de negative sider før eller siden. Som om det ikke er negativt nok i forvejen.
Det kan være svært at finde den simple vej til at holde ballancen.
Bare behold den tanke i hovedet at du også skal have plads til dit liv. Ikke forsømme det, altså dig selv (fam., venner, kone/kæreste, børn, job). Jeg synes det er ens egen sag hvor meget man ryger, men det er noget lort hvis det bliver andres bekymring. Det bør man helst undgå (ja, den kan fortolkes).
Ballancen mellem nydelse og forsømmelse er hårfin, men den SKAL findes når man dyrker selv. Man konfronteres nemlig med problemet før eller siden. Det har mest at alt, for mig, noget at gøre med den måde jeg ser på røgen, mig selv og "on/off" problematikken. Man
kan bruge cannabis til at fortrænge problemerne med, men det bliver let et negativt forhold. Ikke kaste sig over det. Prøv at vent en time næste gang du har rullet din joint. Så kan du aflæse dig selv og dit forhold til cannabis lidt på afstand.
Men ellers: Fuck det er bare svært at forklare. Specielt fordi jeg overhovedet ikke regner med at mit eksempel umiddelbart kan overføres til alle. Der er 1000 ting at skrive om. Det er i hvert fald nogle ret personlige valg man skal gøre sig selv. Det er kun en selv der kan, så man skal også ville før man kan tror jeg.
NÅ.
hygge