Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Giftig form for ecstasy i omløb

23-03-07: 17:35 | af: olst

Efter henvendelser fra Sundhedsstyrel­sen og retskemiske institutter advarer Rigspolitiet om, at en særlig giftig form for ecstasy er i omløb i Danmark.

Ifølge politiet blev to personer så sent som i februar indlagt med narkoforgiftninger efter at have indtaget denne variant af stoffet, der er krystalliseret i pulverform.

Det er netop krystalliseringen, der gør varianten ekstra farlig, fordi koncentrationen af stoffet derved bliver tre gange så høj som normalt.

Politiet har i løbet af året foretaget flere beslaglæggelser af den krystalliserede ecstasy rundt om i landet.

Hvad er det de snakker om? Rent MDMA? Haha

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6480575.html?ss

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ecstasy i krystal form WTF? Det er uden tvivl bare MDMA de snakker om :roll:

Site Webmaster
Brugeravatar

FlÆmMinG skrev:
denne variant af stoffet, der er krystalliseret i pulverform.

OMG! Der er nogen har krystalliseret ecstasy pillen!!

Citat:
Det er netop krystalliseringen, der gør varianten ekstra farlig, fordi koncentrationen af stoffet derved bliver tre gange så høj som normalt.

Det er så sjovt det der.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Sundhedstyrelsen har virkelig styr på det.

Titel:
Dedikeret medlem

det er jo skrevet så hr og fru danmark skal kunne forstå det, så hvad fanden bitcher i for ? :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Haha.
Det er alt for griner at MDMA først kommer "op til overfladen" nu.
Der kommer sikkert et eller andet "superdeff" gadenavn til det.
Har allerede patent på Madam E, E-snus, Kiksepulver og Hapsnit. 8)

Tre gange så stærkt ?!
Så lavt indhold at MDMA er der forhåbentlig ikke i de piller på gaden i dag i 1/1 dose forhold, Haha.
Så igen, de kan jo ikke sammenligne pulver med piller på den måde, det er forrykt markedsføring.

Ved de overhovedet selv at det er MDMA de omtaler? :D

/Edit Stavefejl

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Schizophreniak skrev:
Sundhedstyrelsen har virkelig styr på det.

Ja det må man sige. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
syntes generelt ikke det danske sunhedsvæsen ved en skid om det de omtaler.. der var en historie fra skive (mener jeg) hvor de sagde at de havde beslaglagt noget "dræber amf" med en renhed på 75 %.. det eneste var bare at det var en bruger herinde, og han sagde at det var ren MDMA de havde beslaglagt.. De skulle nok udvide deres horisont de danske kemikere.. :D

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
negerleif skrev:
De skulle nok udvide deres horisont de danske kemikere.. :D

Jeg tror generelt ikke, at det er retskemisk fejl, at de danske aviser konstant misinformerer borgerne. Snarere er problemet nok, at journalisterne ikke er stand til, eller ikke vil skelne stofferne fra hinanden. Hele balladen omkring 2C-B er et godt eksempel på dette, hvor aviserne fra første færd kaldte det "ecstasy"-lignende.
Simpelthen fordi den slags er lettere at forstå for borgerne, og derfor formentlig bidrager positivt til avisernes omsætning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var en af de bedre. :lol:

Titel: Hmmm..
Medlem

Jeg tror bare de snakker om piller der er blevet pulveriseret...

Når jeg indtager e, plejer jeg og knuse dem og proppe dem i kapsler, efter jeg prøvede det første gang, har jeg gjordt det siden, da det giver en meget sjovere og bedre rus end hvis bare pillen lagde nede i maven og blev opløst stille... :)..

[En meget federe oplevelse, bare ved at knuse dem :P]

Titel: Re: Hmmm..
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kazpar skrev:

Det er nok tvivlsomt. Alt tyder, IMO, på at vi taler om rene MDMA krystaller - og at folk ikke kan finde ud af at dosere dem. 100-150 mg. MDMA (knuste krystaller) i en gel cap ligner jo INTET i forhold til de 2-3-4 piller, som mange er vante til at skulle sluge for at få en virkning.

Men igen, hvornår fatter politikerne, at manglende sikker viden om potensen af diverse stoffer er enormt vigtigt for sikkerheden. Det er jo latterligt at gå ud at sige, at det er noget ekstra giftigt Ecstasy. Det er jo bare de rene varer.

Titel:
Junior medlem

Advarsel mod ecstasy

Østjyllands Politi advarer mod særlig form for ecstasy, som kan være årsag til forgiftning

Advarslen gælder en form for ecstasy, som er krystalliseret i pulverform (MDMA) og som politiet har beslaglagt flere steder i landet - blandt andet i Århus.

Analyser af det beslaglagte pulver har vist, at koncentrationen af ecstasy i denne krystalform er op til tre gange så høj, som i de mere almindeligt forekommende former for ecstasy, og det tyder på, at den høje koncentration af ecstasy kan medføre risiko for forgiftning.

I februar måned i år blev to personer indlagt med en narkotikaforgiftning, som formodes at være en følge af, at de pågældende havde indtaget denne form for ecstasy.

http://www.politi.dk/Oestjylland/da/lok ... 300307.htm

... Gå altid til kilden (i dette tilfælde politiet) først, i stedet for bare at læse hvad de forb**dede journalister skriver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Kazpar skrev:

Når jeg indtager e, plejer jeg og knuse dem og proppe dem i kapsler, efter jeg prøvede det første gang, har jeg gjordt det siden, da det giver en meget sjovere og bedre rus end hvis bare pillen lagde nede i maven og blev opløst stille... :)..

Anderledes oplevelse fordi du propper dem i kapsler? Kan det passe at der er forskel i virkningen så?

PS. Ved godt det er off-topic :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Hans Nissen skrev:
Kazpar skrev:

Anderledes oplevelse fordi du propper dem i kapsler? Kan det passe at der er forskel i virkningen så?

PS. Ved godt det er off-topic :wink:

Ja, pillen er jo presset sammen, og bliver som Kazpar skrev opløst lige så stille i maven.
Men hvis den kommer i en kapsel i knust tilstand så bliver næsten hele pillen opløst nede i maven på samme tid, så snart den er sluppet ud af kapslen. Vil gå ud fra at det giver en lidt voldsommere, men kortere rus. En mellemting mellem følelsen af at sniffe det og bare droppe pillen, vil jeg gætte på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]