Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 11:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Gonzo:
Lidocain er iøvrigt også brugt meget af tandlæger til at bedøve når der skal bores.
[ 20 Juli 2002: Besked ændret af: Gonzo ]
<HR></BLOCKQUOTE>

bliver man så narkoman af at gå til tandlæge...?
jeg mente at det var adrennalin (eller hvordan det staves) de brugte til at bedøve med. det blev ihvertfald sagt engang jeg lå i tandlægestolen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi Torben
Nej.Lidocain og de andre derivater af Kokain har fået fjernet den euforiserende virkning.
De ER meget tætte familie medlemmer af Koka gruppen,men der er ikke megen virkning at hente. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Adrenalin blivger brugt meget på sygehuse og operations stuer,når folk er lige ved at dø,på grund af hjertestop eller lign.
Så får de f.eks et skud lige i hjertet,hvis det er gået i stå,og de ikke kan få det igang med el stimuli(el chock) .

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hey Gonzo Hvis du lige havde gidet tjekke det link jeg postede havde du kunne se at Lidocain og Adrenalin blandes til et lokalbedøvende preparat som for eksempel til brug hos tandlægen ellers vil jeg mene at lattergas var mere udbredt hos tandlægen men hvad ved jeg
og med hensyn til din adrenalin defination skal du ikke hører efter hvad de siger i skadestuen
LOL

[ 28 Juli 2002: Besked ændret af: Marc ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi Marc
Det er sq ikke noget jeg har fra skadestuen.
Min pige fik en 5 ml pumpe,med 3 ml Adrenalin lige i hjertet da de ikke kunne få liv i hende.
Det er en kendt procedure når alt andet slår fejl. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dvs. at adrenalinen rent faktisk reddede hendes liv :-)
...lidt a´la Pulp Fiction [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Ok som CannaChem siger er det vist lidt i stil med pulp fiction hvor pigen oderer og får en sprøjte med adrenalin og det passer også det du siger Gonzo forskellen er bare at det din datter blev sprøjtet med var ren adrenalin imodsætning til det som jeg før nævnte som var et lokalbedøvende middel lidocainen gør at muskelfibrene bevæger sig meget hurtigt uden koordination og derved giver de ikke en effektiv kontraktion af venstre nedre hjertekammer derfor blandes den op med Adrenalin for at få hjertet til at pumpe huritgere
Hilsen Marc

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]