Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 18:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
Hey allesammen...
Lang tid siden jeg har postet noget herinde, men som nogen nok godt ved er jeg på "ferie" i kbh for tiden.
Jeg hænger ud sammen med min bedste ven og nyder livet for sygt skal det siges.
Hjemme hos min ven ligger der nogen piller som nogen har glemt.
Pillerne går under navnet "Saridon" som står med en slanget skrift.
De er hvide og har ingen smag.
De er lidt store og vi har ingen anelse om hvad disse piller er for noget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Nogen der kan hjælpe mig med et svar?
Helst idag da jeg ikke er på nettet ret tit herovre.

På forhånd tak
/MÐM@

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Desværre har jeg ingen ideer men check din PM!

VH

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ta' en kigger på Lægemiddelkataloget...

Prøv deres "identifikation af medikamenter"

Medlem

Jeg har prøvet der men kunne intet finde via deres søgemaskine :-/

Dedikeret medlem

lidt tysk info

det er åbenbart ikke helt lovligt i dk

og sidst men ikke mindst

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Saridon is an analgesic combination containing 150 mg of propyphenazone, 250 mg of paracetamol and 50 mg of caffeine, well known substances with synergistic effects[1]. There is increasing evidence showing that paracetamol predominantly has a central mechanism of action inhibiting the synthesis of centrally acting prostaglandins[2-5]. The relative analgesic potency of propyphenazone is about twice that of aspirin on a per milligram basis[6]. Propyphenazone alone is rapidly absorbed. After a single oral dose of 220 mg, peak plasma concentrations of about 1.5-3.5 mg/l are attained at between 0.5 h and 1.2 h with a mean biological half-life of approximately 2.8 ± 0.6 h[7,8]. In a three-way cross-over study the subjects were given, at weekly intervals, drinking solutions containing 150 mg of propyphenazone alone and in combination with paracetamol 250 mg[9]. The mean maximum plasma concentrations (mean ± SD) reached were 1.75 ± 0.42 mg/l and 2.48 ± 0.94 mg/l, 0.37 ± 0.08 h and 0.32 ± 0.23 h post-dose with propyphenazone alone, and in combination with paracetamol, respectively[9]. The elimination half-lives in this study were 1.07 ± 0.16 h and 1.28 ± 0.16 h for propyphenazone alone and in combination with paracetamol, respectively. The addition of paracetamol increases peak plasma concentration of propyphenazone by about 40%[9]. Caffeine is a common additive to analgesic drugs that has been shown to increase the analgesic potency of paracetamol-containing analgesics by 41%[10]. Caffeine was also shown to have an independent analgesic effect in headache[11-12]. In total, eight comparative studies were carried out with this particular combination assessing its analgesic effect on dental pain. In addition, one open label study in dental pain was recently published[13]. The purpose of this analysis is to evaluate the efficacy and tolerability of Saridon, a propyphenazone/paracetamol/caffeine combination in comparison to paracetamol, aspirin, ibuprofen and placebo, by using a method of pooled statistical analysis of previously undertaken studies.

* Saridon is a registered trademark of F. Hoffmann-La Roche AG, Basel, Switzerland.
<HR></BLOCKQUOTE>

kilde

det er altså en form for hovedpine pille [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

og grunden til at den er ulovlig i danmark, er pga koffeinen

[ 23 September 2002: Besked ændret af: Zikterion ]

Medlem

okay har fundet frem til følgende ingredienser:
300mg Paracetamol
200mg askorbinska kislina (hvad det end er)
60mg koffein

Paracetamol har jeg ladet mig hører var hovedepine pille agtigt noget ?...

Nr 2 ingrediens er ret så underlig.
Fandt kun udlandske sider med information om denne pille og aner ikke hvad det er helt præcist ?

Dedikeret medlem

@mdma hvilken kilde fandt du det fra?

Medlem

Kilde

Herfra [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
via search på AV.Com

Medlem

Hvordan kan det skyldes den er ulovlig i DK pga indholdet af koffein?...
Så meget koffein er der da ikke i den?
Og det vil sige no trip og ingen hovedepine *G* ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ascorbin er som regel noget med C-vitamin, så det må være no-trip, no-headache og no-skørbug!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Såvidt jeg kan se er det ikke ulovligt i danmark. Kun ulovligt at indføre fra lande uden for EU.
Den mængde koffein der er i, findes der også i andre lovlige håndkøbsmidler.

Phenazon kan være noget skidt som skader nyrer, lever og rygmarv hvis man bruger det for meget. Trippet burde (jeg ved det ikke, men udfra indholdslisten gætter jeg) være et ret mildt, svagt speed'ende, omgang. Du vil sikkert svede helt vildt i et par timer (hvis du spiser 1 eller 2 samtidig) og måske være svagt opstemt (mest pga koffeinen, som iøvrigt burde sælges lovligt i ren form igen i dk for at undgå andre mere farlige håndkøbsmidler som har erstattet det (det var bare en lille rant jeg sku' af med [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ))
Jeg gætter på du vil få en 'frisk' og behagelig fornemmelse i kroppen i 1 eller nogle timers tid, men igen, jeg ved det ikke med sikkerhed.

Rettelse: jeg glemte lige at sige at der er risiko for tynd mave (så tynd at det løber direkte ud i dine bukser uden du mærker det før det er for sent) hvis du spiser for mange [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 25 September 2002: Besked ændret af: JEL ]

Medlem

Okay så fik jeg prøvet dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
De virkede ikke ret meget anderledes end koffein piller men det var os nice nok lige at hapse en da jeg var lidt død i det efter for megen alchohol [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
men ja koffein piller i lidt stærkere format vil jeg kalde det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/MÐM@

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]