Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland/Falster
En gang da jeg skulle med min kæreste til Jylland hos hans forældre, fik vi sådan en lyst til at ryge bong en aften. Problemet var at vi kun havde med, til at lave joints.
Men så fik jeg en fiks ide. Jeg havde sådan en halv-liters colaflaske, og lavede det om til en flaskebong.

Jeg startede med at hælde lidt vand i flasken, og så lavede jeg et hul i siden af flasken, med en lighter, så der lige akkurat var plads til et lille stykke haveslange, vi måtte klippe af. Så satte vi slangen ind gennem hullet og ned i bunden af flasken, og den ende der stak ud af flasken, satte vi bonghovedet, som vi heldigvis havde husket, på.
Så satte vi lidt toiletpapir ned i halsen på flasken, en wc-rullerør hen over, og så var den færdig.
Det virkede perfekt (:

-Bare et godt råd til jer der vil lave jeres bong selv

- Jeg er SÅ kreativ :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hold da op hvor revolutionerende! Aldrig har jeg hørt mage!

On the real though... det der er en standard halvliters flaske bong, som jeg vil gætte på at samtlige rygere herinde kender til.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Hold da op hvor revolutionerende! Aldrig har jeg hørt mage!

Det her er revolutionerende! 8)

Billede

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jugg skrev:
On the real though... det der er en standard halvliters flaske bong, som jeg vil gætte på at samtlige rygere herinde kender til.

:yeah:

Men du har helt ret, den virker rigtig godt. Hvis man nu ikke har noget hovede med er en gulerod et fortræffeligt materiale til at fremstille 1-dags hoveder. Kartofler og andet hårdt kan også bruges, men gulerødder er jo nærmest i den rigtige form fra starten af.

Det er et rygeinstrument der kan laves for ualmindeligt få kroner. Til nød virker den fint uden toiletrullerør. Er også lidt nemmere uden hvis man skal tømme den og putte nyt vand i et par gange om dagen (hvis man f.eks. bevæger sig rundt) pap bliver hurtigt vådt og ulækkert af bongvand ;)

0,5L flaske
Haveslange (kan skaffes hvor der er haver)
gulerod/hovede

En pind/skruetrækker i midten, og en kniv til at udhule hovedet. Og så smager røgen lidt af gulrod ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Fordærdeligt!

Det nærmer sig da hastigt misbrug når man bruger så ringe materialer til at ryge på (ja, har selv været der, længe leve dobbelmoralismen).
Hashen fortjener at blive røget på den mest elegante måde, og ikke at blive suget på et hoved med en LD-smøg, på en ussel flaskebong med en femmer i.
- Så nærmer mig sig bare at være en ussel junkie.

Hvis du absolut skal ryge hash, så gør det med stil, KØB dig en bong.
Hashen skal først og fremmest respekteres, derefter ryges, og bør kun ryges med respekt. 8)
Det er disrespekt for hashen at ryge den på den måde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Petter skrev:
Fordærdeligt!

Det nærmer sig da hastigt misbrug når man bruger så ringe materialer til at ryge på (ja, har selv været der, længe leve dobbelmoralismen).
Hashen fortjener at blive røget på den mest elegante måde, og ikke at blive suget på et hoved med en LD-smøg, på en ussel flaskebong med en femmer i.

Hashen skal først og fremmest respekteres, derefter ryges, og bør kun ryges med respekt. 8)

Hvis du er et eller andet sted ude på landet, klokken er 0:30 og du skal til at ryge bong, men har glemt den, intet jointpapir og jorden er frossen så du ikke kan lave en jordfed og du nægter at ryge skolejoints, så synes jeg det er OK de få gange det sker

Til de efterhånden sjældne gange der bliver røget bong/tjubang sker det altid på glas med merskumshovede. Men hvis man ikke har andet end ovenstående, så kan det altså godt gå an en enkelt gang hvert andet år eller lign.

Senest rettet af Xpert 21 mar 2007 16:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. X skrev:
Petter skrev:
Fordærdeligt!

Hvis du er et eller andet sted ude på landet, klokken er 0:30 og du skal til at ryge bong, men har glemt den, intet jointpapir og jorden er frossen så du ikke kan lave en jordfed og du nægter at ryge skolejoints

Til de efterhånden sjældne gange der bliver røget bong/tjubang sker det altid på glas med merskumshovede. Men hvis man ikke har andet end ovenstående, så kan det altså godt gå an en enkelt gang hvert andet år eller lign.

Så lader man bare være med at ryge ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Nej, man ryger sguda. Jeg har ikke noget i mod en hjemmelavet flaskebong, og slet ikke at ryge på en smadret flaske med en to-krone, næ nej.

Selvfølgelig foretrækker jeg en selvrullet konisk joint, men sådan kan man ikke altid få det, og så må man tage, hvad der er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvis du bare skal ryge, uanset hvad, så ser jeg det som et misbrug?

"At tage hvad der er" er da ikke lige den sundeste holdning ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Petter skrev:
Fordærdeligt!

Bahh Stop al den respekt..

Vis du sidder og ikke har noget er det perfekt..

og vis du køber skød fed kan det sku være lige meget..

du blir skæv men det smager af lort!

Men vis du har en go fed vil jeg give dig ret, så skal der også en rigtig go bong eller bare nogle joints til ..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Julleboy skrev:
Petter skrev:
Fordærdeligt!

Bahh Stop al den respekt..

Vis du sidder og ikke har noget er det perfekt..

og vis du køber skød fed kan det sku være lige meget..

du blir skæv men det smager af lort!

Men vis du har en go fed vil jeg give dig ret, så skal der også en rigtig go bong eller bare nogle joints til ..

Så hvis man har noget skodhash, så laver man en grim flaskebong istedet for at tage glasbongen til 1800,- ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Petter, det er jo ikke noget med, om vi skal ryge eller ej, det er noget med, hvad jeg gider og ikke gider. Hvis du er pinligt ædru, og dine lunger, eller dine smagsløg ikke er specielt glade for en smadret flaske, så kan du jo bare smutte hjem i seng, men jeg har ikke så meget i mod en flaske, jeg synes da smagen er langt under standart, men den er acceptabel.

Kan du følge mig?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ikke vis du har en go bong til stede..

De plejer jo at virke bedre..

Men vis du ikke lige har nogle..

og du stadig ryger skod hash..

så der ingen grund til at købe en go bong!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Men Hej, Jeg tror vis man sidder med en dejlig glas bong og en grim flaskebong foran sig så vil alle sige at det bliver glas bongen..

og det tror jeg let vi alle kan blive enige om :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvis man skal ud i den med respekt overfor rygeren. SÅ RYGER MAN SGUDDA IKKE BONG!!!!

Røg hører hjemme i en Chillum eller en Bang. Alt det andet er, set fra "respektens side", noget lort.

Bong smadrer smagen totalt. Samtidigt ødelægger det skæverten! Fase 2 skæverten, den psykedeliske bliver jo jordet totalt når man ryger bong. Fase 1 skæverten er noget mere hård på bong, men det er så det! Jeg kan sidde og ryge hele natten når det er bong, noget der er umuligt for mig med chillum og bang. Desuden smager det også bedre på bang og chillum.

Til sidst vil jeg lige sige:

Jeg er dybt respektløs overfor hash. Jeg ryger gladeligt fra en lokumsrulle med et sølvpapirs hoved med en krone som rist, det hele kommer an på om man vil ryge eller ej.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Point take :P

Er sku også lidt lige glad hvad jeg ryger på ..

Selvom du må give ret i at vis du har en hurtig hjemmelaved ting

eller en "dyr" købt ting vil du vel helst have den købte eller er det bare mig?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Hvis man skal ud i den med respekt overfor rygeren. SÅ RYGER MAN SGUDDA IKKE BONG!!!!

Røg hører hjemme i en Chillum eller en Bang. Alt det andet er, set fra "respektens side", noget lort.

Bong smadrer smagen totalt. Samtidigt ødelægger det skæverten! Fase 2 skæverten, den psykedeliske bliver jo jordet totalt når man ryger bong. Fase 1 skæverten er noget mere hård på bong, men det er så det! Jeg kan sidde og ryge hele natten når det er bong, noget der er umuligt for mig med chillum og bang. Desuden smager det også bedre på bang og chillum.

Til sidst vil jeg lige sige:

Jeg er dybt respektløs overfor hash. Jeg ryger gladeligt fra en lokumsrulle med et sølvpapirs hoved med en krone som rist, det hele kommer an på om man vil ryge eller ej.

Jeg er helt enig med dig, Schizophreniak, bortset fra én ting: du nævner slet ikke joints/blunts som en "rigtig" måde at ryge på - det må da være en fejl?

Men du har ganske ret - Petter spiller utroligt hellig i denne sag, og sidder alligevel og prædiker for bongen, som klart er det mest "respektløse" instrument.

Titel:
Medlem

Jeg er ret "ny" i ryger samfundet, så jeg er først nu, kommet videre end flakse bongen. Vendter faktisk på en ny glasbong fra Holland, kan ses herhttp://img451.imageshack.us/img451/5238/glasbonguu6.jpg! Jeg kan til vær en tid ryge af en flaskebong, men klart foretrækker jeg da en glasbong, eller bare en fin joint! :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jaspar, kan sagtens følge dig, smagen er langt under standard, spørg dig selv een gang til: vil du nøjes med noget der er langt under standard?
Som du selv siger, det er et sprøgsmål om hvad man gider og ikke gider, nogen gider flaskebong, andre er lidt kræsne og gider ikke ryge hvad som helst bare for at blive skæve.
"Så kan du jo bare smutte hjem i seng", eller smutte hjem og ryge på en bong der ikke ligner og smager af lort

Schizophreniak, selvfølgelig, rigtigt nok. Påslutter mig holdningen om at bong faktisk er disrespekt uanset hvad.
Men synes dog ikke at f.eks. pibe eller joint er respektløst overfor hashen?

- Men så igen, SKAL man ryge hashen på en "dårlig" måde, så skal man sku gøre det med stil. right'o ?

Hvordan spiller jeg hellig? Har selv skrevet at jeg har haft (mange forskellige, usle) flaskebonger. og har da også røget på en del. jeg siger bare at jeg hellere den dag i dag vil undvære at ryge hvis flaskebong er det eneste alternativ.
- Men man kan jo altid have en pibe med i lommen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis jeg har planlagt at ryge med nogle venner en aften, så ryger jeg...

Om det så er på en gulerod eller en roor bong eller i en joint

Nu er det også et stykke tid siden at jeg var på bongen, og jointpapir er en fast del af min pungm, Har kun været ude for ovenstående situation én gang

Tilgengæld så er det en helt anden situation hvis jeg kun kan få standard, så vil jeg hellere lade være med at ryge!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]