Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvor Farligt?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Hej, jeg ved ikke om der er en tråd der er lignene den her men det er der sku nok...

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken stoffer folk syntes er farlige..

Ved godt det vil være svært at sige..

Men jeg kan bestemt ikke li cola da det i længere sigt gir en slags "storheds vanvid" ihvertfald efter mine oplevelser..

Men spørgsmål som "Er 2c-b's Bodyload meget farligt?"

Og sådan nogle ting vil jeg gerne vide :)

Håber i kan følge med :shock:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
Dit spørgsmål vil kræve svar på størrelse med en hel hjemmeside..
Jeg tror ikke man kan dele stofferne op i hvilke der er farlige og hvilke der ikke er.
Det eneste du kan er at lære så meget af det information der er tilgængeligt, og udfra det kan du selv bedømme om de er farlige eller ej.

http://www.erowid.org

Citat:
Men spørgsmål som "Er 2c-b's Bodyload meget farligt?"

Her står lidt om 2c-b's virkning på kroppen.
http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_effects.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hehe Bestemt.. tror også jeg vil sige det på en anden måde..

Hvad er jeres personlige mening om Stoffer!

Ja der er mange ens ting her på,

Men jeg tænkerr mere over Fx syntes jeg amf og coke ændre folk til at blive nogle Egohoveder..

Og vil bare vide folks syn på stoffer de ikke kan li..

der er nok om stoffer folk kan li..

Men det jo ikke alle der ser lige godt på stofferne.. :)

Håber det mere forståeligt ellers dropper jeg det bare :)

Titel:
Junior medlem

Jeg forstår det godt og synes faktisk det er et godt emne.
Hvilke stoffer bliver betragtet som 'no-touch' rundt omkring?..

Heroin er jo den åbenlyse hos mig. Men det baserer jeg mest på fordomme, så jeg kunne jo være gal på den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
pma, da den virksome dose ligger tæt op af overdosen og det samme med fentanyl ;)

de 2 stoffer ville jeg ik indtage..

ellers generelt bryder jeg mig ik rigtig om at indtage noget iv :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Der er flere stoffer jeg mener har ført mere skidt end godt med sig men vil nævne piller, mest fordi man ikke altid kan vide hvad de egentlig indeholder, har kigget på e-data siden og fundet nogle ret grusomme eksempler på piller som i de forkere hænder ku være katastrofale.. Der er nogle træk hos visse folk der er herremeget nede med piller som jeg heller ikke synes om.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Nu har jeg ikke prøvet heroin, men det skulle være en ganske enestående behagelig oplevelse. Jeg vil ikke sige at det er no-go, men man skal nok sætte sig rigtig godt ind i sagerne inden - og være 100 pct. i stand til at lade være med at gøre det igen dagen efter.

Hvad angår farlighed, så er der både den umiddelbare risiko og en mere langsigtet risiko. At ryge en joint er ikke farligt, men du bliver dum i låget af at gøre det hver dag.
Sådan forholder det sig med mange af de mere heftige stoffer. LSD kan man i praksis ikke dø af. (man kan selfølgelig drukne i det, men det kan man også i en halv liter kærnemælk)
Samme gælder salvinorin, som også er noget af det mest mind expanding på planetens overflad.

Heroin er farligt fordi der er en dødelig dosis som relativt tæt på tripdosis. Sådan er det også med fluesvamp.

Min personlige holdning til stoffer er at de skal bruges til selvudforskning og det er de psykoaktive planter bedst til. Coke, amf og E og alt det andet ballade er tyggegummi for det lavinstinktive. Det er rart, men der er ikke noget at hente.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Amfetamin, Methamfetamin og MDMA er jeg færdige med, jeg gider ikke stimulanser, de irriterer min krop og min sjæl. Dette gælder ikke kokain.

PMA, PMMA, DXM, Ketamin, PCP og Heroin kommer jeg aldrig til at tage, jeg vil ikke have noget med disse stoffer at gøre, fordi deres virkning ikke tiltaler på nogen måde.

Alle opløsningsmidler kan bruges til deres rigtige formål, ikke til min krop.

Off Topic:

Stoffer jeg stadigvæk tager og elsker:

Psilocybin Svampe, LSD og Cannabis Produkter

Stoffer jeg vil eksperimentere med i fremtiden:

LSA Dhcl, N,N-DMT, 5-MEO-DMT, 4-HO-MET, 2C-B og Mescalin.

Senest rettet af Freakaling 08 jun 2007 15:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Jeg synes efterhånden jeg er begyndt at lyde kedelig når det kommer til stoffer..men jeg har så også været en masse lort igennem grundet mit misbrug, og i bund og grund fortryder jeg nok jeg startede..det forstår folk der ikke får nogen varige mén ikke tror jeg..
men som tommelfingerregel er alle stoffer, ja inklusiv hash farlige...

hash er som at sætte sig ud i sin bil og køre sig en lang tur, lsd det samme - bare på en snevejrsdag, og stoffer som heroin og PCP er en russisk roulette hvor der til tider er kugler i pistolen (de to kan slet ikke sammenlignes - jeg ved det) - ved du hvad jeg mener... man kan være uheldig første gang med det hele

alting er farligt hvis du har en dårlig dag - i overført betydning hvis du er specielt disponeret for psykiske lidelse eller er uheldig og blive overrasket over styrke osv... alle stoffer er farlige på hver sin måde..
jeg blev selv ved længe synes jeg inden der skete noget som helst - og jeg er sluppet nogenlunde ok fra det..eller faktisk rigtig godt

hvis du som så mange andre mener at det er værd at risikere så er hash nok det mindst farlige generelt...og heroin mest farligt, hvis man tænker på liv og død... resten ligger og roder rundt med hinanden synes jeg

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
og heroin mest farligt, hvis man tænker på liv og død

Hvad begrunder du det med? Noget du har hørt i fjernsynet? 8)

For mig er benzin,deodoranter,lightergas osv et no-go.

Amfetamin er heller ikke det værd selvom jeg gør det en sjælden gang i mellem. Har vel gjort det 5 gange det seneste års tid

Alkohol i store mængder er også noget crap

Senest rettet af Farmand 01 nov 2007 22:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Farmand skrev:
Citat:

Fordi tolerance hurtigt udvikles, og man som "gammel bruger" har en stor tendens til at tro at man kan tage samme dose som i "gamle dage", og derfor let overdoserer, vil jeg umiddelbart tro.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

harnz skrev:
Min personlige holdning til stoffer er at de skal bruges til selvudforskning og det er de psykoaktive planter bedst til. Coke, amf og E og alt det andet ballade er tyggegummi for det lavinstinktive. Det er rart, men der er ikke noget at hente.

Hehe.. Jeg tagere ikke selv Coke eller amf mere..

men jeg tager Dog E en lille gang imellem da jeg ikke syntes du har helt ret..

og er ret sikker på jeg ikke er alene om det da det jo har været brugt til folk med frygt og folk der har været kede af det.. og gjort dem glade..

Det har jo en vis effekt.. og vil tro du nok mere har set på det som et party drug.. det gør jeg ikke da jeg godt kan li at sidde med nogle venner og være på det bare stille og roligt.. måske suge en lille joint så man er helt stille og rolig..

Efter min første gang jeg gjorde det med mine venner er vi blevet "bedre" venner.. det har jeg ikke prøvet med nogle andre stoffer

(håber det gir mening.. mit dansk-skriftligt har sku aldrig været i top :P)

Titel:
Medlem

Det giver fint mening ^^

Personligt holder jeg mig fra alt, som har været i gennem et laboratorium. Man kan aldrig være 100% sikker på hvad der er i. Også vil jeg ikke fristes til at tage det mere, ligesom jeg blev med cannabis. Jeg ville virkelig gerne prøve MDMA, men da jeg ved første joint var solgt til cannabis, tror jeg let det også kunne sked ved MDMA ... Desværre

Jeg regner med at prøve svampe til efteråret, også er der ikke flere ting jeg skal prøve. Det regner jeg i hvartfald ikke med.

Titel:
MEGATRON

Jeg synes personligt at amf er ritti skidt, se evt. min post om hvorfor.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes personligt E har været det farligste for mig.
Der er ingen grænser, for det hele er bare nydelse. Med svampe og lign. har jeg altid kunne forvente en lærestreg, hvis jeg var for ivrig eller utålmodig, så det sker sjællendt.

Udover det, så er E jo lykke i pilleform, så jeg røg hurtigt ud i et weekend forbrug på størrelse med Fyn.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
Citat:

For mig er benzin,deodoranter,lightergas osv et no-go. Amfetamin er også blevet det, fordi jeg ikke ser noget godt i det overhoved. Alkohol i store mængder = samme som amf

Hvis du seriøst får samme virkning af nogle øl som af amf så er du den første jeg har hørt om.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Farmand skrev:
Citat:

For mig er benzin,deodoranter,lightergas osv et no-go. Amfetamin er også blevet det, fordi jeg ikke ser noget godt i det overhoved. Alkohol i store mængder = samme som amf

Hvis du seriøst får samme virkning af nogle øl som af amf så er du den første jeg har hørt om.

Hvem har sagt noget om rusen?

Jeg mente (self) at svaret til alkohol var det samme som til amfetamin så istedet for at gentage mig selv så skrev jeg = samme som amf

Altså at jeg ikke ser noget posetivt i store mængder alkohol overhoved

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Julleboy skrev:
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken stoffer folk syntes er farlige..

Ved godt det vil være svært at sige..

Det er helt sikkert svært at sige og dit spørgsmål er også meget bredt. Det bedste er næsten hvis du læser op på diverse stoffer via Erowid eller psy's egen wiki, som du finder i venstreside under "Fakta om stoffer".

Det farligste er skødesløshed, uansvarlighed og uvidenhed (og herunder også ukendt potens af det stof, du har foran dig).

Tænk på et (ikke psykedelisk stof) som panodil. Er det farligt? Ja _og_ Nej. Nej, det er komplet ufarligt, hvis du følger instruktionerne på pilleglasset. Ja, panodil dræber og er medvirkende til adskillige selvmordsforsøg, leverforgiftninger og visse misbrugere bliver endog afhængige af dem og begynder at få hovedpine, hvis de _ikke_ tager stoffet. Her taler vi ren fysiske effekter.

Rusmidler har bare også den psykologiske afhængighed. Der er intet mystisk ved det som sådan: kroppen oplever en dejlig følelse og ansporer én til at gentage stofindtaget. Om du bliver hooked afhænger meget af din konkrete mentale behov og dine biologiske anlæg. Stort set alle kan afvænnes fysisk fra opioder (tænk på alle dem, der får morfin og nemt afvænnes bagefter). MEN, hvis du har behov for opiod-følelsen, så er det denne følelse, der typisk får dig til at komme tilbage til stoffet selv når du er afvænnet fysisk.

Der er ikke 100% enighed, men flertallet mener at lightergas, marzine (natskyggelignende virkning) og natskygger/datura/tropaner ikke er risikoen værd. Fysisk udgør de en ret voldsom risiko, specielt målt op mod virkningen.

Mange er nervøse overfor heroin. Der dør også folk af det, potensen er uberegnelig og der er tilfældene med fentanyl-oplblandet heroin. Mange er også bange for afhængighedspotentialet, og sikkert ikke helt uden grund. Benzodiazepiner falder også ca. i denne kategori. Nogle ville måske endda mene at benzoerne er værre end opioderne, men hvad ved jeg?

Jeg hører mange kalde amfetamin for dårligt narko. Men der er alligevel mange, der falder i. Ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om den dobbelthed ;) Jeg bruger det ikke umiddelbart selv (ditto med kokain) - jeg har selverkendelse nok til at vide, at det er risikabelt at give sådan én som mig mere storhedsvanvid :D.

Men igen: tænk selv og læs op på de stoffer du har interesse for.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu kan jeg jo kun svarer på baggrund af de stoffer jeg har indtaget i min tid som stofbruger.
Det skal siges at mit forbrug af alt andet end hash er blevet formindsket meget, da alle stimulanser osv. har en virkning på mit hovede jeg bare ikke bryder mig om. Ecstasy er nok det jeg fortyder mest at jeg har taget en del. Jeg føler at de piller æder mit hjerne op, en nærmere beskrivelse kan jeg ikke komme med.
Jeg tror at det eneste jeg stadig rør lidt en gang imellem er Kokain.
Jeg ved naturligvis at dette absolut heller ikke ligefrem er et stof uden skadespåvirkning :wink:

Svampe, 2c-b osv. siger mig ikke længere det store, men det er mest fordi at jeg har venner der har haft meget uheldige oplevelser med disse stoffer. Ikke mig selv, men det gør stadig et indtryk.

Heroin rør jeg aldrig igen, det er helt sikkert.. Rusen, damn den er lækker. Det kan man ikke komme uden om, men den måde man bliver psykisk hooked på, det er noget jeg sent glemmer. Jeg nåede dog at stoppe med det før det var for sent. (Takket være brugerne herinde :oops: )

Alle stoffer er farlige, selv fed. Som hyppig bruger kan man jo også sagtens mærke forskel på bare en uge uden røg.

Der er downsides ved det hele, men egentlig så synes jeg nemt selv man finder ud af hvad man kan tage, og hvad man helst ikke vil fylde sit hovede med.

Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Men igen: tænk selv og læs op på de stoffer du har interesse for.

Hehe bare rolig jeg læser altid alt jeg kan finde om stoffer..

Men folk har forskellige meninger om hvad de ser som "farligt/no go"

og det var det jeg mente bare meget dårligt formuleret :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]