Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 06:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kasper skrev:
men hvad vil være bedst at prøve første gang, hvis jeg prøver noget.
MDMA eller amf ?

Hvis du endelig skal noget, så vil jeg anbefale MDMA. Gør som jeg også har skrevet i mit tidligere indlæg. Tag det med nogle venner en chilleraften. Hvis du tager MDMA på pilleform - ecstacy - er det en meget god idé, at du kender nogen, der har taget selv samme pille (samme mærke og farve), som du evt. vil tage. Det giver meget trykhed, så du ved, at denne pille er i begrænset omfang til at stole på. Og husk endelig, at start med små doser.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Jeg læste den godt lilleso, har også lige læst det link du gav til levoses post i en anden tråd.

For en god ordens skyld, basere jeg min ret til at kalde Methylon, for Methylone på dette link: http://www.erowid.org/chemicals/methylo ... lone.shtml

Jeg synes kun det kan ses, som hensigtsmæssigt at benytte Erowids navne, om de pågældende substanser, da det er der de fleste formodentlig vil søge information.

Pointen er vist at det hedder Methylone på engelsk, men methylon på dansk.

Jeg vil foreslå amf, fremfår MDMA da det efter min mening er langt mindre vanedannende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik selv mit første hårde stof i form af en meget lille smule amfetamin i et glas vand... Jeg følte en underlig "uro" i hele kroppen men ellers ikke rigtig noget...

Senere har jeg trappet dosen lidt op indtil jeg blev rigtig påvirket af det og efterfølgende eksperimenteret med dose, indtagsformer og pauser... har været så heldig at have adgang til præcis samme "produktion" i en længere periode og derfor kunnet med relativ stor sikkerhed prøve mig forsigtigt frem...

Jeg har opdaget at hvis du drikker lidt i fx et glas vand, så kommer rusen snigende i løbet af en lille times tid, er relativt afdæmpet og den holder længe... Sniffer du det, går der 4-5 minutter og så er der fuld smæk på ved kasse 1 - virkningen aftager tilgengæld også lidt hurtigere...

Min foretrukne metode nu er klart at sniffe det, så er det lettere at styre dosen (fordi virkningen kommer hurtigt), rusen virker mere intens og jeg synes jeg har lettere ved at sove/spise/klare dagen derpå.

Jeg bruger amf som erstatning (ell. tillæg) til de drukture man ellers ryger på - men vær opmærksom på du kan drikke meget mere end normalt før du bliver fuld, hvis du tager amfetamin... så drik med måde for kroppen reagerer ellers præcis på samme måde - altså mere alkohol = større tømmermænd... Den lærte jeg på den hårde måde :-(

Jeg har hele tiden holdt mig til meget lave doser (i forhold til mange bekendte og det de fleste folk angiver her) - ofte noget under 0.5g på en hel aften og jeg har ikke indtryk af det har været specielt god kvalitet. Har max taget det 2 gange på en aften og altid hjem og sove (eller forsøge på det) - altså ikke noget med at sniffe hele aftenen, natten og forsætte igennem næste dag... Jeg er berygtet for min lave tolerance med stort set alle rusmidler, så ovenstående siger nok mere om mig; men husk på en ting: Det er ikke sejt at kunne tage meget - det gælder om at tage tilstrækkeligt... alt derudover giver bare større bivirkninger!

Jeg har aldrig været specielt hårdt ramt af de berygtede amf-tømmermænd og må erkende jeg faktisk blevet lidt (for) glad for det, som erstatning for en folk håndbajere eller en ½ flaske sprut... Derfor har jeg nogen gange været oppe på 3-4 weekender i træk hvis der har været mange byture; men sørger så for ikke at øge min dosis og tage en masse "fri-weekender"... gerne en hel måned bare for lige at bevise jeg stadig kan lade være...

Du spørger også til ecstasy; men jeg vil klart "anbefale" at vælge amf hvis du absolut skal prøve en af de 2 ting... Ecstasy er så markant anderledes - siden mine første 10 minutter i den nye verden, er der ikke gået en uge uden jeg har tænkt på den rus (og det er mere end 2 år siden nu)... og som andre skriver, så er det bedst ikke at overskride 4-6 gange om året (du udvikler tolerance og stoffet mister "magien" hvis man gør det for tit)... Personlig bruger jeg næsten udelukkende ecstasy hjemme i trygge omgivelser med gode venner og god musik (set og setting hvis du skal søge lidt på det)... så kan man leve sig ind i trippet og behøver ikke gå og prøve at skjule det som når man er i byen...

Men som andre skriver, så lad være med at prøve stoffer bare for at prøve... Der er tid nok til det senere... Jeg var selv næsten dobbelt så gammel som dig da jeg prøvede - og det er jeg glad for idag, for ellers var de utallige branderter efter min første fuldetur sikkert blevet erstattet med hårde stoffer - og det ku meget let været gået helt galt for det er MEGET let at blive glad for de gode sager :oops:

Hvis du var min lillebror ville jeg ruske dig og sige du skulle tænke dig om, passe din skole og score nogle damer i stedet for - men det, at du søger noget information, i stedet for bare at tage det første og bedste du bliver tilbudt, er bestemt et skridt i den rigtige retning :wink:

Mit sidste råd vil være at opsøge Henrik Ringdom's bog: "Rusmidlernes biologi" - de har den på biblioteket og den findes også på nettet... Den er på dansk, ret let at læse og der er mange guldkorn at finde - og vigtigst af alt, så er den rimelig objektiv :tnx:

NB: Det ovenstående er skrevet ud fra mine personlige erfaringer - og skal ikke betragtes som endegyldig sandhed...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

okay. rigtig mange tak for svarene.
Så må jeg jo overveje grundigt om jeg skal prøve noget før jeg bare springer ud i det...

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Lilleso skrev:
Bergthora skrev:
Jeg læste den godt lilleso, har også lige læst det link du gav til levoses post i en anden tråd.

For en god ordens skyld, basere jeg min ret til at kalde Methylon, for Methylone på dette link: http://www.erowid.org/chemicals/methylo ... lone.shtml

Jeg synes kun det kan ses, som hensigtsmæssigt at benytte Erowids navne, om de pågældende substanser, da det er der de fleste formodentlig vil søge information.

Pointen er vist at det hedder Methylone på engelsk, men methylon på dansk.

Jeg vil foreslå amf, fremfår MDMA da det efter min mening er langt mindre vanedannende.

jeg vil også klart foreslå methylone frem for det andet, da det i små doser er meget kontrolerbart og bare lækkert :)

Og jeg ville aldrig foreslå amf for nogen, og slet ikke over mdma og methylone, det er et rigtigt lorte stof..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

hva da ?
hvad er der dårligere ved fx amf ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kasper skrev:
hva da ?
hvad er der dårligere ved fx amf ?

Det er en stimulans, og disse, især amf, kan være ret hårde ved kroppen - derfor er der mange herinde som ikke bryder sig om dem og mest holder sig til mere psykedeliske stoffer o. lign. Personligt kan jeg nu godt lide amf, og synes det var en fin måde at starte på for mig, efter hashen naturligvis.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
LSDrejø skrev:
Jeg bruger amf som erstatning (ell. tillæg) til de drukture man ellers ryger på - men vær opmærksom på du kan drikke meget mere end normalt før du bliver fuld, hvis du tager amfetamin... så drik med måde for kroppen reagerer ellers præcis på samme måde - altså mere alkohol = større tømmermænd... Den lærte jeg på den hårde måde :-(

Haha, ved præcis hvad du mener.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Kasper skrev:
Der står ik om man vil få nogle permanente skader efter en enkelt gang

Heh.. Håber ikke jeg lyder som den største pessimist, Men "en enkelt gang" eksisterer ikke. Det er selvfølgelig en overdrivelse, men jeg tror kun jeg kender én person som har holdt sig til en enkelt gang.!!! -Og ja, det er en kraftig advarsel.. Næsten alle stof (mis) brugere sagde "kun én gang" til at starte med. Inklusiv mig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Jeg er med på methylon-vognen.
Det kan da ikke gå galt med en lille dose (150mg)?

Vil vove at påstå at 10-15 øl er hårdere for kroppen end methylon i denne dose(?).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor, ÅH, hvorfor skal denne ikke blot gamle, men også retarderede tråd være offer for necro? >.<

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Åh den er vel tidløs :wink:
Så ikke datoen, makker! :roll: Pinligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Kasper skrev:
Hvis man skal ud at prøve noget hvad skal det så være ?

Extacy måske ?

Har prøvet lidt hash ellers ik noget.

som daddy-ooo skrev så kommer det an på hvem er du og hvad søger du?

hvis du gerne vil op og køre og der skal være knald på så skal du nok tænke snitter, men selv vil jeg anbefale noget mere psykedelisk, synes selv bedst om de lidt dybere ting som meskalin, frimærker, osv. men hvis du vælger og gå den vej skal du nok starte længere nede som med et svampe trip, men du skal også ta højte for om du kan styre de forskellige ting, om du kan holde grænsen fra misbrug og forbrug.

men held og lykke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]