At sprog tøjler og propper i kasser er vel så en side af sagen.. Jeg er ganske enig det meste af vejen, der mangler bare en forklaring. Visse ting bør forblive uudtrykte gennem sproget, eftersom en anskuelse af en eller anden dimension har det med at få opfattelsen til at tabe værdi, eller nok nærmere: den manifesteres lettere i hjernen uden de detaljer man ikke fik med, som kun var synelige igennem de andre (eller den nye) dimension/-er (i helhed). Hvis da ikke det var fordi man druknede dem i andre pointer

den kender jeg godt. Rodehoved, tsk,tsk.
Når det så er sagt, som egentligt blot er en bekræftigelse af hvad i siger, så vil jeg også gerne gøre opmærksom på at de brikker vi flytter rundt på hele tiden, kaldet sproget, betyder meget mere end man kan forklare med sproget selv! (ja nok ligger vi noget i ordene, visaliseringer bla., men prøv nu at følg mig lidt endnu) Derudover kan vores udtalelser twistes til ugenkendelighed - det lettest tilgængelige eksempel er vel et badtrip, hvor hjernen okser løs for at udregne en hver potientiel fare omkring dig - og vigtigst af alt i dette eksempel - i andres udtalelser. Det er faktisk lidt sjovt, at fordi du blev utryg, men er for konfus og medtaget at dine omgivelser i trippet til at bevare fokus, så skyder du bare løs på alt og alle, men også ganske forunderligt. Hjernen er stor, men LANGT hen ad vejen vil jeg vove at påstå at sproget er det vi skylder mest. Så kom nu ikke og sig, bare fordi at hjernen er så fantastisk at den kan jonglere rundt med sproget (så vi for det meste misforstår hinanden) at den sproglige kommunikation ikke har langt de fleste kompetancer. Ren logik siger jo godt nok at hjernen er en pc og sproget er et spil, men den holder bare ikke når man tænker over det lidt længere ( ikke i en sprogligs hoved

). Det er nok nærmere omvendt (altså at vi ikke er så gode til at overskue sproget som vi nu går og tror vi er og derfor har svære ved at nå ind til hinanden (at vi har forskellige opfattelser spiller selvf. også ind, men come on))- well jeg har ikke sagt noget konkret, blot konkluderet at sproget ikke bare indskrænker mulighederne. At påstå at det gør så er et vådeskud.
I vil altid kunne sige at det fordi jeg har en bitter trang til at forsvare det jeg står for, men jeg vil nok nærmere mene at jeg har vendt problemstillingen før eftersom jeg omgiver mig med den tit og ofte..