Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg er en knægt på 19 år som er meget nysgerrig.
Jeg har altid haft lyst til at prøve at tage kix da mange af mine venner siger det er det fedeste nogensinde.

De sidste 2 måneder har jeg så læst så meget som jeg kan finde om mdma(kix).

Jeg har købt 2 blå hjerter (nogle som kender dem??) af min kammerat som er erfaren.

Jeg har røget hash næsten hver dag i 3 måneder men er stoppet for godt og vel 2 måneder siden så jeg kun ryger i weekenderne.

jeg har prøvet amf cirka 5 gange.

Jeg føler jeg virkelig er klar til at prøve det.

Det eneste minus er at jeg er bange for at jeg kommer til at elske stoffet og vil blive ved da jeg regner med at dette her skal være 1 eneste gang på kix.

Nogle af jer som har erfaringer med at i ikke kan lægge det på hylden.

Mvh Stangss

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg vil ikke tro MDMA er et stof for dig hvis det bare er et engangs kald. Man bliver virkelig forelsket i MDMA rusen, ikke ment sådan at man bliver afhænig og tager det hver weekend. Mange har et meget moderat forbrug af MDMA feks 4 gange om året. Men jeg tror ikke der er særlig mange der prøver det en gang for så at aldrig prøve det igen.

Titel:
Farmand skrev:
Jeg vil ikke tro MDMA er et stof for dig hvis det bare er et engangs kald. Man bliver virkelig forelsket i MDMA rusen, ikke ment sådan at man bliver afhænig og tager det hver weekend. Mange har et meget moderat forbrug af MDMA feks 4 gange om året. Men jeg tror ikke der er særlig mange der prøver det en gang for så at aldrig prøve det igen.

Kunne være jeg skulle holde det til et moderat forbrug ?

Cirke 4 gange om året som du siger. og kun ved specielle lejligheder

Titel:
Flueknepper kongen

Ellers er der alternativer som Methylon, som jeg ikke synes er helt så fedt. Til gengæld er det lovligt, og man bliver bestemt ikke lige så forelsket i rusen, selvom den stadig er uhyre behagelig.

Personligt bruger jeg amfetamin nu og da, da jeg synes det giver en svagt empatogen effekt uden at man er så åndssvag, som JEG er på MDMA :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Stangss skrev:
Farmand skrev:

Kunne være jeg skulle holde det til et moderat forbrug ?

Cirke 4 gange om året som du siger. og kun ved specielle lejligheder

Hvis du kan holde et MDMA forbrug på et fornuftigt plan så ser jeg ingen problemer i et forbrug. Der er mange forskellige påstande for hvor lange pauser der skal være mellem hver MDMA session for at kroppen kan komme tilbage til baseline. Jeg vil mene du skal holde minimum 1 mdrs pause mellem hver gang, og meget gerne 2-3 stykker.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så syntes jeg disse er hver at tjekke:

Psychedelias Wiki

MDMA trip rapporter - Virker ikke, ved ikke hvorfor? Du finder trip rapporterne ude i venstre side

Erowid om MDMA

Ecstasy Test Side

Håber det kan bruges :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stangss skrev:
Jeg er en knægt på 19 år som er meget nysgerrig.
Jeg har altid haft lyst til at prøve at tage kix da mange af mine venner siger det er det fedeste nogensinde.

De sidste 2 måneder har jeg så læst så meget som jeg kan finde om mdma(kix).

Kix og Ecstasy er "markedsføringsnavnet" for piller, der indeholder MDMA (men i enkelte tilfælde også andre stoffer).

Skal det være, så er MDMA - altså det rene stof - at foretrække.

Det med afhængighed er noget underligt noget. Ingen tvivl om at MDMA er fint og lækkert, men personligt er jeg ikke i nærheden af at sige at "det er det fedeste nogensinde". Jeg tror det kommer an på personens behov - hvis MDMA-følelsen (som er god) ligger meget fjernt fra personens normale sindstilstand, så bliver attrationen nok også større. Personligt fatter jeg jo heller ikke, at nogen kan blive afhængige af alkohol, men det sker alligevel. Jeg kan kun konstatere, at det må være fordi de er indrettet anderledes inde i hovedet.

Så spørgsmålet er nok: hvor hungrende er du for at komme til at føle de ting, som de mange MDMA triprapporter snakker om? Hvor langt ligger følelser af empati, snakkesagelighed og kærlige følelser fra dit normale jeg? Det kan i hvert fald hjælpe dig til at regne lidt på afhængighedspotentialet. Du har åbenbart evnen til at falde i (med hash), men så åbenbart også evnen til at skære ned til weekendforbrug. Det er da et godt tegn :)

Personligt bliver jeg aldrig afhængig af MDMA, men det er et meget lækkert stof, som jeg da regner med at bruge engang imellem.

Titel:
Farmand :

Jeg har læst alle triprappoter om mdma her på siden og de andre sider vil jeg da kigge på når jeg kommer hjem fra skole.

Malkavian:
Her hvor jeg kommer fra er det utroligt svært at få ren mdma ( i mine kredse)
Jeg er meget hungrende efter at opleve den verden som mine venner snakker om. Lagde hele sidste nat og drømte om kix ? :S
Glæder mig utroligt meget

Titel:
Medlem

Jeg tror måske ikke, at man skal tage den der med "KeX bare er det fedste i verden", som tegn for det meget afhængigheds skabende. Mdma er klart mit ynglings stof, men stadig ikke det stof jeg er mest afhængig af(Eller vil så ikke sige jeg er afhængig af noget, men ved ikke hvordan jeg eller skal sige det).

Det nogle mega fede oplevelser, man får af mdma. Men det ikke noget jeg bare skal have, for ellers er min aften bare nitten. Synes mere amf har den tendens, men stadigvæk så tror jeg næppe jeg ville kunne holde mig til kun at prøve mdma engang i mit liv. Så hvis det er målet ville jeg nok lade være, men jeg synes det er et stof der er nemt at have et fornuftigt forbrug af.

Men hvis du spiser dem, så se lige om du ikke kan finde nogle test af de piller på nettet. Også husk set og settings er vigtige, og lad især være med at tage i byen og spise dem. Kig dig lige i spejlet før du går ned på den lokale disko dasko :P , nogle mennesker er ekstremt sjove eller grimme om man vil, at se på når de er brændt på mdma.

Titel:
tak for svaret :D..

Jeg har tænkt mig at holde et moderat forbrug som lyder på 4-5 gange om året.

jeg regner med at tage til noget techno fest i ribe på lørdag , dum ide ?

Pillerne hedder blå hjerter men kan ikke finde noget på pillreports.com eller nogle andre steder :(

Men mange af mine venner har spist dem

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stangss skrev:
Jeg har købt 2 blå hjerter (nogle som kender dem??) af min kammerat som er erfaren.

Stangss skrev:
Pillerne hedder blå hjerter men kan ikke finde noget på pillreports.com eller nogle andre steder :(

Men mange af mine venner har spist dem

Billede

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ville ikke tage MDMA i rave miljø/fest første gang. Vil råde dig til at tage en lille dosis med 1-3 gode venner hjemme ved dig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:

Nogen vil måske sige at det er en dårlig idé. Nu er det ikke for at ødelægge dine planer, men det er altid en god idé, at tage et stof for første gang i vante og sikre omgivelser, sammen med mennesker man har det godt sammen med. Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke tog i byen første gang jeg prøvede MDMA - ikke at det gik dårligt, men så ved man hvad man kan forvente.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Scented skrev:
Citat:

Nogen vil måske sige at det er en dårlig idé. Nu er det ikke for at ødelægge dine planer, men det er altid en god idé, at tage et stof for første gang i vante og sikre omgivelser, sammen med mennesker man har det godt sammen med. Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke tog i byen første gang jeg prøvede MDMA - ikke at det gik dårligt, men så ved man hvad man kan forvente.

Jeg vil også råde dig til at lade være med at prøve til en techno/rave fest første gang.. Gjorde det selv på et diskotek første gang, og pludselig var man helt væk.. det ku ligeså godt være gået godt som skidt.. havde også flere gange lyst til at ta hjem, fordi jeg var så langt væk og det hele var så nyt.. det havde nok ik være det smarteste at smutte fra et disko, helt alene og blæst væk første gang..

Så hold det på hjemmefronten, også mit råd :wink:

Titel:
Ok tak for svarene alle sammen.

Vil dinde et sted at trippe i stedet

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Malkavian skrev:
Det med afhængighed er noget underligt noget. Ingen tvivl om at MDMA er fint og lækkert, men personligt er jeg ikke i nærheden af at sige at "det er det fedeste nogensinde". Jeg tror det kommer an på personens behov - hvis MDMA-følelsen (som er god) ligger meget fjernt fra personens normale sindstilstand, så bliver attrationen nok også større.

Hvor mange gange har du prøvet stoffet?

Jeg synes, at "trips'ene" varierer meget, selv med samme doser af stoffet. Fra at være hyggelige oplevelser med øget empati, snakkesagelighed, selvsikkerhed, ro, harmoni, indføling i musikken osv. til at være nærmest guddommelige (ekstatiske er faktisk et meget passende ord) åbenbaringer af ren nydelse.

Jeg kan selv opleve stor lykke ved at gå tur i skoven en sommerdag, nyde god musik, snakke med folk jeg holder af osv., men intet af det kommer i nærheden af det synaptiske overload som MDMA sætter i gang.

... ok, forelskelse og følelsen af stor kærlighed kan godt komme op på siden af MDMA.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er også værd at tage i betragtning når du sammenligner følelsen under påvirkning af MDMA med andre stoffer, så er MDMA i høj grad en helhedsoplevelse i forhold til for eksempel amfetamin eller coke. Ihvertfald efter min mening. Det skal lige siges at jeg kun har prøvet ecstasy i form af de små runde.

Til OP:
Jeg kender selv en del, som efter min mening er lige lovlig hooked på de små runde, og jeg kan da selv følge det - ihvertfald i starten. Men når du har været oppe og poppe en helvedes masse på en aften, afhænger selvfølgelig af styrken men har selv været oppe på 13-14 stykker også begynder det altså at blive klamt. Du kan ikke se det i situationen, men dagen efter blev det, for mig i alt fald, klart at nogle af de ting man havde tænkt i sin koger, det er bare ting du ikke vil identificere dig selv med. Ikke engang selvom det ikke er udtalt.

Derudover vil jeg gerne sige, at selvom jeg synes det er en fin idé at læse lidt om et drug inden man prøver det, så synes jeg man skal passe på med at lave overkill og læse alt man kan få fat i, da du i så fald vel kan få et på forhånd fasttømret syn på hvordan oplevelsen skal være. Istedet kan jeg selv bedst lide at læse lidt om hvad der foregår, rent fysiologisk også prøve det. Men jeg vil sige at det er sundt at have lidt noia på, eller ihvertfald tænke sig lidt om, inden man kaster sig ud i at prøve et nyt stof.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som de andre nævner kan du blive MEGET fanget og ændret som person af en mdma oplevelse, da oplevelsen er utrolig fangende og sindsyg lækker.

Jeg vil kraftigt anbefale dig kun at gøre det 4-5 gange om året til særlige lejligheder.

Held og lykke med dit jomfruetrip ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Resist skrev:
Som de andre nævner kan du blive MEGET fanget og ændret som person af en mdma oplevelse, da oplevelsen er utrolig fangende og sindsyg lækker.

Jeg vil kraftigt anbefale dig kun at gøre det 4-5 gange om året til særlige lejligheder.

Held og lykke med dit jomfruetrip ;)

Hehe anbefalingen må vel reelt være slet ikke at gøre det!?

Se det er HR så det batter.. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hans Nissen skrev:
Hehe anbefalingen må vel reelt være slet ikke at gøre det!?

Men det er jo i og for sig ikke vores rolle :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Stangss skrev:

Ska' do å Pano? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]