Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: skunk vs hash
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Vil man blive ligeså hooked på at ryge hver dag hvis det nu var skunk man røg hver dag, som man ville blive hvis det var hash man røg.

Og vil man blive ligeså stenet i hovedet konstant og vil ens hukommelse og ting være lige så fuckt hvis det var skunk man røg hver dag, som hvis det var hash.

:?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Skunk er meget slemmere, imo.

men synes man bliver skæv hver aften ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Det vil jo nok være slemmere ved brug af skunk frem for "normal" hash. Da THC % i skunk er noget højere.

Titel: skunk
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
I USA er skunk langt mere udbredt end hash og der er vidst ikke nogen forskel i hvor hooked brugerne er.

Konsekvenserne er større ved skunk, da det er 10-20 gange stærkere. Jeg så en rapportage i england om unge der blev "sindssyge" af alt den stærke skunk som er i omløb derovre.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
T.... skrev:
Vil man blive ligeså hooked på at ryge hver dag hvis det nu var skunk man røg hver dag, som man ville blive hvis det var hash man røg.

Og vil man blive ligeså stenet i hovedet konstant og vil ens hukommelse og ting være lige så fuckt hvis det var skunk man røg hver dag, som hvis det var hash.

:?:

Kort og kontant. Ja.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg har prøvet den del.

Røget standard tørt jyde/rocker hash i flere år hver dag og det er det allerværste fordi det er blandet op og ikke er rent.

hvis man har noget god kvali hash så bliver man ikke så stenet som med det dårlige. slet ikke i længden.

Det er helt det samme med skunk. Har fået skunk masser af gange her fra groere i danmark og det var ikke groet optimalt og så bliver man meget stenet af det. Når jeg så har fået den samme sort fra en meget proffesionel groer som har styr på det, så er der et par forskelle. THC procenten er højere, det smager bedre og man bliver ikke stenet af det.

Men generelt er det dumt at ryge hver aften hvis man har noget man skal dagen efter. Men hvis man endelig skal så ryg kvali skunk/hash og kun 1 joint. Har en lille huske regel. Hvis jeg skal mødes med nogen eller arbejde kl.8 så ryger jeg aldrig noget efter kl.20 om aftenen dagen før- kald den 12timers reglen hvis du vil. Så kan jeg ihvertfald garantere du ikke er stenet kl.8 når du skal noget.

Mvh Mikkel

Titel: Re: skunk
2C - Baske skrev:
I USA er skunk langt mere udbredt end hash og der er vidst ikke nogen forskel i hvor hooked brugerne er.

Konsekvenserne er større ved skunk, da det er 10-20 gange stærkere. Jeg så en rapportage i england om unge der blev "sindssyge" af alt den stærke skunk som er i omløb derovre.

10 - 20 gange stærkere end hash?

Øhhhhh er det bare min logik der siger at det der er noget ævl, prøv lige at tænk jer lidt om inden i poster sådan noget?

Når vi nu kigger på USA så er deres weed ikke 20 gange stærkere end deres hash, fordi i USA er hash ikke noget der er i normal handel. Til gengæld så er langt det meste hash der bliver lavet i USA top kvalitets ryst eller Bubble/isolator hash der er lavet på indendørs dyrket topskud.

Kigger vi på danske forhold, så ja så er et gram super godt weed meget stærkere end morrocansk ørken presset og bundet med bivoks. Det er ikke en klump go håndlavet hash fra Indien, eller noget i den stil der er sammenlignet med når de siger det er 20 gange så stærk som hash. Det er den dårligste standart de kan finde!

Personligt så ryger jeg stort set kun danks hash når jeg ryger hash, det er helt sikkert at der er ikke noget "skunk" der er stærkere end det. Da det er lavet på skunk langt det meste, selvfølig er der stor forskel på om man benytter inden- eller udendørs planter og hvilke sorter. Men teoretisk set er hash stærkere end skunk da det har en højere koncentration end de rå topskud.

Fordelen ved at ryge skunk frem for hash er efter min mening at man bliver ca. lige så skæv, men det hænger ikke i hovedet på samme måde dagen efter. Jeg kan og har fungeret fint med arbejde osv i lang tid med et daglig forbrug af skunk, det kan jeg ikke med et daglig forbrug af hash og slet ikke hash der er impoteret fra Morroco fordi der ofter er en masse crap blandet i deres hash. efter 14 dage med dårlig morroc er det svært at stå op om morgen, man er sløv og hovedet står "stille".

MVH
Piercer

Titel: ..
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Piercer, nu var det godt nok england jeg snakkede om vedr. den stærke skunk og den ringe Hash. Og USA var bare en sidebemærkning omkring hvor hooked man bliver.
Men jeg er da overbevist om at der er mere hold i det du skriver, da mit bare var et skud fra hoften!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Efter min mening påvirker skunk/pot mig meget mindre i dagene efter end stenet marok røget hver dag. Derudover så har jeg aldrig oplevet abstinenser efter stop med rygning af det grønne, mens jeg har oplevet ret irriterende abstinenser efter stop med hash-rygning. Om det så er cannabioder jeg er blevet afhængig af eller fyldstofferne skal jeg ikke kunne sige, det er kun pot/skunk jeg er sikker på hvad der er i

Har haft perioder med kun pot-rygning, kun skunk og kun hash, og jeg kan sagtens mærke forskel på min motivation, dagen efter og min tankevirksomhed.

Jeg ville klart hellere ryge sativa-skunk hver dag end jeg ville ryge marokkansk hver dag.

Har nok også noget at gøre med det højere indhold af sløvende cannabioder i hashen

Hvor hooked man bliver tror jeg ikke der er nogen forskel på, udover jeg bedst kan lide sativa-rusen og derved er mere psykisk afhængig af at ville ryge sativa end tung indica

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Det var nemlig også min fornemmelse i hovedet, at når man ryger det skunk man bliver høj af, så mærker man ikke så meget til det dagene efter, som man gør ved hash :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
hallo mand.. god skunk er jo worldclass. Til den første post. IMO smager skunk bedre, du vil oftere få en ren og naturlig skunk, end hvis du f.eks. køber hash. I USA ryger de ikk hash, de ryger WEED! og WEED betyder ukrudt, så til alle jer:

Sig aldrig weed om hash eller nol eller noget andet. Kun om skunk, pot og lign. Spred budskabet.

IMO giver skunk en bedre high i forhold til en standard hash. Hashen er mere tilbøjelig til at gøre mig stoned, hvorimod en god skunk vil gøre mig high. Flying high!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Det kommer så an på om man ryger samme mængder af skunken, som man ville af hashen. Jeg ville nok personligt bare ryge lidt mindre, da jeg stadig ville blive lige så skæv af en mindre mængde skunk, end hvis jeg røg hash.

Btw. efter hvad jeg ved dækker "weed" vistnok kun over pot, og ikke skunk.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Derudover så har jeg aldrig oplevet abstinenser efter stop med rygning af det grønne, mens jeg har oplevet ret irriterende abstinenser efter stop med hash-rygning.

Kunne det have noget at gøre med at der er forholdsvis mere tobak i en hash-joint end når du ryger det i bladform?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Xp3rt skrev:
Derudover så har jeg aldrig oplevet abstinenser efter stop med rygning af det grønne, mens jeg har oplevet ret irriterende abstinenser efter stop med hash-rygning.

Kunne det have noget at gøre med at der er forholdsvis mere tobak i en hash-joint end når du ryger det i bladform?

Har jeg også tænkt på, men da jeg har røget smøger ved siden af, og det ikke hjalp det mindste har jeg afskrevet den mulighed. Var ellers oplagt

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kan bedste lide at ryge pot/skunk, da det IMO smager bedere og jeg bliver mere høj end stenet.. Jeg har lettere til latteren, og kan falde helt ind i en film, hvis jeg ser en altså. Men det er gælder dog også for en rigtig god ryger.

Med standart hash bliver jeg bare stenet, og kedelig og gider ikke noget som helst

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
nåårh.. så forstår jeg bedre den der: "Weed is for niggers" .... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
nåårh.. så forstår jeg bedre den der: "Weed is for niggers" .... :wink:

Forstår jeg så ikke? :???:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Søren Putte: jeg kunne godt forestille mig at pot/skunk virkede mere "up" end kommercielt hash, men prøv du bare noget hash, der er lavet nænsomt og korrekt fra pot/skunk. Det kan slet ikke sammenlignes med det kommercielle hash ;)

@eXpert: citatet er fra American History X, hvor en skinhead skælder en tilhører ud for at ryger "nigger weed". Når man skal ud og smadre folk er det bedre med alkohol :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
@eXpert: citatet er fra American History X, hvor en skinhead skælder en tilhører ud for at ryger "nigger weed". Når man skal ud og smadre folk er det bedre med alkohol :)

Ahhh... Thx

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg giver piercer ret, det er svært at sige det bedre.

God skunk og God pot, så fungere man stadigvæk om dagen, men 14 dage på tør erstatningshash og motivationen røg sig en tur.

Men der er nu ikke noget bedre end hash, der er lavet hjemme i sit eget køkken, nok har man ikke så meget, men den skævert er fed.
Hvis man så blander lidt nol i sit ryst inden det bliver godt presset :wink:
Kanon ryger, andre måder er der ikke at sige det på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]