Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har nu efterhånden taget amf og cola en del gange, men man høre jo ens forældre og andre bekymrende mennesker at man bliver dum og hjerneskadet af stoffer. Men efter alle mine gange på stoffer synes jeg squ ikke jeg er blevet mindre begavet.
Man har self lidt tømmermænd efter en vild weekend, men det er vel ikke værre end alkohol. Jeg er klar over stoffer ikke er sundt for kroppen, men jeg tror personligt på at det ikke er stofferne som gær en dum men de omgivelser man lever i.

Hvad siger i drenge/piger? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Amf og cola vil jeg nok betegne som stoffer der gør dig ret blank ved overforbrug... Men alt med måde :!:

Titel:
In our memories

Se den her webcast http://www.ku.dk/satsning/krop_og_bevidsthed/hjerneuge/
Den fortæller lidt om hvad der sker, når du tar coke og amf.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Politistat> præcis den tænkte jeg også på at linke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Er der nogen som gider, kort, at ridse op hvad den webcast siger om netop amfetamin og kokain?

Min mac vil ikke afspille den! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg vil da nok kalde mig selv rimelig dum efter mit forbrug af stoffer, jeg er ihvertfald ikke blevet bedre til at huske og har osse rimelig svært ved matematik, og vil nok skyde skylden på narkoen, men det er vel en af de riskoer der osse er. og det er udelukkende min egen skyld det ved jeg godt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
SiCriS skrev:
Jeg vil da nok kalde mig selv rimelig dum efter mit forbrug af stoffer, jeg er ihvertfald ikke blevet bedre til at huske og har osse rimelig svært ved matematik, og vil nok skyde skylden på narkoen, men det er vel en af de riskoer der osse er. og det er udelukkende min egen skyld det ved jeg godt.

Det er da meget muligt, at du har taget skade, men er du nu sikker på at narkoen har forårsaget de ting, som du nævner? Jeg var selv ret distræt også i folkeskolen, før jeg begyndte at eksperimentere og jeg har aldrig været specielt skarp til matematik. Massere af mennesker i det danske samfund forstår ikke matematik, og det vel og mærke uden at de har været involveret i stof(mis)brug. Jeg kan godt selv blive lidt nervøs for, om jeg måske har taget skadet, men det har ihvertfald ikke været muligt for mig at se en nedgang i mine kommensurable karakterer i de tre-fire år, hvor mit forbrug var heftigst. Dette skal dog ikke være nogen opfordring, og jeg overvejer da også af og til, om jeg mon har mistet lidt af min skarphed.

Mvh. Psyko

Ps. Jeg har primært taget opioder, og coke er det eneste som jeg har haft noget der lignede et weekendmisbrug af (dog kun henover et halvt år.)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
SiCriS skrev:

Jeg vil nu også følge Psyko her...

Jeg har godt nok aldrig troet, jeg skulle bryde mig om matematik ovenpå det tørre folkeskolestof, men jeg fik lysten og flair for det, da jeg kom på handelsskolen! At jeg så i dag, hvor jeg ikke har det mere, ikke kan huske størstedelen af det, kan forklares, som min lærer også ville have gjort: Træning, træning, træning!

Jeg tror sgu mere, det er fordi jeg ikke er inde i rytmen mere, og så er det gået i glemmebogen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Udtrykket " Vi maler byen rød, prisen er et hovede af grød"
Er ikke helt ved siden af når man snakker amf,cola,kix hver weekend!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har selv røget utrolig meget hash det sidste års tid, derudover har jeg haft et mindre misbrug af amfetamin (to uger på, to uger uden i tre måneder) og for at toppe det, så tog jeg mange E tabletter.

Jeg droppede så ud af 2.g i januar - hvorfor? Fordi jeg kun interesserede mig for stoffer, og ikke en uddannelse. Alt dette har så resulteret i, at jeg skal starte på et nyt gymnasium, vel og mærket 1.g, her til sommer. Det er da for nederen!

Så hvad angår dumhed, så ja! De gjorde mig dumme i form af, at jeg var ligeglad med indlæring, og hellere ville brænde hjerneceller af.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Man skal i hvert fald være stærk nok, for at ku gennemføre.. jeg har gennemført, men ku da godt mærke at de har gjort mig dummere.. så derfor stoppede jeg det også igen.. efter jeg fuldendte har jeg da taget igen, nu føler jeg ik jeg er blevet mere dum.. men man bruger jo heller ik hjernen på samme måde, når det er det samme arbejde dag efter dag.. :wink: Så det vil måske nok ku mærkes, hvis jeg sku starte op med at læse igen.

Så vil sige uddannelse og stoffer høre ik sammen.. I hvert fald ik E og Amf :roll: Det er muligt andre stoffer sagtens kan gå an..

Men bare lige min mening

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg tror ikke du bliver dummere.
jeg har også droppet ud af htx på 2. år - jeg fik muligheden at komme til tiden, med færdiggjorte opgaver, eller forsvinde, og jeg forsvandt, simpelhen fordi mit focus var flyttet fra at sidde og lære gymnasie-stof, til at være i by-livet og lære om stoffer.
Men mine karakterer i skolen var ikke faldet - enkelte var (grundet manglende interesse), men de fleste var de samme, da fysik og elektronik stadig havde min interesse.

når man indtager et stof flyttes ens focus fra den vandte linie, og ikke alle kan forstå ens nye focusering, og kan opfatte en som et afsporet fjols. men man KAN altså også focusere helt hen i vejret, og man KAN skade sin hukommelse. disse ting opstår ved manglende træning:)

ligsom cola-manden der bruger dagen på at sniffe, træne, deale og køre en tur.
my five

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er sgu ikke blevet dummere - tværtimod. Det er selvfølgelig svært at sige, om det er psykedelikas skyld eller det grunder i naturlig udvikling, men jeg hælder nu mest til den første. Jeg er ihvertfald blevet meget bedre til at sætte mig ind i filosofiske og religiøse spørgsmål og problemstillinger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg mener godt at man kan blive lidt sløvere og umotiveret/apatisk af for meget hash, forvirret og anspændt af for meget amf og cola og lidt nede af for mange ecstacypiller... Det er min erfaring!

Psykadelika som svampe og LSD kan jeg derimod ikke mærke den mindste negative påvirkning af efterfølgende, tværtimod!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Man skal helt klart tage med i sin overvejelse når man har tænk sig at tage stoffer om man nu har overskud til det. Jeg respekterer at folk beruser sig så længe de har råd(på alle leder og kanter) til det og kan finde ud af at prioritere. Børn, samlever, vedligeholdelse af det praktiske (oprydning, rengøring, istandsættelse), uddannelse (hvis man ønsker..), socialt og pengepenge er imo ting man bør prioritere over beruselse for at kunne leve op til det moderne samfunds normer. Det er også langt federe at beruse sig med god samvittighed. Hvornår man har god samvittighed er individuelt.

Når det er sagt, lyder det næsten som om jeg siger et klart og skingrende JA, men sådan er det ikke helt. Det er forskelligt fra stof til stof selvf. Det har omkostninger, men man skal også være afklaret (imo) med hvad ens drømme er! Drømmen forpures let på vejen og det er egentligt helvedes svært at finde den gyldne mellemvej. Man kan for mig at se dumme sig godt og grundigt på to leder i jagten på livet: Man kan fokusere for meget på det sociale - forsøge at føre en afslappet livsstil og lønne sig selv med de reele værdier (og derved føle man har svært ved at leve op til det, fordi det fylder så meget) og man kan fokusere for meget på det materielle (og igen føle at man ar svært ved at leve op til det). Af hvilke ting du end sætter dig i hovedet så er der ikke noget der er rigtigt eller forkert. Det er dit liv men også dig selv der er ansvarlig. Det er svært for mig at give et bedre svar end: Det styrer du selv. Husk at din hjerne er misbruger btw. Nok siger man at der altid er plads til en øl når der er styr på resten, meeen - er det sjovt at drikke alene? Ikke for mig.. Der ligges desværre op til store faldgrupper i vores samfund hvad angår beruselse, så mange føler sig nødsaget til at vælge noget fra, der ellers kan være en nydelse og forplejning af sindet. Vil man helt i balance med sig selv burde man nok meditere - så bevarer man overblikket.

Fornuft er en sjov størrelse.

Titel:
Dedikeret medlem

ke skrev:
SiCriS skrev:

Jeg vil nu også følge Psyko her...

Jeg har godt nok aldrig troet, jeg skulle bryde mig om matematik ovenpå det tørre folkeskolestof, men jeg fik lysten og flair for det, da jeg kom på handelsskolen! At jeg så i dag, hvor jeg ikke har det mere, ikke kan huske størstedelen af det, kan forklares, som min lærer også ville have gjort: Træning, træning, træning!

Jeg tror sgu mere, det er fordi jeg ikke er inde i rytmen mere, og så er det gået i glemmebogen.

kan godt være fordi jeg ik har haft matematik i flere år nu, men jeg vil nu mene jeg er blevet lidt langsommere gennerelt, men jeg har heller aldrig rigtig tænkt mig om ang HR, så jeg kunne forestille mig det var derfor, kan ik skyde problemet på alderen da jeg kun lige er rundet 18 :P

Titel:
Dedikeret medlem

Synes Marok har fat i noget meget rigtigt.

Tror det er en meget individuel sag. Det handler meget om ens personlige indstilling og hvorvidt man holder fast i den, har ambitioner, drømme, mål og man holder fast i den person man er og kun ændrer livsopfattelse via en oplysning/filosofi gennem stoffer og ikke fordi stoffet gør en dummere.
Når det så er sagt skal man jo passe på hvad man leger med da det jo går ind og piller i hovedet på en...

Som i kan se på min signatur er dette kun ud fra egen erfaring og min oplevelse af verden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hmmm pas på den her vogn...

I den periode hvor det gik alt alt for hårdt for sig med cola'en på 1. og 2. semester af min længere videregående, hvor man vel var på hver 2. eller 3. weekend kom jeg alligevel ud med et snit et godt stykke over de 10 efter 1. år. Dermed ikke sagt at jeg ikke følte at jeg burde have taget en slapper dengang.

Synes ikke helt at den kognitive evne fulgte alt for godt med efter nogle hårde weekender :)

Senest rettet af ryan 31 mar 2007 15:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg tror ikke på at stoffer gør dig dummere. Måske er du lidt langsommere og måske også dummere upåvirket i de perioder hvor du tager narkotika. Men hvis du stopper med alt i et halvt år så er du præcis lige så klog som før med mindre dit forbrug har været helt ekstremt.

For 2 år siden startede jeg med at ryge hash hver dag og tog også ret ofte ecstasy, amfetamin, svampe osv. Dette stod på i omkring 1½ år. Jeg skulle her for nylig være med i en test på rigshospitalet omkring langtidsbivirkninger ved brug af ecstasy. Til dette skulle jeg være stoffri i omkring 2 måneder. I slutningen af de to måneder blev jeg sendt til en neuropsykolog. Der fik jeg taget nogle personlighedstests, moral og etik tests og intelligent tests. Jeg satte ny rekord i to af intelligenstestene. Så jeg vil absolut ikke mene jeg er blevet dummere.

PS: Dette indlæg virker ret selvfedt men jeg synes bare selv at jeg er et godt eksempel på at man godt kan have et forbrug af narkotika og stadig have et fugerende socialliv og fungerende hjerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]