CamelJJ skrev:
Hvordan vil en legalisering gøre hash mindre tilgængeligt for børn?
Den gotiske knude er du velkommen til at bryde, Husk lovlig hash kan sælges vidre.
Hvorfor skulle det blive mere tilgængeligt, kan jeg så spørge?
Denne diskussion har været oppe og vende i en anden tråd. I den kommer jeg med påstanden at langt de fleste brugere af cannabisprodukter er moralsk anstændige mennesker, der ikke ville sælge hash eller andre stoffer til børn. Og selvom der stadig ville komme illegal hash ind i landet, så vil legaliseringen betyde flere penge i statskassen som passende kunne kanaliseres over i ordensmagten, så denne har bedre midler til at gribe ind overfor de illegale importører, istedet for som nu, hvor der bliver brugt uhyrlige summer på at skyde med spredehagl efter brugere. Retssystemet bruger ressourcer på at forfølge et postbud der kommer ud fra Staden med 2gr i lommen, tvungen afhængighedsbehandling oven i en bøde, fordi man er blevet snuppet med lidt hash i lommen.
En legalsering ville medføre mere viden om cannabis og med Viden følger et fald i den totale mængde af Frygt.
Jeg kommer også med et par forslag til relativt enkle måder at forhindre 'engros'-indkøb i de lovlige cafeer. Det kunne være baseret på noget så simpelt som Blockbusters system eller brugernavn/password-combo'en, og sætter man ganske enkelt en grænse for hvor meget man kan købe, fx 5gr hver 3. dag. Det vil gøre det meget lidt attraktivt at være illegal pusher. Specielt hvis det samtidig bliver kombineret med at Danmark dyrker al hampen selv og sørger for kontrol af produkterne, så de er af så høj kvalitet som muligt til en god pris, der ikke ligger over de nuværende gadepriser, inkl. skatter, moms osv.
Jeg tror du tager ordet 'legalisering' lidt for bogstaveligt. Der er ingen fornuftige mennesker(for eller imod hash) der ville frigive det totalt, så enhver ti-årig kan tage sin bamse under armen, købe en spliff i Netto og chille i skæret fra natlampen.
Desuden mener jeg at aldersgrænsen bør ligge på 21 år, da der trods alt også sker rigtigt meget med en person mellem det 19. og 22. år.