Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Forstår ikke hvorfor min sætning ikke gav mening. Jeg var bare ikke klar over at svampe er lovlige i Holland, har aldrig hørt om det, og det undrer mig at landet ikke er mere kendte for lovlige svampe end lovlig cannabis.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Forstår ikke hvorfor min sætning ikke gav mening. Jeg var bare ikke klar over at svampe er lovlige i Holland, har aldrig hørt om det, og det undrer mig at landet ikke er mere kendte for lovlige svampe end lovlig cannabis.

Svampenes lovlighed i holland er skam velkendt vidt og bredt, at du så ikke ved det er jo langt fra ens betydende med at det ikke er velkendt rundt omkring. Mange i min omgangskreds er iværtfald gangske godt klar over det.

ps: Cannabis er ikke lovligt i holland

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:

Det er da vist en halv sandhed. Du har ret i at cannabis på papiret ikke er legalt i Holland, med da de har en aktiv "kig-den-anden-vej-politik" vil jeg mene at man godt kan betegne cannabis som legalt i praksis i Holland. Det er ihvertfald mere legalt end illegalt!

kemal skrev:
1 dør under påvirkelse af svampe. (ikke af selve svampene)
-Svampene bliver gjort illegale med det samme.

Flere hundrede danskere dør af alkoholrelaterede sager om året.
-Og er stadig legalt.

Jeg følger dig! Se evt. min post lidt længere oppe, hvor jeg argumenterer på nøjagtig samme måde...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Mecka skrev:
Farmand skrev:

Det er da vist en halv sandhed. Du har ret i at cannabis på papiret ikke er legalt i Holland, med da de har en aktiv "kig-den-anden-vej-politik" vil jeg mene at man godt kan betegne cannabis som legalt i praksis i Holland. Det er ihvertfald mere legalt end illegalt!

kemal skrev:
1 dør under påvirkelse af svampe. (ikke af selve svampene)
-Svampene bliver gjort illegale med det samme.

Flere hundrede danskere dør af alkoholrelaterede sager om året.
-Og er stadig legalt.

Jeg følger dig! Se evt. min post lidt længere oppe, hvor jeg argumenterer på nøjagtig samme måde...

Ahh, troede jeg havde læst hele tråden igennem :)

Havde jeg åbenbart ikke, men er da glad for at vi har den samme holdning :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Mecka skrev:

Såvidt jeg ved, er det kun i Amsterdam at det forholder sig sådan!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mecka skrev:
Farmand skrev:

Skal vi lige tage den igen...

Teknisk er cannabis ikke legaliseret i Holland.

Holland har _afkriminaliseret_ urten i det små, noget med op til 30 gram besiddelse og 5 planter. Coffee shops må have op til 500 gram liggende.

Det betyder at det formelt stadig er ulovligt og at Holland er fuldt med i FN konventionen mod stoffer. Blot har de sat en praktisk bagatelgrænse, som de ikke engang håndhæver når det foregår åbenlyst.

Det er en GUSTEN juridisk konstruktion, men så absolut bedre end ingenting og et skridt i den rigtige retning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ophidian skrev:
She jumped from the bridge over the IJ-channel close to the Nemo scientific museum while being on a shroom-trip.

Efter at have prøvet svampe, så fik jeg den ide, at ovennævnte måske ligeså godt kunne have sagt "fell from a bridge".

Jeg havde ukarakteristisk svært ved at forstå, hvor fysisk hæmmet jeg var på svampene. I det ene øjeblik kunne jeg føle at "jeg er sgu da ikke så ramt", men der var alt for mange andre tegn på, at jeg slet ikke havde kontrol over mig selv rent motorisk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med risiko for at lyde som et koldt og kynisk røvhul - jeg hader idioter der ikke kan finde ud af ikke at fucke totalt op på den måde bare fordi de er på stoffer. Forstå mig ret, vi fucker alle op, men vi slår sgu da ikke os selv ihjel. Nu får alle os andre den sikkert i røven pga det her, med stramninger og jeg skal komme efter dig. Idiot :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Ha, som om nogen i mit liv ville forvente jeg tog mit liv ? De ville også give stofferne skylden hvis jeg en dag tog den udvej.

Hun kunne bare ikke klare presset. Og alt i alt var det hendes eget valg, og hvis man ikke er gammel nok til at håndtere eurofoserende (aiigh?:?) stoffer, så skal man bare holde sig fra dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]