Stangss skrev:
Jeg er en knægt på 19 år som er meget nysgerrig.
Jeg har altid haft lyst til at prøve at tage kix da mange af mine venner siger det er det fedeste nogensinde.
De sidste 2 måneder har jeg så læst så meget som jeg kan finde om mdma(kix).
Kix og Ecstasy er "markedsføringsnavnet" for piller, der indeholder MDMA (men i enkelte tilfælde også andre stoffer).
Skal det være, så er MDMA - altså det rene stof - at foretrække.
Det med afhængighed er noget underligt noget. Ingen tvivl om at MDMA er fint og lækkert, men personligt er jeg ikke i nærheden af at sige at "det er det fedeste nogensinde". Jeg tror det kommer an på personens behov - hvis MDMA-følelsen (som
er god) ligger meget fjernt fra personens normale sindstilstand, så bliver attrationen nok også større. Personligt fatter jeg jo heller ikke, at nogen kan blive afhængige af alkohol, men det sker alligevel. Jeg kan kun konstatere, at det må være fordi de er indrettet anderledes inde i hovedet.
Så spørgsmålet er nok: hvor hungrende er du for at komme til at føle de ting, som de mange MDMA triprapporter snakker om? Hvor langt ligger følelser af empati, snakkesagelighed og kærlige følelser fra dit normale jeg? Det kan i hvert fald hjælpe dig til at regne lidt på afhængighedspotentialet. Du har åbenbart evnen til at falde i (med hash), men så åbenbart også evnen til at skære ned til weekendforbrug. Det er da et godt tegn

Personligt bliver jeg aldrig afhængig af MDMA, men det er et meget lækkert stof, som jeg da regner med at bruge engang imellem.