Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle cannabis nydere.

Jeg har fået fingrene i en værre skod hash. Den giver en ringe high, den lugter dårligt og den er knastør.

Jeg sad så og læste Xpert's cannabis guide (top arbejde) og fandt linket:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php? ... ht=soapbar
en metode til at rense "soapbar" hash, det måtte prøves!

Min fremgangsmåde:

1. Først smudrede jeg hashen, ikke overdrevet fint men nogenlunde.

2. Jeg bragte en gryde vand i kog. Da den havde kogt slukkede jeg for varmen ventede jeg 1 min med at hælde min hash i da jeg var bange for at hashen skulle tage skade af den strenge varme.
En sød stank bredte sig i hele køkkenet, kan ikke beskrive det, det lugtede fælt :cry: Efter 10 min i vandet var vandet blevet farvet helt mørkegult, og nede på bunden lå der det fineste hash.

3. Jeg kørte nu vandet igennem en kaffe tragt med et filter. Filtrerede vandet 3 gange for at sikre så små tab som muligt.
Slut resultatet var ikke særlig pænt!!! Nede i filteret lå der sammen med hashen: Små fine stilke (tror det har været plantedele), små røde kugler som jeg ikke kunne identificere, lignede chili :lol: ydermere fandt jeg små hår og disse har ikke været for mig da jeg har rimelig langt hår. FY FOR POKKER SIGER JEG BARE!

4. Lagde nu mit produkt ud på en vand afvisende overflade (et stykke plastic), sorterede disse urenheder fra og "duppede" hashen med noget papir for at få noget vand fra. Herefter rullede jeg det sammen i en klump celofan lavede bitte små huller i, og gav det 10 min med en føntørrer. Da klumpen havde vilet sig lidt smuldrede jeg den fint og lagde den på radiatoren en time.

Resultat: En fin lille grøn masse der lugter meget bedre end før hvor min klump var mørkebrun, doven og stank langt væk.

Konklusion: har ikke røget mit produkt endnu, men jeg er ikke i tvivl om at mit lille projekt har forbedret min røg stort. HELT sikkert ikke sidste gang jeg prøver dette.

Til næste gang: Næste gang vil jeg prøve at veje min klump før og efter og jeg vil prøve at tage nogle billeder så folk kan se hvor klamt det egentlig er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det lyder da som en let og forståelig fremgangs metode til rensning af sit elendige hash.

Du må lige fortælle om det er et godt produkt du har fået ud af det. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Alt for fedt det der, jeg vil helt klart prøve det med lidt af det standard jeg henter i dag.

Titel:
Øhh er det mig der er dum eller vil det ikke være meget mere smart at købe noget ordenlig hash frem for at prøve at forbedre noget lort en gang til? Fair nok at prøve og lave forsøg, men efter min mening vil det være nemmer at undgå standart/soapbar som er to navne for morrocos ørken støv cuttet med hamp og bundet med bivoks.

Jeg ville helt klart vælge at trække med Butan, hexan eller ether og så bare bruge olien til at lave oliehash af eller noget i den stil. Meget mindre arbejde og du får et meget rent produkt ud af det.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Piercer skrev:
Øhh er det mig der er dum eller vil det ikke være meget mere smart at købe noget ordenlig hash frem for at prøve at forbedre noget lort en gang til?

Du lægger bare en adresse i en PM, så kommer jeg gerne og henter noget af dette "ordentlige hash" du omtaler :P

Piercer skrev:
Jeg ville helt klart vælge at trække med Butan, hexan eller ether og så bare bruge olien til at lave oliehash af eller noget i den stil. Meget mindre arbejde og du får et meget rent produkt ud af det.

Nu er jeg stadig lidt ny mht bearbajdning af hash, og syntes den metode jeg oprissede er et godt alternativ hvis man ikke er godtnok inde i brugen af de gasser du nævner.
Nu har jeg røget lidt af den og det har helt sikkert gjort røgen bedre, mere potent og renere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zomgwtf skrev:
2. Jeg bragte en gryde vand i kog. Da den havde kogt slukkede jeg for varmen ventede jeg 1 min med at hælde min hash i da jeg var bange for at hashen skulle tage skade af den strenge varme.

THC har et kogepunkt på 155 °C, så kogende vand har intet at skulle have sagt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]