Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lad os nu sige at man havde et glas med Kodein med 25mg pr pille.
Hvor mange skulle man så spise for at få en ønsket virkning (Brian spørgsmålet)??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
tjaa hvis jeg var dig, ville jeg kyle 4 styks ned tha big fat belly!, supplere med en god pind ovenpå.
Også vente et par timer, derefter vil du få den optimale virking i form af en joint! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

150mg er vel en passende dosis.. Det skal lige siges at nogle (inkl. me) skal have meget mere. Jeg har taget 300mg på engang og mærkede ikke ret meget.

Junior medlem

Geografisk sted: Sverige :)
100-150 mg är en bra dos som du blir ganska sänkt på. Speciellt om du röker till [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Om jag hade varit du så hade jag extraherat ur all skit (brukar vara 500 mg paracetamol per tablett i de svenska tabletterna iaf) eftersom de mördar levern.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal op på et sted mellem 100 og 200 mg.Det svarer til mellem 10-20 mg Morfin.
Der klør a h til,i starten men prøv at lade være med at klø,for det gør det bare endnu være.
Efter en time eller to,begynder det at gå væk,og den fede Opiatvirkning er tilstede. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
@Gonzo> Kender du noget til om man kan være delvis resistent over for morfin?

Jeg har flere gange taget blandt kodein og klart at det er en dejlig fornemmelse, men der skal bare vildt store doser til.

350-400 mg kodein er kun nok til at give en svag summen i kraniet og kløen får jeg næsten heller ikke ved de doser.
(har prøvet på tom mave og knust alle pillerne til pulver først)

Hvor store doser kan man klare uden risiko?
(det er ikke pga. af fast brug)

Narkohunden har samme problem...jeg fatter det simpelthen ikke [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

[ 11 Juni 2002: Besked ændret af: Knox ]

In our memories
Brugeravatar

hvis man skyller sine piller ned med et par øl og en joint plejer man ikke at blive skuffet.

Insane psychedelia user!

Nu burde 40mg morfin i sig selv ikke skuffe, men det gjorde det..

Jeg tror jeg vil prøve at lave noget valume-tee og se og det ikke skulle give udslag [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg tager lige denne gamle post op igen, da jeg har endnu et kodein-spørgsmål. Hvor meget er det tilrådeligt at indtage på én gang, og findes der en øvre grænse for kodein? (ligesom der f.eks gør med LSD.)

En god dosis ligger på 300mg. for mit vedkommende, men jeg overvejede at hæve den lidt, for at blive mere lam. Er der nogen problemer i det?

Mvh. Psyko :)

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
The LD50 (lethal dose for %50) is 800mg in the average person. Death from codeine, unlike most opiates, includes restlessness, seizures and eventually death from respiratory arrest. Some sources indicate that the lower-end LD50 may be around 500mg, so doses above 450mg are in the red zone.

Citat:
Most people settle around the 250mg mark for the best euphoria, with the least side effects.

http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml#effects

så hvorfor ikke bruger en pind eller 2 sammen med ~300 mg bare for at være på den sikre side.. :wink:

Titel:
In our memories

sorn skrev:
Citat:
så hvorfor ikke bruger en pind eller 2 sammen med ~300 mg bare for at være på den sikre side.. :wink:

Mange tak for hjælpen, jeg bryder mig desværre ikke meget om at ryge hash, og slet ikke når jeg går i skole.

Mvh. Psyko

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Jeg tager lige denne gamle post op igen, da jeg har endnu et kodein-spørgsmål. Hvor meget er det tilrådeligt at indtage på én gang, og findes der en øvre grænse for kodein? (ligesom der f.eks gør med LSD.)

En god dosis ligger på 300mg. for mit vedkommende, men jeg overvejede at hæve den lidt, for at blive mere lam. Er der nogen problemer i det?

Mvh. Psyko :)

Hej der...
Ikke hvis du ikke har synderlige bivirkninger ved 300mg.Prøv at hæve omkring 50-75mg.
Jeg tror det er omkring 15% af befolkningen der har vanskeligheder ved at omsætte Kodeinen til Morf i leveren på grund af et manglende enzym pytocrome et eller andet.Men hvis du bliver skæv af 300mg er du ikke i den kategori.

Jeg tror ikke man kan sige der er et loft ligesom med LSD,hvis din tolerance er i bund,så du må veje virkning op imod bivirkninger.

Når du får for meget bliver klø problemet ulideligt,og hvis du tager rigtig meget holder du op med at trække vejret ligesom med andre Opiater.

Hygge......... :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
200 mg skyllet ned med en ½ liter Tuborg Gyldne Dame og så en go joint efter en times tid.. så er du ikke i tvivl om det virker!

In our memories

@Gonzo: Mange tak for informationerne, det er rart med nogle svar der bygger på personlig erfaring (ikke fordi de andre svar ikke også er brugbare.)

Jeg får ikke synderligt meget kvalme af 300mg. kodein, jeg har ikke engang behov for at ligge ned (hvilket jeg ellers gør på andre opiater, når kvalmen bliver for svær.) Den eneste bivirkning er kløen, men den passerer som regel igen, hvis man ikke kradser sig uhæmmet. Jeg plejer at lade hænderne køre forsigtigt over huden, hvilket giver en vis lindrende effekt, synes jeg.

Et helt andet spørgsmål: Jeg prøvede en aften at indtage 1,4mg. buprenorphin (Temgesic) over nogle timer, men da jeg vågnede næste morgen havde jeg voldsomt meget kvalme, var svimmel og generelt utilpas ikke ulig kraftig influenza. Tre dage efter tog jeg så en dose buprenorphin der lå på omkring 1,8mg. (eller næsten en hel Subutex) og denne gang fik jeg praktisk taget ingen bivirkninger. Den eneste forskel jeg kan komme i tanke om, er at første gang indtog jeg vist en enkelt af de 3½ temgesic sublingualt, i mens resten blev insuffleret. Med Subutex'en blev det hele administreret i næsen.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Buprenorphin virker meget længe ala Metadon.Den eneste grund jeg kan komme på lige nu,er at du stadig har haft bup i kroppen,og derved har "vænnet" kroppen til de bivirkninger der kan forekomme.
Noget af det samme kan ske med Metadon,bare i mindre omfang.

Jeg må indrømme de få gange jeg har prøver Subutex er jeg blevet skuffet.Så foretrækker jeg altså Ketogan eller Fentanyl. :P

Hygge................. :D

PS
Hvad enten man sniffer eller indtager det sublingualt skulle ikke ændre virknigen.Måske at det virker lidt hurtigere hvis du sniffer.

Titel:
In our memories

Gonzo > Tak for svaret! :)

Jeg bryder mig heller ikke synderligt om buprenorphin, og jeg foretrækker helt klart kodein, ketogan eller lignende. Fentanyl er jeg desværre aldrig blevet tilbudt, det står ellers højt på min ønskeliste.

mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Kan man købe Kodein i håndkøb, og i så fald hvad hedder pillerne så? Jeg har siddet og søgt lidt omkring det inde på google, men synes jeg får en masse forskellige populærnavne for kodein og kan ikke helt finde ud af om man kun kan få det på recept.

Jeg har aldrig prøvet et opiat, men efter hvad jeg har kunne læse mig til lyder blandingen af kodein, et par øl og nogle joints som noget der giver den virkning jeg er ude efter. Til 1. gang hvad siger i så til: 200mg kodein, 1-2 øl og et par gode joints? For meget, for lidt, tilpas...?

Titel:
Dedikeret medlem

codymagnyl

/edit: Opfodre hermed ingen, at de blot skal guffe løs af kodymagnyl'er.

Senest rettet af sorn 19 aug 2004 15:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sorn for fanden, tænk dig lige om! Den måde du skriver det på lyder som om man bare kan guffe kodimagnyler uden at ekstrahere først, hvilket absolut må frarådes, eftersom man med 99% sikkerhed dør af den mængde acetylsalicylsyre der er i det antal piller der skal til for at man får kodein nok til at kunne mærke det!

Der findes ikke nogen midler i håndkøb med kodein som eneste aktivstof, men man kan ekstrahere kodeinen fra kodimagnyler uden større besvær, der er en udmærket beskrivelse af metoden i alkymistens hjørne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nemlig Child.
Da jeg var hooked på Heroin og før jeg havde fået Ibogain,var jeg på en nedtrapningstur på Fyn I Tommerup.

Da vi var rigtig elendige af abstinenser,var der en der fik den ide,at guffe Kodymagnyler,fordi "der var jo Kodein i"(alm opstemte lyde,klask på ryggen og high fives).. :roll:

.Jeg kan ikke huske hvor mange de andre tog men jeg høvlede ihvertfald
omkring 30 ned i røret,og satte mig forventningsfuldt tilbage i sofaen,og ventede på en dejlig afstressende rekreationel Opiat virkning:
Hold kæft hvor blev vi syge.

Acetylsalicylsyren gjorde at jeg brækkede mig hvert kvarter resten af natten,jeg glemmer det aldrig.Samtidig fik jeg en led hyletone i ørene,og min hørelse var nedsat,det var et mareridt.(typisk for Acetylsalisylsyre forgiftning).
Først omkring daggry,kunne jeg begynde at holde noget nælk nede.

Åh forresten,jo abstinenserne forsvandt,men vi blev så syge at vi med glæde havde byttet til dobbelt så kraftige abstier.Det var virklig en non kvalitets rekreationel stofindtagelse vi der lavede.Shiiit..
Hold kæft hvor har man været dum en gang imellem.
Tro mig venner det er IKKE anbefalet... :D
Få fjernet AL syren,før i så meget som overvejer at indtage skidtet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]