Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

har mange venner der efter at have flirtet med madamen har faaet konsekvente angst anfald naar de ryger hash, har nu selv faaet det samme trip.

andre her med lignende erfaringer? og hvad er det hvad MDMA der udloeser dette?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg har kun prøvet at være angst på mdma lige i starten af trippet. Når man er urolig/bekymret for den der mærkelige følelse nogen får i maven. Hvis man så ryger der og måske går og er lidt trisk, så kan jeg da godt se at hashen kan forstærke de følelser.

Men det hjælper som regel at kaste op lige før mdmaen sparker ind. og når den først har gjort det har jeg aldrig hørt om nogen som skulle blive angst i forbindelse med hash.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

du misforstaar, men jeg var heller ikk saerlig klar i min formulering.

det jeg mener er: har en kammerat der selv nu, et aars tid efter sit sidste maerke, stadigvaek konsekvent faar angst af hash, dette er noget der er sket efter hans "flirt" med MDMA

har nu selv vaeret ude for det samme, det er omkring en to maaneder siden mit sidste maerke og kan ikke ryge tjlad laengere. farr noia, angst og generel nedtur paa af det.

jeg har roeget tjald rigtig taet i meget lang tid og foerst nu efter at havde taget MDMA ca. hver fjortende dag i et par maaneder har hashen faaet denne virkning paa mig.

what gives?

men det nu meget rart ikke at ha den abe paa ryggen laengere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
seth skrev:
det jeg mener er: har en kammerat der selv nu, et aars tid efter sit sidste maerke, stadigvaek konsekvent faar angst af hash, dette er noget der er sket efter hans "flirt" med MDMA

Er du sikker på at i ikke har taget LSD, når du nu nævner mærker?
Ville gætte på at serotoninbalancen bare var i underskud, men efter så lang tid burde det ikke være sådan.

Jeg kan dog fortælle at min hash-rus er blevet betydeligt anderledes(/forstærket), af at jeg har taget andre psykedeliske stoffer. Oplevede bla.a. at mit syn var fuldstændig fucked og jeg fik flashback fra min LSA rus, også derfor jeg har skåret ned på de fede.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

whoops, my mstake, der sku ha staaet pille...

saadan gaar det naar man skriver for hurtigt.....

hmmm, saa det bare en generel ting ved at fucke med sin kemiske balance?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, nogenlunde ligesom HPPD osv. At tage stoffer indeholder visse risici, og man skal være klar over, og acceptere den risiko man løber ved at "ødelægge" sin krop. Allerede inden man tager stoffet.

Men efter jeg har fået flashbacks osv. fra andre stoffer, via hashen, er jeg stoppet med at ryge så tit pga. frygt for vrangforestillinger og hashpsykose. Men skal kende sine egne grænser. Og mine grænser er altså blevet flyttet betydeligt, efter jeg er begyndt at "eksperimentere". Det må jeg så bare lære at leve med.

Jeg har dog ikke hørt om at folk har fået langsigtede problemer pga. MDMA alene, før.
Hvor store doser snakker vi om? Hvor tit? osv.?

Men prøv evt. at ryge lidt mindre. Og så arbejd' dig opad (ligesom da man startede ;))

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har egentligt ikke lyst til at ryge, det har laenge vaeret en tanke at jeg skulle stoppe, men abens tag i min skulder har vaeret for kraftigt.

jeg har taget omkring en til to piller hver anden uge for at have maximale seratonin niveauer at trippe paa, nogle gange hver uge, hen imod slutning af min flirt sniffede jeg det og nogle gange helt op til 3-400 mg paa en aften, saa meget saa hele min virklighed vibrerede og sitrede af vellyst...

altsaa startede blidt og endte med ikke at ku styre det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så forstår jeg udemærket hvorfor du er endt så "langt ude", med de doser du har fyret indenbords. Serotonin-balancen burde i hvert fald sagtens kunne være påvirket i laaang tid, med de mængder.

Men mit råd er hold en pause fra det hele, både hashen og MDMA'en, og evt. stop helt med sidstnævnte, da det nok bare ender med at du ikke kan styre det igen. Mange bli'r helt forelskede i MDMA'en og får aldrig givet slip på den før det er for sent.
Også derfor jeg holder mig selv gevaldigt i nakken med mit forbrug af denne sindssygt dejlige substans.

Junior medlem

Hej, Jeg har selv oplevet det samme, og prøver også at finde ud af hvad fanden der forsager dette, og hvad man kan gøre for at det ikke sker, har ikke taget MDMA lige siden sidste angst anfald, for jeg frygter at det sker igen, vil virkelig gerne kunne tage MDMA uden at oplevet denne angst og nedtur.

Første gang jeg oplever angsten: I slutningen af trippet da jeg var på vej hjem og vetnede på toget blev min tilværelse pludselig MEGET underlig, og jeg var sikker på at der var noget alvorligt galt med mig/min krop og fik lynhurtigt angst og øget hjertebanken, jeg skyndte at gå væk fra togstationen for at bevæge min krop og trække vejret dybt og prøve at fokusere, så fik jeg det godt igen. Tidligere samme aften havde jeg fået 5-10 kortvarige "stress nedture" hver gang jeg kiggede på uret var der gået 3-4 gange så lang tid som jeg havde troet og jeg følte mig meget tidspresset hvergang.

nogle dage senere: efter at ha' været på arbejde tog jeg til privat blæs hos min ven hvor vi tog noget mdma og allerede fra starten af trippet kunne jeg ikke fokusere på andet end at undgå at få angst hvilken resulterede i et kedeligt/dårligt trip, halvdelen af tiden havde jeg svag angst for at få angst igen !?!?! :( har derfor ikke taget mdma siden da jeg frygter trippet bliver på samme måde.. ØV!

et par dage senere..... troede bare jeg kunne lade vær med at tage mdma og på den måde undgå angsten, men en dag kom den fandme igen på præcis samme måde som da jeg ventede på togen! :o det var en aften efter jeg havde røget en masse joint og var på vej hjem. (angsten er kommet igen MANGE gange siden, dog mildere, både hvis jeg har røget J eller været i meget pressede situationer hvor min krop/hjerne har skulle arbejde på fuldtryk fx. til koncerter eller i hedeperioder)

Det er kun 1½ uge siden jeg havde sidste angst anfald det kom 10-20 gange inde for blot 2 timer til en koncert :o

nogen der har oplevet det samme og fundet en løsning på problemet? har læst ufatteligt meget om mdma bivirkninger og set en masse dokumentar film, men selv på netdoktorens side står der intet nævn om denne bivirkning? har kun hørt det fra undergrundsforumer eller andre lignende kilder. hvordan kan det være at der i medierne kun er fokus på OD og overophedning når der tales om "faren ved at tage ecstacy" ??

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis du har taget det for hyppigt udtømmer du dine serotonin depoter, serotonin styrer bl.a. hvordan vi tolker de sanseinput som hjernen får, (ret mig endelig hvis jeg tager helt fejl her) så hvis dine depoter har været særligt udtømte i en periode har du ingenting at stå imod med og en joint kan derfor snildt sende dig ud af kurs. Det kan også være, at du bare ikke kan klare hashen mere efter du har taget MDMA, folk komme ofte i kontakt med nogle intime følelser efter de har været på MDMA, hvis man går og undviger dem når man er ædru, kan hashen let få dem til at "flashe back" så at sige. Mit bedste råd til dig, er at lytte til din krop og få røgen på afstand i et stykke tid, og hvis du endelig skal ryge, så gør det i trygge omgivelser :)

Medlem

Seth - Har du lagt mærke til, om du også har fået det anderledes, når du er sober?
Jeg har det på præcis samme måde som dig/jer. Det var allerede efter, at jeg havde taget ecstasy første gang, at jeg begyndte at få det dårligt af at ryge.
Jeg tror i hvert fald at forklaringen i mit tilfælde er, at min psyke er blevet svagere - hvilket jeg også sagtens kan mærke, når jeg ikke ryger.
Folk der har angst kan for det meste heller ikke tåle/lide at ryge hash, så det giver meget god mening.
Den eneste løsning er sgu nok afholdenhed for stort set alt og så få styr på angsten og psyken i mellemtiden.
Pulis - går dine angstanfald også altid ud på, at du er bange for din puls, og om der er noget galt med hjertet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]