Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 12:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Modafinil

Hej jeg har taget Modafinil et par gange før bare sådan for at ikke falde i søvn.

I dag har jeg taget 200 mg Modafinil ca. kl. 8.00 og 200 mg Modafinil mere kl. 16.00.

Problemet/dialemmaet ligger i at jeg har lige fundet ud af en DJ fra Hed Kandi (House) kommer til byen og skal spille kl. 00.00 - 05.00. Jeg har skaffet billet og glæder mig rimlig meget. Der skal selvfølgelig en lille smule alkohol inde bords, men har lidt bange for at jeg vil blive lidt sløv hen af natten.

Så spørgsmålet er, vil en 100/200 mg ekstra Modafinil kl. 00.00 eller før, hjælpe på mit problem?

Da jeg ikke har kontakter så er der ikke andre stimulans alternativer, ud over koffein, som jeg nok lige drikker en lille smule af i form af kaffe inden jeg går der ind.

Det skal lige siges jeg vejer lige over 100 kg, hvis vægt altså spiller nogle rolle i hvor stor en dosis man kan tage/mærke.

Jeg har selvfølgelig lavet mit eget research:

fra medicin.dk:
Citat:
Narkolepsi. Voksne. Initialt. 200 mg dgl stigende til højst 400 mg dgl. Gives som en dosis om morgenen eller fordelt på 2 doser, morgen og middag.

I en trip rapport fra erowid siger flg:

Citat:
I experimented with dosages up to 800mg a day with no difference from a 400mg/day dose. 400mg/day is the highest level used in clinical studies. I feel as if, because of the extremely targeted nature of the substance, there's only so much it can do at once. I don't think it's possible to get over a certain level of wakefulness, but if I keep taking it over a period of time (every 12 hours would suit the pharmacokinetics), I'll stay wakeful (up to a point, 24 hours being mine).

Men han vejede under 100 kg, så ved ikke om 400 mg dagligt ville være min ideale/maximale dosis, da jeg vejer mere end han gør.

wikipedia siger dette

Citat:
Suppress need for sleep

In suppressing the need for sleep, it is generally administered 1-3 times daily in doses of 100-200 mg, up to 600 mg/day. Users without prior experience with stimulants generally respond well to lower doses.

Så de 200 mg ekstra lyder til at være potentielt mærkbart.

Btw. Der er vel ikke noget problem hvis jeg nupper noget ginsing, ekstra vitamin og en balje kaffe?

Et sidste spørgsmål er omkring indtagelses metoden. Kan Modafinil insuffleres?

Ellers er alle erfaringer velkommene. Det eneste jeg ikke vil er at blive så træt at jeg lige pludselig vil hjem kl. 02.00.

Håber jeg kan få lidt hurtigt svar, jaja, også selvom i skriver standard svar som:

http://erowid.org/smarts/modafinil/modafinil.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Modafinil
http://www.google.com
http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside[/img][/url][/i]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mors ontologica skrev:

Vil mene at dette er unødvendigt, da du som du selv siger har læst på lektien. Jeg kan dog ikke hjælpe dig, udover at sige at jeg ikke kan se hvorfor kaffe skulle være et problem.

EDIT: 00.00-05.00.. doh

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Yes, det var en fed fest, og ingen problemer med at holde mig vågen. Jeg havde ikke taget ekstra meget koffein.

Men skal ikke kunne sige om de 200 mg ekstra, gjorde den forskel, men træt blev jeg i hvertfald ikke. Men jeg kunne nemt falde i søvn kl. 8.00 efter et par sug fra en joint.

600 mg på en dag lader til at være en acceptabel dosis, for mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg havde overset denne tråd. Men jeg finder modafinil ganske interessant, jeg har dog begrænset kendskab til stoffet, da jeg kun har haft 30 x 200mg i mellem hænderne indtil videre, og for et stykke tid siden efterhånden (går og venter pænt på der kommer generiske og mere prisvenlige versioner, da jeg ikke er stødt på det i bulk endnu :s). Det virker på mig som en rigtig lækker stimulans uden den irriterende twitching & tweaking fra de traditionelle stimulanser, og uden mærkbare bivirkninger efterfølgende. Man føler sig ikke specielt påvirket, men er som at være frisk og veludhvilet, have mediteret et par timer, og dyrket noget motion og yoga, det giver et overskud og en klarhed, og øger samtidig koncentrationsevnen hvilket i mine øjne gør det til et velegnet studie-drug. Subtilt, som det er, så er det svært at sige om de 200mg har gjort nogen forskel eller ej, for dit vedkommende, eller om du har redet på bølgerne af en vellykket fest i stedet. Men min erfaring siger mig at en 4-600mg er passende for at holde den 'kørende' et døgns tid/pr. døgn...men ehm det gør man jo ik.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det var egentlig også købt som en studie booster over kortere perioder. Jeg vil tro at man nemt kan køre en daglig dosis på 200 mg hverdag i et par uger, uden der er nogen videre konsekvens. Det "smarte" ved det, er jo at man angivenligt ikke har brug for noget andet stof (f.eks. benzo'er) til at "slå" det ned.

Men det lader til at være et relativt uprøvet substans blandt os psychedelia bruger. Det skyldes nok at der ikke er en direkte eufori ved brug af stoffet.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hep heeey. Gæt om jeg er lige stået op eller ikke har sovet i 36 timer :P

Der var nogle spørgsmål jeg stillede tidligere i tråden som jeg stadig mangler svar på.

Kort og godt: Kan modafinil, i dette tilfælde markedsført ved navnet Modalert (200 mg pr. tablet), optages nasalt? Altså kan stoffet overhoved transporteres igennem næsens slimhinder? Jeg kan forstå der selvfølgelig er diverse bindingsmidler i tabelletterne, men er det en hindring, kontra 99,99% rent modafinil pulver.

Jeg har læst/skimtet en del af erowid's rapporter igennem og kan ikke finde nogle hvor de tydeligt har skrevet, at de har optaget det nasalt.

Hvad jeg ellers generelt har fundet frem til er, at det altså ikke er nødvendig at tage 200 mg på engang for at få den søvn-depriverede effekt. Og flere af erowid's rapporter tegner i samme retning. Den 200 mg dosis er jo til folk der direkte lider af narkolepsi, hvor de kommer op på 600 mg om dagen, af hvad jeg har læst mig frem til.

Anyway, som titlen på en af Fatboy Slim's sange: The Weekend Starts Here. Pøj pøj.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]