Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
det er så nu jeg skal have fat i alle de hærdede svampe dyrkere for at høre om jeres mening.

nu var det sådan at jeg tænkte:

jeg har læst en masse guides ang. dyrkning af svampe. bla med blandingen af vermiculite o g brun ris mel. sterilisering af glas og arbejdsoverflader....

den del har jeg forstået. men her kommer spørgsmålet:

efter jeg har sprøjtet syringe i vermiculite kuluren, kan man så muligvis overføre medierne over i et akvarie som er blevet rensen "sprittet af" og lukke det igen. - så det hele nede i boksen er sterillt?

håber i forstår mit spørgsmål, har lige mookahet et par noder hol, så det håber jeg da..... Poppers :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det kan du sagtens... du skal dog lufte ud hverdag - når først kagerne er koloniseret så behøver steriliteten ikke være så skide påpasselig...
Du må ikke holde dem indelukket hele tiden da der ellers dannes mug, luft ud, og vift luft ned i akvariet to gange dagligt - der dannes en tungere luftart der falder til bunden - kan ikke huske navnet, men det danner altså uvelkomne kontaminationer...

Titel:
Junior medlem

Jeg tillader mig lige at låne tråden. :)

- Jeg går selv med tanker om at starte et grow i et 180 liters akvarie. (forestil jer et akvarie fyldt med psyller + mos :lol:)
Rent teoritisk, ville GROLUX rør være en god lyskilde? Husker jeg læste et sted, at en lyskæde med små julemænd ville virke :shock:

Ville en lille 12 volts blæser fra en pc'er fungere som udluftning? Evt. med at rør ned til bunden?

Øh, er lidt lost lige nu .. Udvider muligvis mit indlæg senere .. Skide joints .. :p

EDIT: Efter at have samlet tankerne lidt, og lidt hygge med paint:
Billede her: http://img239.imageshack.us/my.php?image=shroomcg3.jpg

Nu kunne man jo finde alternativer til en computerblæser :) det var blot mig første tanke, da jeg tænkte udluftning, haha.

Tror du ikke at man smadrer en akvariepumpe ved at la den stå uden vand? De er ikke ligefrem lydløse, når man tager dem op af vandet. :wink:

Senest rettet af znu 13 dec 2007 21:40, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
znu skrev:
Jeg tillader mig lige at låne tråden. :)

- Jeg går selv med tanker om at starte et grow i et 180 liters akvarie. (forestil jer et akvarie fyldt med psyller + mos :lol:)
Rent teoritisk, ville GROLUX rør være en god lyskilde? Husker jeg læste et sted, at en lyskæde med små julemænd ville virke :shock:

Ville en lille 12 volts blæser fra en pc'er fungere som udluftning? Evt. med at rør ned til bunden?

Øh, er lidt lost lige nu .. Udvider muligvis mit indlæg senere .. Skide joints .. :p

lys er ikke så forbandet vigtig, jeg bruger selv en lyskæde til et juletræ og den virker fint. svampene skal kun have en retningsviser.

men nej, det skal være så rent luft som muligt, så tvivler på at en blæser fra en computer er en god idé, har dog hørt om folk der bruger akvariepumper

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]