Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvor stærkt virker Salvia Divinorum på en? Hvordan føles det mm.?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Aron skrev:
Hvor stærkt virker Salvia Divinorum på en? Hvordan føles det mm.?

http://www.psychedelia.dk/forum/search.php

http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... _Divinorum

Titel:
Psychedelia Sponsor

Yes, læs rapporterne. De er ret underholdende mange af dem - og hvis de lyder overdrevne, så er de snarere det modsatte.

Som du vil opdage, så kommer næsten alle rapportørerne til kort på et tidspunkt og skriver at de ikke kan beskrive hvad der sker. Det sker typisk når oplevelsen skrider ind i det transpersonelle 3-4 på Shulgin. Her er det vanskeligt at sige hvad der sker fordi den del af dig der oplever det kan være splittet op i elementarpartikler spredt ud over universet. Man kan simpelthen komme et sted hen hvor det ikke giver mening af spørge hvem der oplever hvad.

Mange stoffer kan give dig en interessant oplevelse, hvor du stadig er herre i eget hus. Trippet kommer som en oplevelse du kan være på lidt afstand af, man griner måske af at noget er anderledes eller funderer over mystiske problemstillinger og får hallucinationer. Salvia derimod kan store doser skære helt ind til benet af eksistensen og vende den på vrangen på ekstremt bizarre måder. Det kan være ret skræmmende i de faser hvor man stadig kan holde fast i egoet og konsensusrealitet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Evt prøv og søg på http://www.video.google.com efter salvia.

Så kan du se "udefra" hvor fucked folk bliver.. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kan man egentlig godt bare spise det?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Aron skrev:
kan man egentlig godt bare spise det?

Ja det er muligt at tygge bladene.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvilken måde ville man få mest ud af. ryge på bong, spand eller bare tygge det?

Ps hvor hæsligt er de at tygge?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Aron skrev:
hvilken måde ville man få mest ud af. ryge på bong, spand eller bare tygge det?

Ps hvor hæsligt er de at tygge?

Spand, bong.

Men start stille og roligt ud!! Det kan ikke siges nok gange. Du ender med at blive straffet i sidste ende hvis du ikke respekterer urten. :)

Forresten er stormlighter et must for indtagelse.

Synes du skulle tage at lave lidt mere research inden du prøver det, da det jo er tydeligt at det eneste du er ude på er at blive 'FUcKeD up'. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Prøv nu at søge på emnerne og tjek linksne og kik leksikonnet eller psykopedia eller hvad det nu hedder.
Man kan godt spise det, men man får ikke noget ud af det. Men man kan optage det virksomme stof gennem slimhinderne i munden..... Så hvis du sider eller ligger en halv times tid med det under tungen, og derefter spytter det ud. Eftersigende skulle det virke længere, men knapt så voldsomt. I mindre doser skulle denne intagelses metode også være glimrende til mindre doser, i forbindelse med meditation.

De gange jeg har røget det, har det føltes som om min krop er blevet revet op, men på en meget uvirkelig måde, hvorefter den er gået i forbindelse med en meget virkelig, men drømmeagtig anden dimension eller bevidstheder.... Jeg kender andre der oplever deres bevidsthed gennem ting der rent faktisk eksisterer eller har haft en oplevelse af at rejse i tiden.

De fleste siger at de ikke fatter hvad der foregår før bagefter, det gælder også for mig.... Det hele går meget hurtigt. Du er hjemme igen efter 5-10 min..... Jeg har dog hørt om folk der slet ikke har fået noget ud af det (i øvrigt meget normalt første gang), folk der er blevet skræmt fra vid og sans, eller folk der er kommet til skade fysisk fordi de har tåget rundt mens de er blevet blæst til outer space.

Så vær forsigtig, tag det en dag hvor du har det godt og hvor du har lyst til at opleve noget meget mystisk, ryg og læg dig ned og luk øjnene... Det er måske bedst at tage det mens en god ven er til stede, som er clean så han kan se hvis det går galt, og kan holde kæft i 10 min.

Man er påvirket ½-1 time efter oplevelsen... Jeg er personligt lidt desorienteret de første minutter efter; kroppen virker helt forkert i verden . En stemning af ro og glæde blandet med følelsen man har efter en smuk drøm. Det jeg oplevede føles virkligt men fjernt.....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg vil gerne lige have sat det på det rene. Hvad betyder det når der står fx 20x eller 15x på glasset? Er det styrken? Hvilken er det bedste at fyre på (5x,15x eller 20x)?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Tag nu for fanden, at læse lidt op på emnet selv Aron! Men ja det er styrken på ekstraktet.. Jeg vil råde dig til at starte med bladene, for at lære urten, at kende men hvis du endelig vil gå direkte til ekstraktet, så start for guds skyld med 5x ekstrakt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har for helvede også læst om det.. Men jeg stiller de spørgsmål jeg ikke selv li kan få svar på...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Aron skrev:
jeg har for helvede også læst om det.. Men jeg stiller de spørgsmål jeg ikke selv li kan få svar på...

Hvorfor lyder hele dit indlæg så som om at du lige har fundet navnet 'salvia' på en eller anden tilfældig side, og nu vil have os til at fortælle dig alt. :)

Men går da også ud fra at du har fået svar på dine spørgsmål nu.

Medlem
Brugeravatar

what hvornår har jeg nogensinde skrevet alt det? Jeg bliver helt nervøs for at der er en eller anden der har misbrugtbrugt min bruger?!

Selvfølgelig kender jeg til hvad de forskellige (x) værdier betyder etc. altså hvor mange gange styrken er ganget -*-x- også alle de bandeord det jo forfærdeligt at sidde og læse ! :D Jeg har nok siddet i en eller andet rus..:?

In our memories
Brugeravatar

what the fuck, hvorfor lod du den ikke bare ligge i glemmebogen?
:whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Min opfattelse af Salvia er at det er voldsomt disorienterende fysisk. Kroppen bliver bøjet og delt og slynget rundt i alle umulige retninger..
Mentalt har jeg aldrig rigtigt fået noget brugbart ud af Salvia.. Men det betyder ikke jeg ikke respekterer urten! Jeg ved hvordan nogle af mine venner har brændt fingrene på Sally så jeg er stadig varsom med min Set & Setting..
Tror det har potentiale for udforskning af ens hukommelse og psyke, men jeg har desværre ikke oplevet det endnu..

Og lige et hint.. Lig dig ned efter exhalering..

undskylder mit dårlige dansk.. skal lige vende mig til at tænke og skrive dansk igen..

/Cope aka. Lila

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]