Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ikke ristet?
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Hejsa..
Hvad sker der hvis man ikke rister tubakken?
har søgt lidt her i fora, men har ikke rigtig kunne finde et svar?

Har læst noget om man får en nikotin nedtur? men hvad menes der der?

Titel:
Junior medlem

Der menes vel bare, ved nikotin nedtur, at hvis du ikke er vant til nikotinen kan du godt få det dårligt når du nu sidder og suger i en joint hvor der samtidig intet filter er i.

Udover det smager det bedre når tobakken er ristet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

For storrygere sker der normalt ikke det vilde, men for os andre fremkalde det kvalme, svedeture og generelt en ødelagt cannabisrus. :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Er som de andre siger. Hvis man er ryger så rister man mest for smagens skyld, men også effekten, man kan især mærke forskel hvis man ryger noget mindre godt pot eller hash sammen med ikke ristet tobak.

Gor ryger.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Okay tak for det hurtige response :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg gør det for smagens skyld, jeg har dog aldrig fattet konceptet med nikotinnedtur.. Hvis jeg er møgbaske, og så ryger en smøg bliver min skævhed ganget med 2 :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg rister der ud pga. smagen. Jeg ryger ikke smøger til dagligt, og derfor finder jeg smøg smagen irriterende, og hvis den ikke er ristet, så river den i halsen, og kan i sidste ende ødelægge jointen for mig.

Det med at blive kanon nikotinskæv tror jeg ikke vil forekomme, medmindre det er en stor, ufordelt joint, dvs. en med meget tobak på et givent punkt i jointen - nok til at få det til at sortne for øjnene eller lign.

Jeg har aldrig rigtig fattet det med, at man ryger en smøg efter jointen, og vupti, så er man 2x så skæv. Hvad er hemmeligheden bag det hokus pokus?

Titel:
Dedikeret medlem

Moj0 skrev:
Jeg gør det for smagens skyld, jeg har dog aldrig fattet konceptet med nikotinnedtur.. Hvis jeg er møgbaske, og så ryger en smøg bliver min skævhed ganget med 2 :)

Jeg har ikke samme opfattelse. Men hvis man er ikke-ryger til hverdag, så vil mange finde det "ubehageligt". Faktisk vil det svare til at de ryger en hel smøg. Hvor nogle personer i enelte tilfælde får "nedtur" der svarer til en hash-nedtur.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
hmm grunden til at jeg rister mine smøger er nu mest fordi at jeg ikke ryger smøger, og derfor for det mindre dårligt, og kan næsten ødelægge min joint hvis den krasser for meget i halsen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg gør det fordi at det er jeg vandt til : )

Titel:
Smagen, også fordi tobakken kan smuldres bagefter :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jaspar skrev:
Jeg har aldrig rigtig fattet det med, at man ryger en smøg efter jointen, og vupti, så er man 2x så skæv. Hvad er hemmeligheden bag det hokus pokus?

Bare rolig Jaspar.. Jeg indrømmer gerne at jeg heller aldrig har forstået det koncept.

Kan ikke komme på nogen anden logisk forklaring end at det måske bare virker for nogen fordi de tror på det.. Har hørt mange forskellige historier om at det skulle gøre én både 20-, 40% & dobbelt så skæv.

Har dog aldrig fået taget mig sammen til at lede efter info om det ;P

//blazR

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg bliver 12% mere skæv når smøgen er ristet først.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
For meget nikotin er meget ubehageligt, og for ikke-rygere og folk der kun ryger nogle stykker om dagen som mig selv, kan uristet tobak i en joint ødelægge alt. Tænk også på at mængden af røg/nikotin stiger når der intet filter er til at begrænse mængden af røg. Lungerne du tager på en joint er tit meget større end på en smøg

Hvis hver joint-lunge svarer til 2-3 smøg-lunger og du holder hver lunge inde, kan det sku godt blive ubehageligt. Sådan har jeg det også nu, og ryger mellem 3 og 7 om dagen sammen med joints

Smagen af nikotin er heller ikke noget der giver mig boner på, så rist det lort!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Bull Lee skrev:
Jeg bliver 12% mere skæv når smøgen er ristet først.

Kan du ikke poste formlen for hvordan du har regnet det ud :)

Tobakken skal helt sikkert ristes først, ingen tvivl om det. Smagen bliver meget bedre, og selvom jeg ryger 20+ ziggies om dagen, så synes jeg nu også at det nikotinchok der følger med en joint med uristet tobak er ubehageligt. Derudover synes jeg det er lidt respektløst ikke at riste først, for det tyder oftest på at folk bare vil ryge så hurtigt som muligt, og så har man ikke respekt for at det rent faktisk er et narkotikum man sidder med, og det mener jeg man bør have til hver en tid.

Titel:
Dedikeret medlem

Korrekt ! Men lige en rettelse:

DeHades skrev:
Derudover synes jeg det er lidt respektløst ikke at riste først, for det tyder oftest på at folk bare vil ryge så hurtigt som muligt, og så har man ikke respekt for at det rent faktisk er guds gave til menneskeligheden man sidder med, og det mener jeg man bør have til hver en tid.

;)

Titel:
Medlem

Som det måske er skrevet mange steder før synes jeg ikke det gør det vilde forskel i en J udover smagen forbedres kraftigt..

Men i Bong er det virkelig en nødvændighed at riste tobakken.. Der er ikke noget værre end når det svimler for øjnene efter en ordentlig lunge nikofed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
For meget nikotin er meget ubehageligt, og for ikke-rygere og folk der kun ryger nogle stykker om dagen som mig selv, kan uristet tobak i en joint ødelægge alt. Tænk også på at mængden af røg/nikotin stiger når der intet filter er til at begrænse mængden af røg. Lungerne du tager på en joint er tit meget større end på en smøg

Jointen er også noget bredere ude i enden end en smøg, så tror der kommer ordentligt meget mere, ja som du selv siger. En ordentlig nikoskævert er klam, kombineret med hash eller ej!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
DeHades skrev:
Derudover synes jeg det er lidt respektløst ikke at riste først, for det tyder oftest på at folk bare vil ryge så hurtigt som muligt, og så har man ikke respekt for at det rent faktisk er et narkotikum man sidder med, og det mener jeg man bør have til hver en tid.

AMEN! :yeah:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]