Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 16:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Correct me if I'm wrong. Mycelie er svampens rodsystem, så derfor skal du bare rive hele svampen op, da svampe vil poppe op af myceliet igen, da det jo er svampens rødder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
HopIFjorden skrev:
Du skulle bare ha vredet frugterne af kagen... det kan nåes endnu..

Det bliver gjort nu, havde bare den tanke at det ikke var smart at rode for meget i selve mediet, men hvem ved måske gemmer der sig en 2 - 3 gram tørrede i de rester :D

Her er det tørrede resultat, de ser spøjse ud :P
Billede

15.5 gram forresten, det er jo ikke så galt igen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cubensis Apprentice [ZL] skrev:
Jeg vil stadig gerne lige høre mht klipningen, om de evt skal klippes længere nede?

Bliver det ikke svært for frugterne at komme igen når der er fyldt med rester fra forrige flush?

De skal bare vristes stille og roligt fri. du kan derefter skære det allernederste af dine svampe for at få vermiculiten ud. Det vokser lidt uhjælpeligt sammen helt nede ved roden, og det virkede som det bedste for mig at skære det bort i stedet for at bruge lang tid på at piller hver eneste grusede stump ud.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis du søger lidt i trådene kan du finde alle nødvendige svar. Jeg har selv dyrket samme kits, og fandt og fik en masse gode svar på lign. spørgsmål.

Desuden hører der en guide med til kittet, den ligger ret sandsynligt inde på siden hvor du har købt kittet i pdf-format.

Ang. lys så er der vidst næsten ikke grænser for hvor lidt der skal til, udbyttet er ikke på samme måde påvirket af antal lumen som med cannabis.

Svampene ville nok have set lidt mere indbydende ud hvis de var høstet 1 dag tidliger, men syntes ellers i har ramt godt. Havde de stået 1-2 dage mere var de begyndt at vende hatten opad og kittet havde været fyldt med sporer (sort støv). Dette har så vidt jeg ved ingen indflydelse på hverken kittets overlevelse el. svampenes potens. Tror mest det er noget kosmetisk.
Er det til eget forbrug ville jeg nok høste på samme tidspunkt som jer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Neglen skrev:
Ang. lys så er der vidst næsten ikke grænser for hvor lidt der skal til, udbyttet er ikke på samme måde påvirket af antal lumen som med cannabis.

Cannabis er gængse planter og bruger fotosyntese, hvilket kræver lys. Svampe bruger ikke fotosyntese (de lever af rådne dele), så deres vækst afhænger slet ikke af mængden af lys. Såvidt jeg kan regne ud er P. Cubensis en klassisk rådsvamp (de andre to grupper er parasitter og mykorrhizadannere, sidstnævnte lever af bestemte trærs rødder).

Fra Politikens svampebog: "En svamp er en organisme, der lever af at nedbryde levende og døde planter og dyr ved at udskille enzymer gennem si ne cellevægge. Fra planterne adskiller de sig ved at mangle bladgrønt (klorofyl), og fra dyrene ved at mangle mund og tarmkanal."

Efter sigende bruger de lyset til at finde ud af, hvilken retning, de skal gro i. Så gror du i et skab gavner lys nok lidt, ellers er dagslys/"stuelys" vist rigeligt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

funderede over om det ikke ville være en god idé, hvis svampene kun bruger lyset som vejviser, at sætte noget pap eller mørkt plastik rundt på siderne af growkittet, så de kun modtager lys fra oven...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

frikadellehans skrev:
funderede over om det ikke ville være en god idé, hvis svampene kun bruger lyset som vejviser, at sætte noget pap eller mørkt plastik rundt på siderne af growkittet, så de kun modtager lys fra oven...

På nær hvis man er meget nervøs for, at ens svampe kommer til at vokse i nogle helt fucked retninger, vil det næppe være nødvendigt. Som nogle stykker pointerer, kan man jo bare vende sin boks en gang imellem, alt efter om man kan se svampene vokser i en bestemt retning.
Men som udgangs punkt er det ikke spor problematisk, hvis en svamp skulle beslutte at vokse lidt mere vertikalt, end hvad der umiddelbart ser naturligt ud.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Homo Superior skrev:
frikadellehans skrev:

På nær hvis man er meget nervøs for, at ens svampe kommer til at vokse i nogle helt fucked retninger, vil det næppe være nødvendigt. Som nogle stykker pointerer, kan man jo bare vende sin boks en gang imellem, alt efter om man kan se svampene vokser i en bestemt retning.
Men som udgangs punkt er det ikke spor problematisk, hvis en svamp skulle beslutte at vokse lidt mere vertikalt, end hvad der umiddelbart ser naturligt ud.

Problemer er at de rent faktisk ofte vokser i nogle helt fucked retninger, f.eks. nedad så de skal graves fri af kagen. Om du kan sætte pap på siderne aner jeg ikke, men det er da forsøget værd!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Neglen skrev:
Problemer er at de rent faktisk ofte vokser i nogle helt fucked retninger, f.eks. nedad så de skal graves fri af kagen. Om du kan sætte pap på siderne aner jeg ikke, men det er da forsøget værd!

Okay, det ikke noget jeg selv har været ude for, men det også begrænset hvor megen erfaring jeg har med selv at gro.
Og desuden plejer mit growkit at stå mere eller mindre fremme, med normalt lys.

Men hvis det problem, så go for it!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Lige et tillægs spørgsmål. skal det være konstant lys, eller er det iorden at der er mørkt om natten ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
De skal ikke have konstant lys. Det perfekte miljø til at dyrke dine svampe er et miljø, som er så naturtro som det kan blive, dvs. at lyset følger dagens cyklus, at der er "vind" (i form af konstant udskiftelse af luft, dog med vedligeholdelse af fugtigheden) osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]